روانشناسی

۳ توصیه علمی فرزند پروری به والدین برای ارتباط بهتر با فرزندان

فرزندپروری فرآیندی آگاهانه از تربیت کودک است. ارتباط موثر برای یک رابطه قوی والدین و فرزند ضروری است. برای تقویت ارتباط بین والدین و فرزندان، استفاده از توصیه های والدین ضروری است. استفاده از قوانین والدین برای تربیت فرزندان می تواند سرنوشت متفاوتی را رقم بزند. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

اختلال در روند فرزند پروری

درست است که خانواده به عنوان پناهگاه امنیت و آرامش تلقی می شود، اما کودکان در مقطعی از زندگی خود احساس اتحاد با خانواده را از دست می دهند و به دنبال جایگزینی برای آرامش خانواده می گردند. این معمولاً یا به دلیل ترس از مجازات یا به دلیل درگیری زیاد بین والدین و فرزندان اتفاق می افتد. شکافی که در تربیت فرزندان اختلال ایجاد می کند و خسارات جبران ناپذیری به دو طرف وارد می کند.

  1. از دست دادن اعتماد به نفس و امنیت
  2. عزت نفس پایین و عزت نفس پایین
  3. افزایش احتمال درگیر کردن کودکان در رفتارهای پرخطر

یک رابطه ضعیف والدین و فرزند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روانی، عاطفی و حتی جسمی فرزندان و والدین آنها خواهد داشت. این اختلال منجر به استرس مزمن، اضطراب، افسردگی و احساس عمومی نارضایتی از زندگی در هر دو طرف خواهد شد.

توصیه‌های فرزند پروری به والدین

بسیار مهم است که والدین اهمیت نقش خود را در فرآیند آموزشی درک کنند زیرا آنها والدینی مسئول در قبال فرزندان خود هستند. این والدین در پذیرش مسئولیت تربیت فرزندان خود باید اصول و قواعدی را رعایت کنند تا رابطه خود را با فرزندان بهبود بخشند. بنابراین، به یاد داشته باشید که اولین قدم برای فرزندپروری موثر، اجتناب از خود محوری و ایجاد رابطه ای دلسوزانه با فرزندانتان است.

  1. یک زمان منظم برای ارتباط با فرزندان خود ایجاد کنید
مرتبط  بزرگ‌ترین اشتباه در رابطه عاطفی زنان با مردان +ویدیو

مطالعه‌ای در سال 2023 که در مجله روانشناسی خانواده منتشر شد، چالش‌هایی را که خانواده‌های مشکل‌دار با آن‌ها مواجه هستند و مشکلات اولیه آنها در برقراری تعاملات معنادار با فرزندانشان بررسی می‌کند.

تجارب خشن، مانند محیط آشفته خانه، استرس والدین را کاهش می‌دهد. این مهارت‌های فرزندپروری آن‌ها را نشان می‌دهد و پاسخ و تعامل مثبت با فرزندانشان را در طول روز دشوار می‌کند. آنها تاکید می کنند که این امر مکالمات ساده و سازنده را تسهیل می کند و در نهایت باعث ارتقای ارتباطات معنادار می شود. برخی از توصیه ها عبارتند از:

  • اعضای خانواده حداقل یک بار در روز با هم غذا می خورند
  • یک ماه را به عنوان روز خانواده تعیین کنید
  • ارتباط روزانه کودکان با والدین، حتی اگر کوتاه مدت باشد

  1. قوی باشید، اما خشن نباشید.

در حالی که کتاب فرزندپروری کاملی وجود ندارد، درس مهمی که از سال ها تحقیق آموخته شده این است که همه سبک های فرزند پروری «موفق» سالم نیستند. تفاوت بین مقتدر بودن و پدر و مادر بودن را درک کنید.

  • فرزندپروری مستبدانه: این شیوه فرزندپروری رفتاری سختگیرانه و کنترل‌کننده نشان می‌دهد که بر تسلط و پیروی از قوانین تأکید دارد.
  • فرزندپروری مقتدرانه: این سبک فرزندپروری رفتارهای انعطاف پذیری را نشان می دهد که استقلال را تشویق می کند و در عین حال از ساختار حمایت می کند.
  1. صبر و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

مطالعه‌ای که در سال 2015 در مجله بریتانیایی روان‌شناسی رشد منتشر شد، نشان داد که وقتی کودکان در مهدکودک هستند، شروع به آشکار کردن بخش‌های مختلف شخصیت خود می‌کنند. این نمایش کودکان که شخصیت خود را در بزرگسالی به نمایش می گذارند اغلب منجر به واکنش منفی والدین و آسیب جدی به هویت آنها می شود.

مرتبط  چگونه با افراد بد دهان و فحاش برخورد کنیم؟

والدین باید ارتباطات را تقویت کنند و محیطی امن ایجاد کنند. باید به ایجاد محیط توجه شود. صبور باشید و از واکنش های ناگهانی یا احساسی اجتناب کنید.

نتیجه‌گیری

پذیرفتن کودکان آنگونه که هستند و آنگونه که خودشان انتخاب می کنند بزرگترین چالشی است که والدین با آن روبرو هستند. گاهی اوقات ریشه این مشکل در مشکلات روانی والدین و نظرات انتقادی آنها نسبت به خود نهفته است. برای غلبه بر این چالش، بهتر است به یاد داشته باشید که ارتباط موثر به عنوان بستری برای یک رابطه سالم و انعطاف‌پذیر والدین و فرزند عمل می‌کند. با پذیرفتن این سه ایده، می‌توانید بر موانع گفتگوهای معنادار والدین غلبه کنید.

منبع: www.forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا