بهداشت و سلامت

چطور بعد از ناهار احساس خواب‌آلودگی نکنیم؟

نخوابیدن بعد از ناهار بزرگترین نگرانی کارگرانی است که نمی توانند بعد از ناهار بخوابند. بعد از ظهر و بعد از غذا، ریتم بیولوژیکی بدن کاهش می یابد که منجر به استراحت می شود. با ما در بنوان آنلاین باشید تا راه حل هایی برای جلوگیری از بی خوابی پیدا کنید.

راهکارهای شادابی بعد از صرف ناهار

راه حل های زیر شامل راه حل های فوری برای جلوگیری از خواب آلودگی و راه حل های طولانی مدت است.

۱. آدامس جویدن

جویدن به تمرکز بهتر و جلوگیری از سردرگمی کمک می کند. بله، جویدن آدامس به مدت 15 تا 20 دقیقه توصیه می شود. زیرا جویدن طولانی مدت فعالیت ذهنی را کاهش می دهد.

۲. گوش دادن به موسیقی

گوش دادن به موسیقی در حین کار می تواند بهره وری را افزایش دهد. آنها در دانشگاه میامی مطالعه ای انجام دادند که در آن 56 شرکت کننده به مدت سه هفته در حین ورزش به موسیقی گوش دادند. نتایج نشان می‌دهد که وقتی این افراد موسیقی را خاموش می‌کنند، کیفیت کارشان کاهش می‌یابد و زمان بیشتری برای تکمیل کارشان نیاز است.

۳. نوشیدن آب

یکی از دلایل خستگی، خواب آلودگی و مشکلات تمرکز، کم آبی بدن است. از آنجایی که شب ها آب به بدن نمی رسد، برای جلوگیری از خوابیدن باید روز را با یک لیوان آب شروع کرد. در نتیجه سطح مایعات در بدن کاهش می یابد. در صورت امکان روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا از کم آبی بدن و عوارض آن جلوگیری کنید.

مرتبط  در آینده کودکان پلاستیکی می‌شوند!+ویدیو

۴. کاهش مصرف شیرینی و چربی

دانه های تصفیه شده، نان ساندویچ و غیره سریع هضم می شوند این مشکل باعث افزایش و کاهش قند خون و کاهش انرژی می شود در ابتدا می توانید در استفاده از این محصولات مراقب باشید اما کاهش شدید قند خون خسته کننده است

|

۵. ورزش

ورزش مناسب به بهبود هضم و بهبود جریان خون در بدن کمک می کند. علاوه بر این، اکسیژن مواد مغذی ضروری را به عضلات بدن می رساند و قدرت طبیعی را افزایش می دهد. یکی از راه های جلوگیری از به خواب رفتن در محل کار این است که تمرینات کششی را پشت میز خود انجام دهید.

۶. رژیم غذایی کم‌خوری

خوردن زیاد برای ناهار هضم غذا را کند می کند. اگر از خانه غذا می آورید، بهتر است از یک ظرف کوچک غذا استفاده کنید تا گام مهمی در پیشگیری از خواب آلودگی در محل کار بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا