بهداشت و سلامت

هرچه باید درباره ژله بدانید

آیا از فواید و مضرات ژله اطلاع دارید؟ ژله ساخته شده از چه چیزی واقعا و خطرناک تر است؟ برای آشنایی بیشتر با این غذای خوشمزه، به مجله اینترنتی بنوان مراجعه کنید.

ترکیبات موجود در ژله

قبل از بررسی فواید و مضرات ژله، ابتدا باید مواد تشکیل دهنده آن را بشناسید، صرف نظر از نوع و طعم ژله، مواد تشکیل دهنده آن عبارتند از:

۱. ژلاتین

ژلاتین به عنوان غلیظ کننده استفاده می شود. ژلاتین از استخوان، پوست و بافت حیوانات ساخته می شود.

۲. شیرین‌کننده

آب میوه ها حاوی شکر اضافه شده یا شیرین کننده های مصنوعی هستند.

۳. آب

از آب برای مخلوط کردن همه مواد استفاده می شود و ژله به غلظت مناسب می رسد

۴. عصاره‌ها یا طعم‌دهنده‌ها

برای افزودن طعم و رنگ به ژله از عصاره ها، اسانس ها یا رنگ های مصنوعی استفاده می شود.

۵. اسیدها

اسیدهایی مانند اسید سیتریک یا لاکتیک به ژله ها اضافه می شود تا اسیدیته ایجاد شود و طعم آن متعادل شود.

در برخی از ژله های تخصصی، افزودنی های دیگری مانند پودر پروتئین، نگهدارنده های ویتامین و مواد دیگر وجود دارد. اضافه کردن روغن. . همچنین اضافه شده است.

فواید و مضرات ژله

مانند هر غذایی، ژله نیز مزایا و معایب خود را دارد. مزایا و معایب استفاده از ژله در زیر مورد بحث قرار گرفته است:

مرتبط  بهترین زمان و نحوه مصرف قرص ویتامین دی ۵۰۰۰۰

فواید ژله:

1. هیدراتاسیون: ترکیبات آبی موجود در ژله باعث می شود آب بدن راحت تر شود و آب مورد نیاز بدن تامین شود. پروتئین: ژله حاوی کلاژن است، پروتئینی که برای سلامت پوست، مو، ناخن و استخوان ها مهم است. کمک به کنترل وزن: ژله در مقایسه با سایر غذاها کمترین کالری را دارد و در رژیم غذایی کنترل وزن مفید است.

4. آنتی اکسیدان ها: بسته به موادی که برای تهیه میوه استفاده می شود، میوه ممکن است حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و E باشد که به مبارزه با آسیب و حفظ سلامت سلول کمک می کند.

5. ویتامین ها: ژله به طور کلی به عنوان منبع ویتامین شناخته نمی شود و حاوی ویتامین های بسیار کمی است. اما ویتامین های موجود در آب میوه عبارتند از: ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B12. به طور کلی بهتر است برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن به منابع غنی و متنوع مانند میوه ها روی آورید. سبزیجات، گوشت، ماهی و محصولات لبنی منابع خوبی از ویتامین ها هستند.

مضرات ژله:

1. محدودیت مواد مغذی: ژله ها معمولا حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی هستند و خیلی مغذی نیستند. 2. مواد تشکیل دهنده: برخی از ژل ها حاوی مواد افزودنی مانند رنگ، قندهای مصنوعی، نمک های مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند که ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شود.

3. چربی و شکر: ژله‌های حاوی افزودنی‌ها و شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌توانند سرشار از چربی و قند باشند که در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند منجر به چاقی، دیابت و مشکلات سلامت قلب شود. به طور کلی فواید و مضرات ژلاتین برابر است با این حال، در حد اعتدال، بهتر است از انواع ژلاتین با افزودنی های کمتر و شیرین کننده های مصنوعی استفاده کنید.

مرتبط  بهترین نوشیدنی برای آلودگی هوا + ویدیو

|

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا