روانشناسی

این روابط هرگز به ازدواج ختم نمی‌شود

امروزه بسیاری از روابط با عشق اشتباه گرفته می شود، اما همه روابط برای ازدواج مناسب نیستند و آسیب های یک ازدواج ناموفق می تواند برای مدت طولانی فرد را آزار دهد. در این مقاله در مجله اینترنتی بنوان به بررسی روابط عاطفی اشتباه می پردازیم.

روابط عاطفی اشتباه

همه برای ازدواج و شروع رابطه بر این اساس معیارهایی دارند. اما گاهی اوقات این رابطه اساساً نامناسب است.

عشق یکطرفه

یکی از ناعادلانه ترین روابط در ازدواج، رابطه ای است که در آن شما شریک زندگی خود را دوست دارید، اما آنها آنقدر که شما نیاز دارید به شما علاقه مند نیستند، یا وقتی شما را نمی بینند مضطرب می شوند. ممکن است فکر کنید که عشق برای ازدواج شما کافی است، اما عشق و علاقه یک طرفه کافی نیست و باعث به هم خوردن تعادل در روابط شما در زندگی شما می شود.

روابط عاطفی اشتباه، تظاهر به عشق

در این نوع رابطه، طرف مقابل شما را بیشتر دوست دارد و شما علاقه مند به نظر می رسید. اما عمیقاً می دانید که رویکرد شما به روابط عاشقانه نیست. در این صورت رابطه نامتعادل می شود و در مسیر درست پیش می رود.

تمایل به تغییر طرف مقابل

در این نوع رابطه، شما واقعاً عاشق کسی هستید که می خواهید شریک زندگی تان در آینده باشد، نه آن چیزی که الان هستند. این رابطه بسیار وابسته است زیرا همیشه امیدوار هستید که شریک زندگی تان تغییر کند و هرگز نمی دانید که این تغییر چه زمانی اتفاق می افتد. این رابطه مثل قمار است. مدام به خود می گویید که او به زمان نیاز دارد تا سازگار شود و زندگی اش را سر و سامان دهد. این چیزهایی را که زنان را عاشق و دیوانه یک عاشقانه خوب می کند، بررسی کنید.

مرتبط  ۳ فایده باورنکردنی خوابیدن روی زمین

کمک به فرد مقابل با هدف دلسوزی و ترحم از روابط عاطفی اشتباه

در چنین روابطی با فردی که آسیب دیده یا طرد شده است و کسی شما را دوست ندارد وارد رابطه می شوید و سعی می کنید به او کمک کنید. در واقع از روی ترحم با او می مانید. در این نوع رابطه شما با فردی روبرو هستید که مشکلات روحی، جسمی یا مالی دارد. شما علاقه و راحتی نشان می دهید و کسی را تشویق می کنید که همیشه احساس ضعف و ناتوانی می کند. شما نقش والدین را بر عهده می گیرید و نصیحت و راهنمایی می کنید.

قرار دادن معشوق به‌عنوان الگو یا معلم

یکی دیگر از روابط بد در ازدواج زمانی است که شما فردی را دوست دارید که الگوی شماست و فکر می کنید که طرف مقابل از شما باهوش تر و بهتر است. شما همیشه، همه جا، بر اساس گفته هایش درباره او صحبت می کنید و از هر نظر با او موافق هستید. شما به این افتخار می کنید که از نظر دیگران با او هستید و می خواهید مانند او باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا