روانشناسی

۳ راه برای لذت بردن از تنهایی

لذت تنهایی یک امتحان واقعی برای کسانی است که با انتخاب یا میل تنها زندگی می کنند. افراد روابط خطرناک زیادی در اطراف خود دارند، بنابراین تنها نیستند و از تنهایی می ترسند. چگونه می توان بر دردهای تنهایی غلبه کرد و بدون احساس آزاردهنده تنهایی از مزایای تنهایی بهره مند شد؟ ما را در دلتاماگ دنبال کنید.

تعریف تنهایی

تنهایی یک حالت عاطفی پیچیده است که زمانی رخ می دهد که فرد ارتباط اجتماعی خود را از دست می دهد، احساس انزوا یا جدایی از دیگران می کند.

تنهایی یک مفهوم ذهنی بدون تنهایی فیزیکی است. . تنهایی جسمی می تواند به دلایل زیادی مانند جدایی، فقدان روابط نزدیک، انزوای اجتماعی یا احساس سوء تفاهم یا پذیرفته نشدن توسط دیگران ایجاد شود، اما تنهایی ذهنی می تواند باعث شود افراد حتی در روابط طولانی مدت احساس ناراحتی کنند. .

تاکید بر این نکته ضروری است که تنهایی به کمیت روابط اجتماعی اشاره نمی کند، بلکه به کیفیت و عمق آن روابط اشاره دارد و لذت بردن از تنهایی آسان است. احترام و ضعف سیستم دفاعی بدن پس پاسخ به این سوال مهم این است که چگونه می توان بدون تنهایی از تنهایی لذت برد؟تنهایی با احساس بی فایده بودن یا ناراحتی ناشی از عدم رابطه با دیگران تفاوت دارد. اگرچه ما به تنهایی به عنوان یک حالت ذهنی منفی فکر می کنیم، اما تنهایی می تواند یک تجربه مثبت و غنی باشد.

نرخ تنهایی

نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که احساس تنهایی از زمان همه گیری کاهش یافته است. ترس و بلاتکلیفی سال 2020 و انزوای اجباری ناگهانی منجر به افزایش تنهایی و مشکلات سلامت روانی شده است. ما به عنوان موجودات اجتماعی به زندگی گروهی، پذیرش و تعلق نیاز داریم و در حالت ایده آل باید به تنهایی یا با دیگران راحت باشیم. اگر یاد نگیریم که از تنهایی لذت ببریم، می‌توانیم در موقعیت‌هایی زندگی کنیم یا تصمیمات زندگی بگیریم که در درازمدت نتایج خوشایندی برای ما به همراه نداشته باشد.

مرتبط  تنها در یک دقیقه برای همیشه از تنبلی رها شوید +ویدیو

چگونه از تنهایی لذت ببریم

وقتی از تنهایی به عنوان زمانی برای تأمل، آرامش، خلاقیت و رشد شخصی فکر می کنید، می توانید لذت ببرید. بر افکار و احساسات خود تمرکز کنید، مشکلات شخصی خود را شناسایی کنید و درک عمیق تری از خود به دست آورید. تنهایی راهی برای آرامش و دور شدن از شلوغی زندگی مدرن فراهم می کند، به خصوص برای افراد درون گرا که ممکن است از تعامل اجتماعی بیش از حد خسته شوند.

تعادل بین تنهایی و تعامل اجتماعی مهم است. تنهایی بیش از حد بر سلامت روان افراد تأثیر می گذارد. در روانشناسی امروز، پروفسور تارا ویل در مورد چگونگی لذت بردن از تنهایی صحبت می کند.

  1. برای لذت بردن از تنهایی روزانه خود برنامه ریزی کنید

هر روز برای خود وقت بگذارید تا دوری از تنهایی به یک عادت روزمره تبدیل شود. به عنوان مثال، قبل از اینکه تلفن یا ایمیل خود را چک کنید یا با کسی صحبت کنید، 10-20 دقیقه مراقبه و 30 دقیقه نوشتن در شب برنامه ریزی کنید. یا کتاب صدا و فعالیت های روزانه خود را در تلفن خود ذخیره کنید. تنها راه بروید و زمان منظمی را برای لذت بردن از تنهایی تعیین کنید.

  1. نگران تنهایی نباشید

اگر از اینکه وقت خود را صرف کرده اید یا می خواهید تنها باشید احساس گناه می کنید، لذت تنهایی را تجربه نخواهید کرد. ممکن است فکر کنید که تمایل شما به تنهایی خودخواهانه یا غیرانسانی است و باید به فکر دیگران باشید و کارهایی برای آنها انجام دهید. مجرد بودن شما را متوقف نمی کند یا فکر می کنید مجرد بودن اتلاف وقت است. . در قضاوت خود ملایم باشید.
مهم است که برای مراقبت از خود و مراقبت از خود و لذت بردن از تنهایی وقت بگذارید.

مرتبط  ۸ دلیلی که باعث ایجاد استرس می‌شود

  1. تمرین خودآگاهی

مراقبه آینه ای تمرینی است که وقتی به تنهایی انجام می شود، به افراد کمک می کند تا خودآگاهی، شفقت و اعتماد به نفس پیدا کنند.

برای شروع، برای خود یک فنجان قهوه یا چای درست کنید. بریزید و لذت ببرید. وقتی در آینه نگاه می کنید باز و کنجکاو باشید، زیرا از آنچه در مورد خودتان کشف می کنید شگفت زده خواهید شد.

به یاد داشته باشید که طولانی ترین رابطه در زندگی شما همیشه با خودتان خواهد بود. میزان لذت بردن از تنهایی ارتباط مستقیم دارد.

نتیجه‌گیری

لذت بردن از تنهایی نیز مهارتی است که نیاز به تمرین زیاد دارد. تنها ماندن می‌تواند به شما توانایی زیادی برای حفظ خود بدهد، و این زمانی است که با افرادی در اطرافتان وقت می‌گذرانید که به نیاز شما برای پر کردن تنهایی‌تان با آن‌ها ارتباطی ندارند. ارزش روابط اجتماعی و خانوادگی و دوستان واقعی زمانی برای شما مشخص می شود که ارزش تنهایی خود را یاد بگیرید و یاد بگیرید که از آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا