دکوراسیون داخلی

۴ علت مهم رشد نکردن گیاه شمعدانی را بشناسید!

گیاه شمعدانی یکی از گیاهان سرپوشیده مقاوم است که می تواند در هر شرایطی به خوبی رشد کند و زیبایی خانه شما را افزایش دهد. اما گاهی به دلایل مختلف، گیاهان باغ ما رشد خوبی ندارند. از این رو، بنوانماگ در این مقاله به شما یاد می دهد که چرا شمعدانی ها رشد نمی کنند. پس اگر می خواهید شکل گل شمعدانی را بدانید، با ما همراه باشید.

علت رشد نکردن گیاه شمعدانی چیست؟

اگر هوا برای مراقبت از گیاه شمعدانی مناسب باشد، می تواند در تمام طول سال رشد کند و به بالکن رنگ بدهد. شمعدانی گیاهی سایه دوست است اما برای شکوفه دادن به نور خورشید نیاز دارد. بهترین خاک برای گل شمعدانی خاکی با آب فراوان و نیتروژن فراوان است. برای خشک کردن شمعدانی به موارد زیر نیاز دارید.

آبیاری بیش از اندازه به گیاه شمعدنی

همانطور که گفتیم گل همیشه بهار گیاهان مقاومی هستند که در مناطق استوایی عملکرد خوبی دارند. بنابراین آبیاری بیش از حد شمعدانی منجر به پوسیدگی ریشه می شود که در نهایت منجر به مرگ گیاه شما می شود. بنابراین بهترین زمان برای آبیاری گیاهان زمانی است که سطح خاک تا عمق یک انگشت خشک شده باشد. به عنوان مثال، در تابستان گیاه باید هفته ای یک بار آبیاری شود.

کمبود نور خورشید علت رشد نکردن شمعدانی

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای جلوگیری از شکوفه دادن شمعدانی انجام دهید این است که ظرف را در محیطی با نور ناکافی خورشید قرار دهید. اگر می خواهید یک گلدان شمعدانی پر از گل داشته باشید، باید گلدان را حداقل به مدت 6 ساعت زیر نور آفتاب قرار دهید. به عبارت دیگر، برگ های کوچک شمعدانی نیز می تواند در اثر بی توجهی به این موضوع ایجاد شود. در نتیجه بهترین شرایط برای نگهداری گل شمعدانی این است که ظرف را در زیر نور آفتاب صبح و عصر قرار دهید و اگر در آب و هوای خنک زندگی می کنید ظرف را در طول روز در آفتاب کامل قرار دهید.

مرتبط  استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک

کوددهی زیاد به شمعدانی

از آنجایی که شمعدانی گیاهی چند ساله است، برای رشد به نور خورشید زیادی نیاز دارد. تغذیه بیش از حد این گیاه نتیجه معکوس دارد و گلدهی را مشکل می کند. مضرترین کود برای شمعدانی کودی با محتوای نیتروژن بالا است. در نتیجه بهترین کود برای گیاه باید دارای مقادیر مساوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم در خاک باشد و نسبت آنها 10:10:10 باشد. البته این قبل از شروع گلدهی گیاه است. هنگامی که جوانه ها یافت می شوند، لازم است از کود حاوی مقدار زیادی پتاسیم استفاده شود. اگر می خواهید بدانید چرا گلبرگ ها زرد می شوند، این مقاله را بخوانید.

اندازه نامناسب گلدان علت رشد نکردن شمعدانی

انتخاب گلدان مناسب برای رشد و گلدهی بسیار مهم است. به این دلیل که اگر از گلدانی که برای گیاه خیلی بزرگ است استفاده کنید، ریشه ها خوب می شوند، اما گیاه شکوفا نمی شود. برای حل این مسئله، شما باید اندازه گلدان را کاهش دهید تا ریشه ها محدود شود و گیاهان بتوانند شکوفا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا