بهداشت و سلامت

۵ فایده اعجاب‌انگیز دوش آب سرد که نمی‌دانستید

ما اغلب فکر می کنیم که آب سرد می تواند انرژی را افزایش دهد و به ما کمک کند صبح ها بیدار بمانیم، اما نوشیدن آب سرد فواید زیادی برای سلامتی دارد. دوش گرفتن کوتاه با آب سرد یا تقریباً سرد تکنیک خوبی است که می تواند برای پوست معجزه کند. در این مقاله از دلتا با فواید آب سرد آشنا می شوید.

به پوست درخشش و سلامتی می‌بخشد

دوش آب سرد گردش خون را افزایش می دهد که باعث شادابی صورت می شود. خبر خوب این است که برای داشتن پوستی درخشان لازم نیست برای مدت طولانی زیر دوش آب سرد بمانید. حمام کردن در آب سرد یا گرم یک درمان عالی برای پوست شما است.

از پیری پوست جلوگیری می‌کند

عادت هر روز دوش آب سرد به پوست شما کمک می کند تا برای مدت طولانی جوان بماند. آب سرد سیستم عصبی شما را فعال می کند و بدن شما هورمون های مبارزه کننده با استرس و مواد شیمیایی مغز را ترشح می کند. تحقیقات نشان می دهد که استرس روانی مستقیماً بر پیری پوست تأثیر می گذارد و بر بسیاری از سیستم های بدن تأثیر منفی می گذارد.

از عارضه‌های پوستی ناشی از استرس جلوگیری می‌کند

دوش آب سرد، تکانه های الکتریکی زیادی را به مغز می فرستد و ترشح اندورفین، «هورمون های شادی» را تحریک می کند. هنگامی که این مواد شیمیایی از بدن شما پاک شود، سطح استرس شما کاهش می یابد و از مشکلات پوستی مانند آکنه، اگزما و درماتیت رنج خواهید برد.

مرتبط  سلامت کلیه‌های خود را با ۵ گیاه تضمین کنید

منافذ پوستی را کاهش می‌دهد

در حالی که آب گرم می تواند روغن های محافظی را که پوست شما تولید می کند از بین ببرد، آب سرد به طور موقت منافذ را سفت می کند، منافذ را دوباره باز می کند و درخشندگی پوست را بهبود می بخشد. آب سرد رگ های خونی را تنگ می کند و باعث تورم و قرمزی می شود.

باعث تسکین ناراحتی در برخی از عارضه‌های پوستی می‌شود

دوش آب گرم باعث التهاب، قرمزی، خارش و حتی لایه برداری پوست می شود، در حالی که آب سرد اثر معکوس دارد. برای کسانی که پوست خارش دارند، دوش آب سرد می تواند به تسکین احساس خارش کمک کند. طبق تحقیقات، خنک کردن پوست با دوش آب سرد می تواند به تسکین خارش شدید ناشی از پسوریازیس کمک کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا