دکوراسیون داخلی

راهنمای انتخاب و چیدمان کوسن در خانه؛ ایده‌هایی چشم‌نواز که باید دید

اگر فضای خانه شما کسل کننده و خسته کننده شده است و به دنبال راه حلی ارزان قیمت برای روشن کردن آن هستید، استفاده از بالش هایی با اندازه ها و رنگ های مختلف یکی از بهترین گزینه ها است. در این مقاله از مانومد با روش های اولیه چیدمان تشک آشنا می شوید.

اول؛ انتخاب کوسن مناسب برای خانه

با استفاده از بالش های خوب و هماهنگ می توانید کل اتاق را تغییر دهید و از یکنواختی خلاص شوید. اندازه، پارچه و رنگ بالش می تواند اتاق نشیمن شما را به مکانی راحت تبدیل کند یا برعکس یک فضای کامل را ایجاد کند. که اغلب دارای دیوارهای سفید و بی روح هستند و می توانند نتایج خوبی برای هر اتاقی ایجاد کنند.

۱.  رنگ مناسب کوسن را چطور انتخاب کنیم؟

توجه به نوع رنگ استفاده شده در اتاق مهمتر از انتخاب نوع بالش است. زیرا انتخاب رنگ مناسب بالش می تواند هماهنگی با بقیه اتاق را نشان دهد و اتاق شما را شیک و زیبا کند. اغلب اتاق‌ها، به‌ویژه اتاق‌های نشیمن، با رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی از جمله رنگ‌های دیوار، طرح‌های پرده و نقاشی پر می‌شوند. ظروف و زیور آلات با هر رنگ و شکلی به دیوار آویزان شده است. خیلی وقت ها وقتی به همه چیزهای اتاق نگاه می کنید، احساس می کنید که اتاق گیج و گیج شده است. بنابراین باید بالش ها را با توجه به رنگ هایی که در اتاق شما وجود دارد انتخاب کنید. این روش هماهنگی بیشتری بین بالش و بقیه اتاق ایجاد می کند. بنابراین، قبل از خرید بالش برای مرکز اتاق، به تمام رنگ هایی که در اتاق می بینید فکر کنید. سعی کنید دو یا سه رنگ را پیدا کنید که بیشترین توجه را به خود جلب کند. این رنگ ها باید دارای ویژگی های زیر باشند:

  • مطمئن شوید که اشیاء دیگری مانند پرده، نقاشی یا گلدان در اتاق دارید.

  • این رنگ ها مکمل یکدیگر هستند. در واقع این ویژگی عامل بسیار مهمی در انتخاب رنگ است. در عین حال رنگ های روشن و اغراق آمیز را انتخاب نکنید.

در انتخاب رنگ دقت کنید زیرا برای اتاق خود بالش انتخاب می کنید.

رنگ کوسن متضاد با رنگ مبلمان

اگر تخت شما خیلی نزدیک به تخت است، آن را به بیرون منتقل کنید گاهی اوقات هنگام خرید تخت، بالش هایی هم رنگ وجود دارد تطبیق رنگ بالش ها با تخت ایده بدی است اگر بالش شما با مبل مطابقت دارد، بهتر است از آن استفاده نکنید وقتی این صندلی‌ها روی مبل قرار می‌گیرند، مانند بخشی از مبل به نظر می‌رسند و این خوب نیست. بنابراین، تشکی را انتخاب کنید که همرنگ مبلمان نباشد این کار به اندازه یک نقاشی دیواری موثر است و در خانه تاثیرگذار است

|

انتخاب رنگ مناسب کوسن با توجه به رنگ مبل خانه

هنگام انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان، علاوه بر جلوه بصری آن، باید به تاثیر آن بر ذهن و روان افراد نیز توجه کرد. رنگ ها تاثیرات متفاوتی بر خلق و خو دارند. به عنوان مثال، آبی احساس امنیت و امنیت را بر می انگیزد، در حالی که نارنجی احساسات هیجان و ماجراجویی را بر می انگیزد. بنابراین قبل از انتخاب رنگ بالش به نوع رنگ و احساس خود نسبت به آن توجه کنید.

 مبلمان خاکستری

مبلمان خاکستری به‌خوبی با کوسن‌هایی با رنگ‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای، صورتی و آبی هماهنگ می‌شوند. کوسن‌های بنفش، خردلی، سبز دودی، قرمز، سبز زمردی، آبی نفتی یا کوسن‌هایی که طرح‌های بسیار متضاد به رنگ‌های سیاه و سفید دارند هم مناسب این مبلمان هستند.

خوب، با بالش های خاکستری نروید. زیرا اتاق را سرد می کند.

کوسن‌های مناسب مبلمان خاکستری را ببینید
مبلمان مشکی

اگر مبلمان شما مشکی است، بالش های رنگارنگ و طرح های سیاه و سفید برای آنها مناسب است. رنگ‌های روشن مانند نارنجی، قرمز، صورتی یا زرد لیمویی تضاد جالبی با مشکی ایجاد می‌کنند، البته اگر نمی‌خواهید از رنگ‌های روشن برای تخت خود استفاده کنید، آبی یا خاکستری نیز عمل می‌کنند. . مناسب است.

مبل مشکی تقریباً با هر رنگی هماهنگ می شود، اما بالش های قهوه ای خوب نیستند و اتاق را جذاب نمی کنند.

مناسب‌ترین کوسن‌ها برای مبلمان مشکی را ببینید
مبلمان قهوه‌ای

مبلمان قهوه ای با بالش های سبز دودی، قرمز یا طلایی خوب به نظر می رسند. بسته به نوع مبلمان می توانید از بالش های خنثی، صورتی، فیروزه ای، مسی، زرد و نارنجی استفاده کنید تا به اتاق خود ظاهری مدرن ببخشید.

مناسب‌ترین کوسن‌ها برای مبلمان قهوه‌ای را ببینید
مبلمان بژ

رنگ بژ یا دانه ای مبلمان در ترکیب با بالش های تابستانی رنگ روشن، احساس آرامش را ایجاد می کند. برای این نوع مبلمان از کوسن های آبی تیره، سبز زیتونی، شرابی، بنفش کم رنگ، نقره ای کم رنگ و خاکستری آبی استفاده کنید. رنگ های زرد، نارنجی و سبز نیز برای این مبلمان مناسب است.

مناسب‌ترین کوسن‌ها برای مبلمان بژ را ببینید
مبلمان سورمه‌ای

سفید برای مبلمان مشکی و کرم مراقب باشید از بالش های رنگ خنثی مانند قهوه ای و خاکستری استفاده نکنید. از آنجایی که زرشکی یک رنگ خنثی است، صورتی سبز زیتونی با رنگ‌هایی مانند زرد و طلایی هماهنگی بیشتری دارد.

نمونه کوسن‌های مناسب مبلمان سورمه‌ای را ببینید

از بالش مشکی، بادمجانی و گیلاسی هم استفاده نکنید. این رنگ ها باعث می شود مبلمان تاثیر خود را از دست بدهد، رنگ پریده به نظر برسد و بر جذابیت کلی اتاق تاثیر منفی بگذارد.

مبلمان قرمز

مبلمان قرمز با کوسن های مشکی، آبی، خاکستری، سفید، کرم، صورتی، زرد قناری، نارنجی، طلایی و نقره ای بسیار خوب ست می شود. بالش‌های خاکستری یا بنفش زغالی و سبز تیره یا قهوه‌ای با مبلمان قرمز مناسب نیستند.

انواع کوسن مناسب مبلمان قرمز را ببینید
مبلمان سبز دودی

تقریباً همه رنگ ها با مبلمان سبز دودی به خوبی ست می شوند. کوسن های خاکستری، نخودی، سفید و قهوه ای مسی بهترین کوسن ها برای استفاده روی این مبل هستند. مرجانی، طلایی، نارنجی سوخته، صورتی تند، زرد، قرمز یا بنفش نیز تاثیر زیادی بر مبلمان و فضای اتاق دارند.

کوسن‌های مناسب مبلمان سبز دودی را ببینید
مبلمان صورتی

با مبلمان صورتی، کوسن هایی در رنگ های روشن و همچنین رنگ های خنثی عالی هستند. صورتی با مشکی، سبز دودی، قرمز، آبی، طلایی، نقره ای و زرد آفتابی به خوبی هماهنگ می شود. رنگ های خنثی و ملایم مانند خاکستری، سفید، شتری و کرم نیز برای مبلمان صورتی مناسب هستند.در این میان رنگ صورتی گاهی اوقات می تواند از نظر بصری گیج کننده باشد. بنابراین بهتر است ظاهر اتاق را با کوسن هایی با رنگ های خنثی متعادل کنید.

کوسن‌های مناسب مبلمان صورتی را ببینید
مبلمان سبز

برای مبلمان سبز، بالش هایی در سایه های مایل به قرمز، مسی، نخودی، خرمایی، خاکستری و سفید عالی هستند و جلوه زیبایی به مبلمان و در نتیجه اتاق می دهند. رنگ هایی مانند صورتی، بنفش، زرد و آبی نیز به خوبی با این مبلمان هماهنگ می شوند.

مبلمان سبز زمانی که با بالش هایی با رنگ ها و اشکال مختلف تزئین می شود بسیار مجلل و شیک به نظر می رسد.

انواع کوسن مناسب مبلمان سبز را ببینید

 ۲. چه تعداد کوسن‌ روی مبلمان بچینیم؟

تعداد بالش های استفاده شده در اتاق بستگی به سبکی دارد که شما دوست دارید. اگر سبک سنتی با رنگ های قوی را ترجیح می دهید، بهتر است تعداد بالش های یکسانی در تمام اتاق داشته باشید. اما اگر فضایی مدرن و منحصر به فرد می خواهید، تعداد بالش ها باید فرد باشد. بله، ممکن است برای شما عجیب باشد، اما قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد. در عین حال سرتختی یک و دو نفره باید با توجه به اندازه و تعداد مبلمان خانه انتخاب شود.

 مبل‌های دونفره

برای دو مبل با 2 تا 4 کوسن مناسب است. 2 تکه پارچه ظاهری کلاسیک به مبل می دهد، اما افزودن 3 کوسن آن را شیک و مدرن می کند. Clothes 4 همچنین به شما امکان می دهد نوع چیدمانی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با لباس شما مطابقت دارد.

مبلمان سه‌نفره

سه تا شش صندلی برای سه صندلی مناسب است. سه کوسن مبل را ساده و ساده جلوه می دهد، اما با چهار کوسن می توانید مبلمان خود را مدیریت کنید. استفاده از 5 یا 6 بالش به مبلمان شما فضای کافی می دهد تا شکل و اندازه خود را نشان دهد.

مبلمان گوشه‌ای یا ال

4 تا 9 بالش برای مبل گوشه ای مناسب است. البته این عدد به مدل و اندازه و ضخامت کوسن بستگی دارد. اگر از 4 بالش استفاده می کنید، بهتر است دو عدد در گوشه مبل و دو عدد دیگر در دو طرف مبل قرار دهید. البته با 6 کوسن می توانید دو کوسن در دو طرف مبل و گوشه آن قرار دهید تا جلوه زیبایی به آن ببخشید.

کوسن های متوسط ​​روی این کاناپه ها چقدر است؟ اما به یاد داشته باشید که بیش از 9 بالش مبل را جذاب نمی کند و بیش از حد شلوغ به نظر می رسد.

۳. الگو و بافت

داشتن سبک ها و کارکردهای مختلف بالش در زیبایی اتاق بسیار مهم است. می توانید از بالش هایی با اشکال و طرح های مختلف به عنوان لوازم منزل استفاده کنید. به عنوان مثال، اجناس چرمی با خز مصنوعی یا مخمل ظاهر خوبی دارند. بالش های ابریشمی نیز مبل راحتی زیبا و راحتی را ارائه می دهند.در هر فصل می توانید از بالش هایی با طرح های مختلف استفاده کنید. مدل در تابستان و گرما انتخاب خوبی است اما بالش پشمی برای زمستان مناسب است. Art and Design Pillows مبلمان و لوازم مدرن را نیز ارائه می دهد.

۴. روش صحیح چیدمان کوسن چگونه است؟

وقتی صحبت از چیدمان کوسن ها روی مبلمان می شود، خیلی ها فکر می کنند که کوسن ها باید به درستی روی مبلمان قرار بگیرند. اما لازم نیست. می توانید خلاق باشید و چند روش آماده سازی را امتحان کنید و روشی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و با فضا و سبک اتاق شما همخوانی داشته باشد. . کوسن های مربعی، مستطیلی و گرد در رنگ های مختلف را می توان با توجه به مبلمان و سبک اتاق طراحی و طراحی کرد. بنابراین، دو کوسن، یکی بزرگ و دیگری کوچک، در دو طرف مبل قرار می‌گیرند و یک کوسن در مرکز مبل قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید ورودی‌ها را بر اساس مورد مرتب کنید. به روش های دیگر:

متقارن

ساده ترین راه برای چیدمان بالش روی یک مبلمان این است که دو بالش بزرگ هم شکل و یک رنگ در دو طرف مبلمان قرار دهید.

لایه لایه

می توانید چند بالش در اندازه های مختلف را کنار هم قرار دهید. برای مثال، برای رسمی‌تر شدن اتاق، از دو بالش یکسان یا دو بالش متفاوت استفاده کنید تا بالش‌ها زیباتر به نظر برسند.

با ست کوسن در اندازه های مختلف می توانید چیدمانی زیبا و راحت برای وسایل خود ایجاد کنید و در نتیجه به اتاق خود انرژی و انرژی زیادی بدهید.

ساده و بدون طرح

اگر بالش های طرح دار را دوست ندارید و نمی خواهید بالش های زیادی را روی مبل کنار هم قرار دهید، می توانید از بالش های ساده و تکی استفاده کنید. بله، شما می توانید با استفاده از بالش های ساده با رنگ های مختلف، اتاق خواب خود را نرم و صمیمی کنید.

پیشنهاد ویژه خرید کوسن را ببینید

اندازه‌های مختلف

با استفاده از کوسن هایی با اندازه های مختلف می توانید مبلمان اتاق را جذاب و زیبا کنید.

بافت‌های متفاوت

استفاده از انواع مختلف بالش می تواند ظاهر مبلمان را به طرز چشمگیری تغییر دهد و اتاق را متحول کند. استفاده از 5-7 بافت و متریال مختلف به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

کوسن‌های پشتی

اگر می خواهید روی مبلمان اتاق احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بهتر است از کوسن پشتی استفاده کنید. این کوسن ها برای استراحت و در عین حال ایجاد یک فضای مدرن عالی هستند.

اشکال مختلف

شاید فکر کنید برای زیباتر شدن مبلمان و اتاق نشیمن خود باید از فرش استفاده کنید. اما استفاده از انواع مختلف بالش، از بالش های ستاره ای گرفته تا بالش های نامرتب و واقعی، می تواند به زیبایی خانه شما بیافزاید و ظاهر شما را خراب کند.

کوسن‌های مفهومی

روی جلد بیرونی این دستگاه ها اغلب تصاویری از موضوعات پرطرفدار دیده می شود. مثلاً می توانند کلمات و متن های زیبا داشته باشند یا عکس بازیکنان معروف داشته باشند یا با طرح های دورهمی تزئین شوند. می توانید از انواع مختلفی از این نوع توپ استفاده کنید. مثلا در روزهای بهاری از گل و طرح های بهاری استفاده کنید یا گل های اتاق خواب را با طرح ها یا حروف آرامش بخش تهیه کنید. می توانید اتاق کودک خود را با کفش هایی در طرح کودکانه تزئین کنید.

راهنمای استفاده از کوسن در هر یک از اتاق‌های خانه

کوسن باید در هر اتاقی از خانه استفاده شود تا هم راحتی و هم ظاهری زیبا داشته باشد.

اتاق نشیمن

هنگام استفاده از بالش های اتاق نشیمن، علاوه بر بهبود ظاهر اتاق، باید راحتی خود را نیز در نظر بگیرید

از طرفی اتاق نشیمن یکی از اتاق هایی است که بیشترین زمان را در آن سپری می کنید. زمان. در این اتاق معمولاً تلویزیون تماشا می کنند، قرار ملاقات می گذارند یا حتی غذا و تنقلات می خورند. بنابراین برای این اتاق بالش هایی بخرید که قابل شستشو و از پارچه های مرغوب و بادوام هستند. . با این حال، برای داشتن فضای بزرگ باید از بالش های ساخته شده از پارچه های گران قیمت استفاده کنید و کف را فراموش نکنید. برای استفاده بیشتر از فضای اتاق نشیمن برای نشستن و استراحت، می توانید از کوسن های کف استفاده کنید. این کوسن ها معمولاً بزرگ هستند و به جای مبل و صندلی استفاده می شوند.

کوسن های کف نه تنها برای نشستن راحت و مناسب هستند، بلکه اتاق را تزئین می کنند.

اگر در اتاق نشیمن است. . علاوه بر مبل، صندلی هایی در اتاق وجود دارد، برای آنها بالش های مناسب بخرید. وقتی یک صندلی دارای کوسن باشد، نه تنها نشستن روی آن راحت تر است، بلکه شیک و جذاب است.

اتاق غذاخوری

اتاق غذاخوری معمولاً خیلی بزرگ نیست و میز ناهارخوری فضا را پر می کند. بنابراین اگر قصد خرید کوسن برای صندلی های این اتاق را دارید، خرید کوسن های سایز متوسط ​​توصیه می شود. بالش های بزرگ فضای زیادی را اشغال می کنند، اما بالش های کوچک تاثیری روی فضا ندارند.

استفاده از کوسن ها روی صندلی های چوبی خشک روی میز ناهارخوری باعث می شود احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

اتاق خواب

هیچ چیز راحت تر از یک بالش خوب و چند بالش دنج روی تخت نیست. اتاق خواب مکانی برای استراحت در شب است و هر چه بیشتر آن را وقف کنید، راحت تر می شود. البته نوع بالشی که انتخاب می کنید باید با سبک دکوراسیون اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد.

برخی افراد فقط یک یا دو بالش روی تخت می گذارند و برخی دیگر از بالش های بیشتر و البته بالش های تزئینی استفاده می کنند. طرح. اندازه تخت خود نیز مهم است و بسته به آن تعداد بالش ها را تعیین می کند.

برای اتاق خواب بالش های نرم و بزرگ بهترین انتخاب هستند. برای جلوه ای زیبا روی تخت و اتاق خواب می توانید بالش های ساده و بدون نقش و نگار روی تخت و بالش های تزئینی طرح دار در جلوی آن قرار دهید.

کلام آخر

با استفاده از انواع کوسن ها و ایده های ساده ای که به شما می گوییم می توانید دکوراسیون اتاق خود را به بهترین نحو تغییر دهید. آیا روش های دیگری برای استفاده از کوسن ها می شناسید؟ اگر چنین است، با ما به اشتراک بگذارید.

خرید کوسن با تخفیف ویژه از دیجی‌کالا
مرتبط  این گلدان شیک را در خانه بسازید +ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا