بهداشت و سلامت

۵ ماده غذایی که تابستان شما را جهنم می‌کنند

متعادل کردن هورمون ها در تابستان شما را از عوارض جانبی مخوف در امان نگه می دارد. عادات غذایی ما باعث عدم تعادل یا عدم تعادل هورمونی در بدن می شود. تعادل هورمونی برای حفظ عملکرد سالم بدن مهم است زیرا هورمون ها به عنوان پیام رسان های شیمیایی در بدن ما عمل می کنند. عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به مشکلاتی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید شود. با ما در مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

حفظ تعادل هورمون ها در تابستان

عادات غذایی ما می تواند بدن ما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث علائم مختلفی مانند افزایش وزن ناخواسته، مشکلات پوستی و حتی تغییرات خلقی شود. برخی غذاها می توانند باعث عدم تعادل شوند و هورمون های ما را بدتر کنند.

غذاهایی که برای حفظ تعادل هورمون ها در تابستان باید از آن‌ها اجتناب کرد:

برخی از محصولات در تابستان رایج هستند به گفته کارشناسان، با پرهیز از غذاهای زیر می توانیم تابستان را با خیال راحت سپری کنیم:

۱. سویا

سویا حاوی ترکیبات فعالی به نام فیتواستروژن است. که مانند استروژن در بدن ما عمل می کند محصولات سویا مانند کشک پنیر، شیر سویا و سس سویا به طور کلی سالم در نظر گرفته می شوند. اما استفاده از این محصولات در تابستان ممکن است تعادل هورمونی بدن را به هم بزند.

۲. لبنیات

شیر همچنین می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود. مصرف شیر و فرآورده های آن باعث التهاب و اختلال در هورمون ها در دستگاه گوارش می شود. مصرف زیاد شیر باعث افزایش سطح تری گلیسیرید می شود و می تواند یکی از عوامل مهم دیابت باشد. بنابراین اگر با مشکلات هورمونی دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است لبنیات را با غذاهای مناسب جایگزین کنید.

مرتبط  چگونه هپاتیت ویروسی را تشخیص دهیم؟

۳. غلات تصفیه شده

غلات تصفیه شده مانند ذرت، گندم و برنج می توانند سطح قند خون را افزایش دهند، انسولین بیشتری تولید کنند و در نهایت باعث مقاومت به انسولین شوند. این اثر در تابستان و هوای گرم افزایش می یابد. در تابستان بهتر است غلاتی مانند جو و نان سبوس دار جایگزین این غلات شود.

۴. شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی روی باکتری های روده تأثیر می گذارند و اشتها را افزایش می دهند. قند همچنین می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود. از خوردن غذاهای بسیار شیرین مانند کلوچه، کیک، دونات، شکلات و غیره خودداری کنید. تابستان.

۵. کافئین

مصرف زیاد محصولات کافئین دار مانند قهوه، الکل و چای می تواند چرخه خواب را مختل کرده و باعث عدم تعادل هورمونی شود. مصرف کافئین باعث افزایش سطح کورتیزول در بدن می شود. کورتیزول، هورمون استرس، بدن را برای مقابله با تهدیدات احتمالی آماده می کند. بنابراین در صورت عدم تعادل هورمونی بهتر است از مصرف کافئین خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا