بهداشت و سلامت

چگونه از گودی کمر پیشگیری کنیم؟

پیشگیری از کمردرد از آسیب به کمر و ستون فقرات جلوگیری می کند. با رعایت چند قانون ساده می توانید عضلات پشت خود را تقویت کرده و از آسیب دیدگی کمر جلوگیری کنید. مجله اینترنتی بنوان را بررسی کنید.

اصلاح عادات آسیب‌زننده به کمر

با بررسی برخی موارد در زندگی خود می توانید از کمردرد و مشکلات ناشی از آن پیشگیری کنید.

۱. بلند نکردن اجسام سنگین

به یاد داشته باشید که تنها فشار زیادی وجود دارد که عضلات شما می توانند تحمل کنند. گاهی اوقات کمر شما به شدت درد می کند. اگر مجبورید چیز سنگینی بلند کنید، بهتر است برای محافظت از ستون فقرات، عضلات پشت خود را تقویت کرده و عضلات شکم خود را در حین بلند کردن شل کنید.

۲. خم نکردن کمر

توجه داشته باشید که اگر عادت به خم شدن و راست شدن زیاد و قوس دادن به کمر در فاصله ای ناامن دارید، تا زمانی که عادت بد را اصلاح نکنید، نمی توانید از افتادن کمر جلوگیری کنید.

۳. قوز نکردن هنگام نشستن

هنگامی که برای مدت طولانی می نشینید، کمر خود را صاف نگه دارید و بهتر است یک بالش کوچک روی انحنای کمر خود قرار دهید. سعی کنید شانه های خود را عقب نگه دارید. اگر شغل شما شامل نشستن در مقابل کامپیوتر است، به حرکات عضلات پشت و ستون فقرات خود هنگام نشستن توجه کنید، هر از گاهی بایستید و به بدن خود انعطاف دهید.

مرتبط  ورم‌هایی که خبر از بیماری قلبی می‌دهند!

۴. تغییر عادات خواب 

یک تشک و بالش معمولی برای خوابیدن انتخاب کنید. در صورت امکان، زمانی که دراز می کشید، یک بالش کوچک بین زانوهای خود قرار دهید تا کمر و زانوهای شما در سمت راست قرار گیرند. از دراز کشیدن طولانی مدت به پشت خودداری کنید.

به یاد داشته باشید که خوابیدن با یک بالش کوچک بین زانو بهترین راه برای پیشگیری از کمردرد است.

5. کاهش وزن

اگر برای حفظ وزن سالم تلاش می کنید، می توانید از آسیب هایی که چاقی و اضافه وزن می تواند به ستون فقرات و زانوهای شما وارد کند جلوگیری کنید. با تغذیه صحیح، می توانید اطمینان حاصل کنید که کالری های مفید برای بدن خود را دریافت می کنید و از شیرینی ها و قندهایی که باعث چاقی و از بین رفتن کلسیم در استخوان های شما می شوند اجتناب کنید.

۶. پیاده‌روی

ساده ترین ورزش بدون نیاز به وسایل خاص پیاده روی است. با افزودن 30 دقیقه پیاده روی به برنامه روزانه خود، سلامت عضلانی خود را تقویت کنید. راه رفتن با حداکثر سرعت ممکن آسیب های کمر و زانو را کاهش می دهد و از سلامت شما محافظت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا