بهداشت و سلامت

۱۲ توصیه که شما را سالم و زنده نگه‌می‌دارد!

مهمترین توصیه پزشکان برای کاهش خطر عوامل تهدید کننده سلامت انسان، تغییر سبک زندگی است، زیرا با تغییر سبک زندگی می توان به راحتی از بیماری ها و شدت آنها پیشگیری کرد. مجله اینترنتی بنوان در این مقاله به مهم ترین نکاتی که می تواند منجر به تغییرات چشمگیر سبک زندگی شود اشاره می کند.

تغییر در سبک زندگی

در ادامه دوازده روش را بررسی می کنیم که چگونه می توانیم سبک زندگی خود را با هم تغییر دهیم.

آهسته غذا بخورید

آهسته غذا خوردن به مغز شما این فرصت را می دهد که نشان دهد به سرعت سیر شده اید، بنابراین کمتر احتمال دارد که پرخوری کنید. به علاوه، اگر آهسته غذا می خورید، به احتمال زیاد به آنچه می خورید فکر می کنید و انتخاب های سالم تر و هوشمندانه تری دارید.

اجتماعی باشید

مهم نیست چند نفر را می شناسید یا چند بار آنها را می بینید. آنچه مهم است ارتباط واقعی با دیگران است. می تواند شما را شادتر کند، بهره وری شما را افزایش دهد و کمتر مستعد مشکلات سلامتی شود. بنابراین با یک دوست تماس بگیرید و برای شام بیرون بروید یا به یک گروه یا باشگاه بپیوندید تا دوستان جدیدی پیدا کنید.

مرتبط  درمان خانگی خروپف با ۸ خوراکی خوشمزه

آب میوه را کنار بگذارید، میوه را بخورید

اگر آب پرتقال دوست دارید به جای نوشیدن آب پرتقال بخورید. حتی آبمیوه 100 درصد خالص نیز در این فرآیند مواد مغذی خود را از دست می دهد و می تواند قندهای پنهان زیادی را وارد رژیم غذایی شما کند. از سوی دیگر، میوه واقعی منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، فیبر و اسید فولیک است. علاوه بر این میوه ها کم چرب، سدیم و کالری هستند.

وقتی برای استراحت اختصاص دهید

شما می توانید با خانواده و دوستان خود همراه باشید. برای سلامت جسمی و روحی شما در تعطیلات مفید است. افرادی که بیشتر به تعطیلات می روند عمر طولانی تری دارند و کمتر به بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی مبتلا می شوند.

مراقب چربی‌ها باشید

به نظر می رسد اولویت دادن به مراقبت از خود بر چربی موضوعی رایج و نه چندان واضح است. اما همانطور که گفته شد، باید مراقب چربی‌های ترانسی که به برخی غذاها (مانند پیتزاهای منجمد و محصولات پخته شده) اضافه می‌کنید، باشید تا آنها را تازه نگه دارید. چربی های ترانس با بیماری قلبی مرتبط هستند.

بر استرس خود غلبه کنید

استرس و اضطراب ماهیچه ها را سفت می کند و ضربان قلب را تندتر می کند. اگر این اتفاق اغلب در طول رفت و آمد روزانه شما رخ می دهد و شما آن را به درستی مدیریت نمی کنید، می تواند باعث مشکلات سلامتی جدی مانند فشار خون بالا و بیماری قلبی شود.

مصرف شکر را کاهش دهید

بسیاری از ما بیش از آنچه باید شکر مصرف می کنیم. قند می تواند باعث نوسان قند خون شما (بالا و پایین) شود که می تواند شما را خسته و گرسنه کند.

مرتبط  ۵ خوراکی که مانع کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می‌شوند

فعال باشید و ورزش کنید

ورزش یک راه اثبات شده برای بهبود سلامت جسمی و روانی شماست. لازم نیست ورزش سنگین انجام دهید، فقط چند بار در هفته ضربان قلب خود را برای 30 دقیقه یا بیشتر افزایش دهید. قدم زدن در اطراف بلوک پاسخی به فعالیت بدنی روزانه شماست.

به حرکت خود ادامه دهید

اگر در دفتر کار می کنید، هر یک ساعت برای بخشی از روز برخیزید و پیاده روی کنید. به این ترتیب کالری بیشتری می سوزانید، گردش خون خود را بهبود می بخشید و هوشیار خواهید بود. این فعالیت می تواند به پیشگیری از مشکلات سلامتی مانند دیابت و فشار خون کمک کند

سبزی بخورید

کلم پیچ، اسفناج، کلم پیچ، کاهو، بوک چوی و کلم بروکلی بخورید و مطمئن شوید که مقدار زیادی از این سبزی های برگ دار مصرف می کنید. آنها سرشار از مواد مغذی، کم کالری و سرشار از فیبر هستند که شما را سیر کرده و گرسنگی شما را برطرف می کند.

به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب می تواند منجر به دیابت، بیماری قلبی، چاقی و افسردگی شود. خواب ناکافی خطر تصادفات رانندگی و سایر حوادث را افزایش می دهد. بزرگسالان باید هر شب 7 تا 9 ساعت بخوابند.

از خانه بیرون بروید

بیرون رفتن به شما امکان می دهد نور خورشید بیشتری دریافت کنید. نور خورشید به تنظیم ساعات خواب کمک می کند و بدن شما را برای بسیاری از فعالیت های ورزشی آماده می کند. هنگامی که نور خورشید به بدن شما می تابد، ویتامین D دریافت می کنید که بسیاری از افراد به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند. ویتامین D برای عملکرد سلولی، سلامت روان و سلامت قلب مهم است منبع: همشهری

مرتبط  درمان بی اشتهایی در بزرگسالان با گیاهان دارویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا