بهداشت و سلامت

همه آنچه باید درباره شایعات سلامتی بدانید

تصورات غلط زیادی در مورد سلامتی وجود دارد. از باورهای مبتنی بر درمان‌های عامیانه در هر منطقه تا توصیه‌های مبتنی بر تجربیات مصرف تنباکوی سالم. به مجله اینترنتی بنوان بپیوندید و با هم 7 افسانه سلامتی را کشف کنید.

۷ شایعه سلامتی: درست یا نادرست

همه ما این شایعات را در مورد بیماری ها و درمان های خانگی شنیده ایم. در پزشکی گاهی مبنای پزشکی وجود ندارد و گاهی شایعات و حرف هایی که آنها را ایجاد می کند شناخته می شود.

۱. سوپ به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌‌‌کند

 درست

متخصص تغذیه دکتر. لامبرت می گوید: وقتی سرما می خورید، بهترین چیزی که می توانید بخورید یک سوپ سالم است. ویتامین B12 و سایر آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در این سوپ از سیستم ایمنی و هضم غذا حمایت می کنند. علاوه بر این، افزودن مرغ یا گوشت به سوپ حاوی پروتئین بیشتری است که برای بازسازی سلولی مفید است. افزودن سبزیجات به سوپ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای بهبودی اضافه می کند.

مرتبط  راهکار­هایی برای خوب شدن سریع زخم باز

۲. شکلات باعث جوش می‌‌‌شود

 نادرست

به گفته کتر لامبرت – پوست میکروبیوم و باکتری خاص خود را دارد. بنابراین هر چه بهتر غذا بخورید، پوست شما بهتر خواهد بود. مقدار کمی شکلات برای سلامت پوست مضر نیست اما شکلات شیرین باید در مصرف متعادل باشد.

۳. مصرف یک سیب در هر روز شما را از دکتر دور نگه می‌‌‌دارد

 نادرست

هازل والاس، متخصص تغذیه می‌گوید این ادعاها شایعات سلامتی هستند و فاقد دقت علمی هستند. وقتی به تجربیات سلامتی مصرف کنندگانی که هر روز سیب می خورند نگاه کردیم، مشخص شد که دلیل دیگری برای سالم بودن سیب خواران وجود دارد.

سالم است، اما نه با یک سیب در روز. پذیرش، پذیرش است. اما از آنجایی که شما عموماً تحصیلات بالایی دارید، باید روی تغذیه مناسب و سیگار کشیدن کمتر تمرکز کنید.

از آنجایی که سیب مغذی است، خوردن آن یک بار در روز ایده بدی نیست.

۴. بیرون رفتن با موهای خیس باعث سرماخوردگی می‌‌‌شود

 نادرست

دکتر. کریشان، پزشک خانواده، می‌گوید: موهای خیس می‌تواند باعث لرز شود، اما این لرز واکنش احساسی بدن است.

اگر سالم باشید در هوای سرد سرما نخواهید خورد. کم خوابی شدید و استرس بر سیستم ایمنی بدن ما تأثیر می گذارد و ما را مستعد سرماخوردگی می کند. اما اینها ویروس های سرماخوردگی هستند.

۵. هویج به قدرت بینایی در شب کمک می‌‌‌کند

 درست

دکتر هویج حاوی ویتامین A است که برای بینایی خوب مهم است زیرا به ایجاد رنگدانه ای در شبکیه به نام رودوپسین کمک می کند. رودوپسین برای دید در نور کم ضروری است. بنابراین خوردن غذاهای کافی مانند هویج، سبزیجات برگ سبز و سیب زمینی شیرین برای دید در شب مهم است.

مرتبط  با ۲ حرکت دیابت را از خود دور کنید!

۶. در هنگام سرماخوردگی غذا بخورید و در هنگام تب غذا نخورید

 درست

دکتر لامبرت می‌گوید: «این یک باور رایج است که برای درمان ویروس باید غذا بخورید و برای درمان باکتری‌ها باید گرسنه بمانید.»

غذای مغذی برای بهبودی ضروری است. باید با مواد مغذی تغذیه شود. غذایی که در برابر ویروس ها محافظت می کند. از سوی دیگر، عفونت های باکتریایی با گرسنگی درمان می شوند. کاهش دریافت کربوهیدرات منجر به فعال شدن بیش از حد سیستم ایمنی بدن می شود.

۷. سیر زیر بالش به خواب کمک می‌‌‌کند

 نادرست

سیر حاوی مواد معدنی، ویتامین B6 و سلنیوم (و ترکیبات گوگردی است که می تواند حشرات را دفع کند)، اما بر خواب شما تأثیری نخواهد گذاشت. با این حال، خوردن سیر می تواند به کاهش کلسترول و فشار خون و تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا