بهداشت و سلامت

آبلیمو خوردن در این ساعت دندان شما را نابود می‌کند!

بسیاری از مردم اول صبح با معده خالی آب لیمو گرم می نوشند زیرا به پاکسازی و سم زدایی سیستم گوارشی، تحریک آنزیم های گوارشی، تغذیه معده، دریافت ویتامین C و حتی کمک به کاهش وزن کمک می کند. اما آیا می دانستید که آب لیمو می تواند به دندان های شما آسیب برساند؟! این مقاله از مجله اینترنتی بنوان را در مورد تاثیرات آبلیمو بر روی دندان بخوانید.

عوارض خوردن آبلیمو برای دندان

وقتی مینای دندان از بین می‌رود، عاج زیرین (زردتر از حد معمول) را در معرض دید قرار می‌دهد و می‌تواند حساسیت دندان را ایجاد کند

غذاها و نوشیدنی‌های برق‌دار علت اصلی سایش مینای دندان هستند ‘ایمیل. ، تخم مرغ را می خورند. مینای دندان سخت ترین ماده معدنی در بدن انسان است. این ماده سطح خارجی هر دندان را می پوشاند و از مواد معدنی تشکیل شده است که اولین لایه آن هیدروکسی آپاتیت است و اولین لایه محافظ آسیب پذیر می شود. درد هنگام لمس دندان با زبان می تواند یکی از نشانه های ساییدگی مینای دندان باشد. دندان‌های شما ممکن است بسوزند و زردتر به نظر برسند.

مرتبط  زمان نگهداری سبزیجات و گوشت در فریزر

آب سرد نیز می‌تواند بر آب لیمو تأثیر بگذارد. سرعت واکنش های شیمیایی با افزایش دما افزایش می یابد و در نتیجه خوردگی در دماهای بالاتر بیشتر می شود.

چگونه می‌توان آب لیمو را بدون خراب کردن دندان‌ها نوشید؟

برای نوشیدن آب لیمو از نی استفاده کنید

نوشیدن آب لیمو به همراه آب، خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد، زیرا با استفاده از گردن، آب از روی دندان خارج می شود.

پس از نوشیدن آب لیمو دهانتان را بشویید

بلافاصله پس از نوشیدن آب لیمو، دهان خود را با آب بشویید. اسید باقی مانده روی سطح دندان را از بین می برد و همچنین اسیدیته بزاق را کاهش می دهد.

پس از نوشیدن آب لیمو آدامسی فاقد قند بجوید

بعد از نوشیدن آب لیمو آدامس بجوید زیرا به تولید بزاق بیشتر و خنثی کردن اسیدیته دهان کمک می کند.

بلافاصله پس از نوشیدن آب لیمو مسواک نزنید

حداقل تا 30 دقیقه بعد از نوشیدن آبلیمو دندان های خود را مسواک نزنید زیرا اسید موجود در آب لیمو در تمام دهان پخش می شود و فشار مسواک روی دندان ها به مینای دندان آسیب می رساند. بنابراین تا یک ساعت پس از نوشیدن آبلیمو دندان های خود را مسواک نزنید و برای بازگرداندن تعادل عناصر در دهان، آدامس نجوید و خیار نخورید.

آب لیمو را با آب سرد بخورید

از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم حلال بهتری است و اسیدهای موجود در نوشیدنی آبلیموی گرم بیشتر به مینای دندان دسترسی دارند. آب لیمو را به چای داغ اضافه نکنید.

مرتبط  ۵ ماده غذایی که تابستان شما را جهنم می‌کنند

آب لیمو را همراه سالاد مصرف کنید

خوردن آب لیمو با سالاد خوب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا