بهداشت و سلامت

این دمنوش قاتل بی‌خوابی و ضد استرس است

گیاهان دارای ویژگی های بسیاری هستند. در این مقاله با گیاهی آشنا می‌شوید که به‌خاطر خواص آرامش‌بخش‌اش معروف است و یک انتخاب طبیعی برای حل مشکلات خواب و کاهش اضطراب است. خواص چای بابونه برای سلامتی را در مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

خواص دمنوش بابونه برای سلامتی

این گیاه به عنوان یک درمان طبیعی می تواند مشکلات بیشتری را نسبت به بی خوابی و اعصاب درمان کند و علائم PMS، اسهال، حالت تهوع و نفخ را برطرف کند. در این مقاله 9 فایده استفاده از آن را خواهید خواند.

منبع غنی آنتی‌اکسیدان

گل بابونه حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها، فنل ها و ترپنوئیدها است. هنگامی که تعادل آنتی اکسیدان ها به هم می خورد، رادیکال های آزاد محیطی و فرآیندهای متابولیک طبیعی می توانند به DNA آسیب برسانند. آنتی اکسیدان ها با خنثی کردن رادیکال های آزاد از این آسیب جلوگیری می کنند. این آسیب به عنوان استرس اکسیداتیو شناخته می شود و پیش ساز بسیاری از بیماری های مزمن است. آنتی اکسیدان های موجود در بابونه به جوان ماندن سلول های شما کمک می کند و از قلب، مغز و اندام های حیاتی شما در برابر بیماری های مزمن محافظت می کند.

مبارزه با اسهال

بابونه معمولاً برای درمان اسهال به طور طبیعی استفاده می شود و تحقیقات مدرن اثربخشی آن را تأیید می کند. در یک مطالعه آزمایشگاهی، عصاره بابونه به دلیل فعالیت آنزیم آنتی اکسیدانی، اسهال را در موش‌ها متوقف کرد. در همین حال، در یک کارآزمایی بالینی در کودکان مبتلا به اسهال، عصاره بابونه علائم را بهبود بخشید.

مرتبط  شگفت‌انگیزترین فواید طالبی

مبارزه با اضطراب و افسردگی

بابونه دارای اثر آرام بخش ملایمی است که می تواند به بهبود اضطراب و آرامش اعصاب در پاسخ به استرس کمک کند. در مطالعه ای روی 57 شرکت کننده مبتلا به افسردگی و اضطراب، مصرف روزانه 220 میلی گرم بابونه به شکل کپسول به طور قابل توجهی علائم افسردگی و اضطراب را در همه شرکت کنندگان کاهش داد.

بهبود کیفیت خواب

در یک مطالعه 28 روزه روی بیماران بی خوابی، مصرف 270 میلی گرم بابونه دو بار در روز کیفیت خواب و عملکرد روزانه را بهبود بخشید. حتی اگر بی خوابی ندارید، مصرف بابونه می تواند به شما کمک کند خواب شبانه خوبی داشته باشید.

کاهش التهاب

بابونه به دلیل خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی که دارد مشکلات قلبی و روده ای را بهبود می بخشد. در طب سنتی از گل بابونه مرهم یا مرهم برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه و اگزما تهیه می کردند. التهاب مزمن در بدن با طیف گسترده ای از بیماری ها، از سرطان گرفته تا بیماری قلبی مرتبط است. گیاهانی مانند بابونه که التهاب را کاهش می دهند، می توانند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهند.

تسکین دردهای قاعدگی

نوشیدن چای بابونه در طول مغز مفید است. بابونه نسبت به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن در کاهش درد موثرتر است.

کاهش گاز معده و نفخ

یکی از فواید شناخته شده بابونه تسکین گاز، نفخ و سوء هاضمه در مواقع اضطراری است. یک یا دو فنجان چای بابونه به کاهش درد معده و روده کمک می کند. به همین دلیل بابونه در داروهای گیاهی برای بیماری های التهابی روده گنجانده شده است. فرقی نمی کند که گاه به گاه دل درد داشته باشید یا بیماری قلبی. با این حال، بابونه در کاهش درد موثر است.

مرتبط  کدام غذاها برای وعده سحری مضر است؟

کمک به پیشگیری از سرطان

یک آنتی اکسیدان موجود در بابونه به نام آپیژنین از گیاه در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. همچنین مشخص شده است که این ترکیب از افراد در برابر سرطان پوست محافظت می کند. در واقع نشان داده شده است که بابونه اثر ضد سرطانی گسترده ای بر انواع سرطان ها از جمله پروستات، استخوان، ریه، سینه و روده بزرگ دارد.

حفاظت از سلامت سوخت و ساز

مطالعات نشان داده اند که بابونه می تواند سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. در یک مطالعه، سه فنجان چای بابونه در روز باعث بهبود سطح قند خون در طول هشت هفته شد. نوشیدن چای بابونه همراه با غذا می تواند به افراد سالم کمک کند تا از افزایش سطح قند خون و ایجاد بیماری هایی مانند دیابت جلوگیری کنند.

نکته تحقیقاتی: خواص شگفت انگیز زردچوبه که باید بدانید! بخوانید.

منبع: همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا