بهداشت و سلامت

از سم‌زدایی کبد تا درمان بی‌خوابی فقط با یک گیاه!

آب نعناع خواص درمانی زیادی دارد، اما یکی از محبوب ترین درمان های آن کاهش التهاب و سوء هاضمه است. این عرق سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات ها، ویتامین های مختلف، آهن و … است. فواید عرق نعنا را در مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

خواص عرق نعناع برای سلامتی چیست؟

این عرق مانند سایر انواع عرق مانند گلاب، آب نیلوفر، رازیانه و غیره خواص مختلفی برای بدن دارد و در درمان بیماری های مختلف مفید است. علاوه بر این عصاره گیاهی نعناع در درمان بسیاری از بیماری ها مفید است که معروف ترین آنها درمان نفخ معده است. در این گزارش با ما همراه باشید تا با خواص و کاربردهای شگفت انگیز نعناع آشنا شوید. نعناع یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی است. این گیاه در درجه اول به دلیل خواص خنک کنندگی آن شناخته شده است.

عرق نعناع و بهبود مشکلات گوارشی

نعناع سیستم گوارش انسان را تسکین می دهد و مشکلات گوارشی را بهبود می بخشد و به درمان علائم بسیاری از بیماری ها از جمله سوزش سر دل، اسهال، استفراغ، سردرد، اسپاسم عضلات صاف و اسپاسم روده کمک می کند.

مرتبط  این دمنوش قاتل بی‌خوابی و ضد استرس است

عرق نعناع و رفع سردردهای تنشی و میگرن

جزء منتول خاک رس گردش خون را تحریک می کند و حس طراوت را ایجاد می کند. نعناع به عنوان شل کننده عضلات عمل می کند. با توجه به خواص نعناع می تواند به کاهش سردرد کمک کند.

عرق نعناع و بهبود گرفتگی سینوس‌ها

خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد التهابی برگ ها می تواند با عفونت سینوسی مبارزه کرده و از عفونت جلوگیری کند. محتوای منتول این فرمول همچنین جریان هوای بینی را بهبود می بخشد. بنابراین بخور تنبل برای استنشاق مفید است.

عرق نعناع و کاهش درد قاعدگی

نعناع فلفلی به عنوان شل کننده عضلات عمل می کند. استفاده از این عرق در دوران قاعدگی باعث کاهش اسپاسم عضلانی و تسکین درد می شود.

عرق نعناع و درمان بی‌خوابی

نعناع فلفلی به عنوان یک شل کننده عضلانی عمل می کند که آرام بخش و فاقد کافئین است. بنابراین انتخاب خوبی برای رفع مشکل بی خوابی و بی خوابی است.

عرق نعناع برای کاهش وزن و لاغری

نعناع کالری زیادی ندارد، مصرف آن باعث افزایش دمای معده می شود و این یعنی فرآیند هضم در معده تقویت می شود. از طرفی میزان چربی در بدن کاهش می یابد. بنابراین، نعناع می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای کاهش وزن باشد.

عرق نعناع و دستگاه تنفسی

رایحه تند عرق نعناع به رفع گرفتگی بینی، گلو و ریه ها کمک می کند و رطوبت ریه ها و مجاری هوایی را تمیز و از بین می برد. نعناع دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و برای درمان سرفه و آب مروارید مفید است.

مرتبط  از فواید قارچ چه می‌دانید؟

عرق نعناع برای کبد

برگ های نعناع حاوی ترکیباتی مانند منتول و منتول هستند که سرشار از آنتی اکسیدان های سم زدایی کبد هستند.

عرق نعناع و درد معده

پوست نعناع باعث ترشحات سالم معده و بهبود هضم می شود. نعناع همچنین سرشار از فیبر است که هضم را بهبود می بخشد و از سوء هاضمه جلوگیری می کند. این گیاه باعث تسکین روده ها و کاهش التهاب می شود. افراد مبتلا به زخم معده باید با احتیاط از این عصاره استفاده کنند.

شرایط نگهداری از عرق نعناع

روغن آفتابگردان را باید در ظروف شیشه ای (مانند شیشه سبز یا قهوه ای) نگهداری کرد که اجازه عبور مقداری نور را بدهد. ظروف فلزی (مانند ظروف آلومینیومی) برای نگهداری این پوست بعد از ظروف شیشه ای مناسب است. لطفا توجه داشته باشید که ظروف پلاستیکی برای نگهداری این اقلام مناسب نیستند.
هر چرمی بهتر است در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. اگر عطر در فروشگاه در معرض نور خورشید قرار گرفته است، از خرید آن خودداری کنید.

بهترین زمان مصرف و نشانه فساد عرق‌ نعناع چیست؟

بهترین زمان استفاده از عصاره نعناع 6 تا 12 ماه پس از تولید است. اکثر ظروف الکل تاریخ انقضا ندارند، اما با نگاه کردن به آن می توانید متوجه سالم بودن الکل شوید. عرق سالم و بدون آلودگی کاملاً شفاف است. اگر روی پوست چمن کثیفی یا رسوبی وجود داشته باشد، این نشانه آلودگی میکروبی، قارچ یا کپک است و باید از آن اجتناب کرد.

توصیه تحقیقاتی: درد مفاصل را تنها با 3 ویتامین تسکین دهید. خواندن

مرتبط  احتمال تداخل دارو و غذا را جدی بگیرید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا