پارچه و خیاطی

با 5 پارچه لوکس و نفیس دنیای مد آشنا شوید + عکس

دنیای مد و لباس همیشه زیباست مخصوصا برای خانم هایی با سلیقه های منحصر به فرد و گران قیمت. استفاده از دستکش و پارچه های خاص راهی برای برقراری ارتباط برخی رفتارها و شیوه های تفکر اجتماعی است. در واقع، سبک شما، چه مورد نظر باشد و چه نباشد، می تواند در وهله اول اطلاعات و اطلاعات بیهوده زیادی در مورد خودتان به مخاطبانتان منتقل کند. به عبارت دیگر، لباس تنها راه پوشاندن پوست برای مدت طولانی نیست. لباس‌ها و اکسسوری‌های مد روز می‌توانند طرز فکر و نگاه شما را به جهان تعریف کنند. در بسیاری از موارد، لباس حتی لباس نیست، بلکه آثار هنری است که می پوشید و در خیابان راه می روید. پارچه های مجلل می توانند بخش بزرگی از این پروژه هنری پوشیدنی باشند. در واقع باید گفت که محصول یا حتی برند لباس شما تاثیر خاصی در طراحی محصولات وینتیج و متفاوت دارد. با انتخاب پارچه همسان شیک می توانید جلوه های مختلفی به لباس های ساده بدهید. اگر سلیقه های متفاوتی دارید یا می خواهید در مورد پارچه های لوکس و معروف بیشتر بدانید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم. در زیر تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد این چیز جالب و منحصر به فرد را ارائه می دهیم.

هر چیزی که باید در مورد پارچه های لوکس دنیا بدانید

اگر قصد دارید مجلل ترین و منحصر به فرد ترین لباس ها را برای مراسم رسمی یا مراسم خود انتخاب کنید، لیست کوتاهی را برای شما آماده کرده ایم. در زیر به معرفی این پارچه ها می پردازیم و ویژگی ها و نکاتی را که باید در مورد مراقبت و دوخت بدانید را به شما می گوییم.

پارچه مخمل، پارچه ای لوکس و جذاب

پارچه مخمل جلوه ای رویایی دارد و یکی از پارچه های مجلل و با قدمت طولانی است. حتما مدل هایی از این وسایل را از نزدیک دیده اید. این پارچه روی منحنی ها نیز بسیار خاص و جذاب است. در نتیجه وقتی به یک لباس شیک تبدیل می شود، به یک اثر هنری زیبا تبدیل می شود که از پوشیدن آن خوشحال خواهید شد. دسته پارچه مخملی بسیار نرم و صاف مانند پارچه های مرغوب است. روی سطح این ماده شمع های بسیار کوچک و تقریبا نامرئی دیده می شود. این شفت های بسیار کوتاه از الیاف مصنوعی و دست ساز ساخته شده اند. این الیاف نور بسیار کمی به پارچه می افزایند و تغییر جهت الیاف می تواند جهت نور پارچه را تغییر دهد. الیاف ریز این ماده تغییر رنگ نمی دهند، خراب نمی شوند و به راحتی چروک نمی شوند.

طرح های مختلفی از پارچه مخمل در بازار یافت می شود. پارچه مخمل، پارچه مخمل ونوس و پارچه مخمل دوخته شده از جمله طرح های پرطرفدار این پارچه هستند. مخمل کبریت با سایر مدل های مخمل تفاوت زیادی دارد. این پارچه معمولا در سبک کژوال استفاده می شود. پارچه مخمل ونوس به طور کلی یک پارچه لوکس است که برای ساخت پیراهن های رسمی استفاده می شود. فقط پارچه مخمل سوزنی می تواند مجموعه پارچه های مجللی را به شما ارائه دهد. در بافت این پارچه از مخمل استفاده شده است اما سوزن دوزی روی سطح آن جلوه بسیار متفاوتی به پارچه داده است. در زیر نکاتی را برای سهولت در دوخت پارچه مخمل و مراقبت بهتر از آن به شما یادآوری می کنیم.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه مخمل

یک ملک لوکس معمولا قیمت بالایی دارد و بهتر است برخی از نکات نگهداری آن حفظ شود. اگر لباس های زیبایی دارید که شستن آن را بلد نیستید یا اگر قصد خرید پارچه مخمل را دارید و نحوه دوخت آن را نمی دانید، ادامه این مقاله را بخوانید شاید برای شما مفید باشد.< br>

نکات دوخت پارچه مخمل

توصیه می کنیم قبل از کار محل کار خود را با یک پارچه زیبا و مجلل تمیز کنید. هنگام دوخت پارچه مخمل توجه به نکات زیر می تواند دوخت را برای شما راحت کند.

سوزن مناسب بیابید

پارچه مخمل را می توان به عنوان پارچه ضخیم طبقه بندی کرد، به خصوص اگر آن را لایه لایه کنید. به همین دلیل برای دوخت پارچه مخمل به سوزن سایز متوسط ​​14-16 نیاز است.

از داخل پارچه الگو کشی انجام دهید

یک توده پارچه ساده می تواند در زمان طراحی و برش الگوها صرفه جویی کند. بنابراین توصیه می شود در قسمت جلوی لباس طرحی بکشید. البته باید دقت کنید که جهت موها یکی از قسمت های مختلف باشد.

از کاغذ برای دوخت استفاده کنید

دوخت انواع خاصی از پارچه های مخمل مانند پارچه های لوکس ممکن است دشوار باشد. این بافت ها ممکن است کمی سفید باشند. برای حفظ کنترل در حین دوخت می توانید از کاغذ یا دستمال کاغذی استفاده کنید. کاغذ را بین لایه ها قرار دهید و سپس بدوزید. پس از دوخت، می توانید کاغذ را از روی دندان جدا کنید.

خواب پارچه و قیچی تیز را فراموش نکنید

مهم است که قبل از برش پارچه از تیز بودن قیچی خود اطمینان حاصل کنید. استفاده از قیچی تیز می تواند به الیاف آسیب برساند و در نهایت باعث ایجاد مشکل در برش پارچه شود.

نکات شستشوی پارچه مخمل

به طور کلی پارچه های مخمل اگر ساده و بدون تزیین باشند شست و شوی آسان تری دارند. این پارچه را می توانید به راحتی با دست یا ماشین شستشو دهید. ترکیب آن خیلی آلوده نیست. به همین دلیل می توان آن را به راحتی با صابون ملایم و تنها یک بار شستشو تمیز کرد. برای محافظت از پارچه، شستن لباس های مخمل از داخل و خارج ایده خوبی است. به خصوص اگر لباس شما از مخمل باشد. اگر روی لباس سنگ یا جواهرات وجود دارد، می توانید با این ترفند بیشتر از آن محافظت کنید.


بیشتر بخوانید: ترکیب با پارچه ساختمانی + این ایده خیاطی


پارچه استات مرلین، فاخر و زیبا

قبلا از پارچه های ابریشمی مانند پارچه های ساتن استفاده می شد. با پیشرفت صنعت نساجی، چندین مدل پارچه ساتن وارد بازار شد. پارچه مارلی استات یکی از زیباترین و مجلل ترین مدل های پارچه ساتن است. وقتی صحبت از پارچه های لوکس می شود، مردم معمولاً به پارچه های براق و رنگارنگ فکر می کنند. اما در واقع پارچه های لوکس ساده استایل شما را گران و شیک می کند. پارچه مرلین استات در این دسته از پارچه های لوکس قرار می گیرد. این پارچه بسیار نرم و زیبا است. بر خلاف اکثر مدل های آتلینا، سطح آن کمتر براق است و جلوه ای نیمه براق دارد. البته به این پارچه پارچه کرپ مرلین نیز می گویند.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه گاباردین؛ تاریخچه، کاربرد و نگهداری این پارچه زیبا

این ماده برای شما مناسب است و در لمس نرم است. در نتیجه، سایه های روشن روی لباس هایی که می پوشید ظاهر می شود. البته قسمت اصلی جلوه تزئینی این پارچه سایه روشن آن است. پارچه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تحت تاثیر استفاده و شستشو تغییری در بافت و رنگ آن ایجاد نمی کند. دو طرف این ماده بسیار نرم و لطیف بوده و روی پوست شما ملایم خواهد بود. این پارچه ها ضد حساسیت هستند، سایه نمی اندازند و بدن را به هیچ وجه آشکار نمی کنند. با تشکر از این، آنها نیازی به تراز کردن ندارند. پارچه مرلین استات قیمت کمتری نسبت به بسیاری از پارچه های لوکس دارد. می توانید از آن برای ایجاد مدل های مختلف پیراهن، بلوز و دامن استفاده کنید.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس استات مرلین

پارچه مرلین استات پارچه ای مجلل و پرطرفدار است اما مردم آشنایی چندانی با آن ندارند. پس اگر از این پارچه لباسی خریده اید و یا قصد خرید مرلین استات را دارید، بهتر است در مورد مرلین استات بیشتر بدانید.

نکات دوخت پارچه استات مرلین

پارچه مرلین استات می تواند پرزهایی را که برق تولید می کند جذب کند. برای سهولت کار با این ماده توصیه می شود ابتدا محیط کار را ساماندهی و تمیز کنید. رعایت نکات ذکر شده در زیر نیز می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

شستشوی اولیه انجام دهید

پارچه مرلین استات قابل شستشو و سفید شدن است. بنابراین توصیه می کنیم قبل از برش مواد را بشویید. بنابراین کافی است مواد را به مدت 6 تا 8 ساعت در آب گرم بشویید.پارچه استات مرلین حدود 2 درصد آهن دارد پس باید قبل از برش زدن آن را بکوبید. به این ترتیب پس از دوخت دیگر نگران تغییر ابعاد این مواد نباشید.

از سوزن جدید استفاده کنید

پارچه مرلین استات به گونه ای بافته می شود که در تماس با اجسام نوک تیز قابل کشش باشد. به همین دلیل استفاده از سوزن نو و تیز برای دوخت این پارچه توصیه می شود. یک سوزن اندازه خوب با این پارچه کار می کند.

پارچه استات مرلین را پاک دوزی نمایید

تنها نگرانی در هنگام دوخت با پارچه مرلین استات حساسیت پارچه است. پارچه مرلین استات را نزدیک اجسام تیز قرار ندهید. بعد از برش پارچه سعی کنید سریع لبه های پارچه را تمیز یا بدوزید.

پارچه لوکس را با احتیاط اتو کشی نمایید

به طور کلی، هنگام کار با پارچه های فانتزی مانند Merlin Estate مراقب باشید. رنگ یا بافت این پارچه در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت آهن ممکن است آسیب ببیند. در آخر توصیه می کنیم هنگام اتو از حرارت کم و سایه استفاده کنید.

نکات شستشوی پارچه استات مرلین

پارچه مرلین استات پارچه ای مجلل و کمی نرم است. بنابراین استفاده از شوینده ملایم و دمای آب 30 درجه توصیه می شود. این پارچه به راحتی تمیز می شود، بنابراین اگر قصد شستشوی دستی پارچه مرلین استات را دارید، نیازی به دست زدن به آن ندارید. هنگام شستن و آبکشی از فشار روی پارچه خودداری کنید. برای خشک شدن بهتر، به سادگی پارچه مرلین استات را روی یک سطح صاف پهن کنید. لباس های شما به بهترین شکل و با کمترین آسیب خشک می شوند.

پارچه ژاکارد، پارچه لوکس با تنوع بالا

پارچه های لوکس ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال طراحی خاص پارچه و الیاف به کار رفته در آن می تواند دو عامل مهم در شناسایی پارچه لوکس باشد. پارچه ژاکارد نه تنها این ویژگی ها را دارد بلکه به لطف الیاف براق و بادوام خود از دور جلوه بسیار خوبی به استایل شما می دهد. قبلا اشاره کردیم که پارچه های لوکس معمولا سنگ دوزی دارند. البته یک نشانه معمولی از پارچه های لوکس درخشش آن است. در ابتدای مطلب سعی کردیم دو پارچه مجلل را ارائه کنیم که کمی می درخشند و کاملا متفاوت هستند. پارچه ژاکارد نیز تقریبا همین خاصیت را دارد. این پارچه عالی است، اما سبک آن با اکثر پارچه های لوکس و فرآوری شده متفاوت است. یکی از دلایلی که پارچه ژاکارد به پارچه محبوب تبدیل شده است، تطبیق پذیری و لوکس بودن آن است.

به طور کلی، لباس های مد روز در طرح ها و رنگ های محدود به فروش می رسند. اما پارچه های ژاکارد تنوع رنگ و طرح های بی نظیری دارند که به شما اجازه می دهد در دو سبک رسمی و غیر رسمی بدرخشید. طرح جالب این پارچه بین پنبه و ابریشم بافته شده است. به همین دلیل ماندگاری بالایی دارد و در اثر استفاده شاهد تغییر رنگ و ساختار نخواهید بود. در نتیجه، ضخامت و دوام این پارچه بین سبک ها بسیار متفاوت است. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از خرید مدل لباس را مشخص کنید. پارچه پیراهنی بادوام یک پارچه پیراهنی همه کاره است که برای دوخت انواع پیراهن، کت و کت مناسب است.

مرتبط  با معایب پارچه دورس آشنا شوید

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس ژاکارد

پارچه های ژاکارد، لمه و پوف ترکی از جمله پارچه هایی هستند که در طرح های درخشان بسیاری دیده می شوند. البته هر کدام از این مدل ها نکات خاصی را می طلبد که باید در هنگام دوخت به آن توجه کرد. در زیر ایده کلی دوخت پارچه ژاکارد را بررسی خواهیم کرد.

نکات دوخت پارچه ژاکارد

اگر پارچه ژاکارد شما لیز نمی خورد، برای دوخت آن مشکل زیادی نخواهید داشت. در کنار استفاده از سوزن تیز و قیچی، نکات زیر دوخت پارچه های ژاکارد را آسان تر می کند.

به آبرفت پارچه ژاکارد توجه کنید

پارچه ژاکارد لوکس اغلب از الیاف مخلوط ساخته می شود. این الیاف ترکیبی از پلی استر، پنبه، ویسکوز و بسیاری دیگر از الیاف صنعتی و طبیعی هستند. هر کدام از این الیاف می توانند در مقابل حرکت آب و گرما خواص خاصی داشته باشند. بنابراین توصیه می شود قبل از برش ژاکارد خود را با جارو و اتو تست کنید.

جهت طرح این پارچه لوکس را در نظر بگیرید

اگر به دنبال پارچه ای مجلل هستید، باید آن را در میان الگوهای پارچه ژاکارد پیدا کنید. در دوخت پارچه های طرح دار هیچ چیز مهمتر از دقت در جهت الگوی پارچه نیست. اگر بدون در نظر گرفتن این نکته الگوی قسمت ها را بکشید، لباس شما تناسب خود را از دست می دهد. شباهت طرح پارچه در قسمت های مختلف در دوخت لباس بسیار مهم است.

پاک دوزی پارچه ژاکارد را فراموش نکنید

پارچه ژاکارد بافت منحصر به فردی دارد. در حین برش، الیاف ابتدا جدا می شوند و در بسیاری از موارد به سرعت پایان یافته و بریده می شوند. به همین دلیل توصیه می شود پس از برش درزها را محکم کنید.

خرید پارچه ژاکارد مجلسی لوکس

از آستر استفاده نمایید

همانطور که در بالا ذکر شد، الیاف مختلف به کار رفته در این پارچه خواص متفاوتی را ارائه می دهد. زبری و ضخامت می تواند یکی از ویژگی هایی باشد که در هنگام تعویض نخ در زیر پارچه تغییر می کند. برخی از طرح های پارچه ژاکارد به دلیل الیاف یا بافت های مختلف ممکن است اندکی داخلی داشته باشند. با استفاده از پوشش مناسب می توان این مشکل را به طور کامل حل کرد.

نکات شستشوی پارچه ژاکارد

اگر پارچه ژاکارد شما حاوی الیاف ابریشم طبیعی نیست، شستشو نیازی به پیروی از دستورالعمل های خاصی ندارد. ترجیحاً لباس های خود را خشک یا دستی بشویید. در صورت شستشو در ماشین لباسشویی، حتما از مواد شوینده کم و ملایم استفاده کنید. برای محافظت بیشتر می توانید پارچه ژاکارد را در خود ماشین لباسشویی قرار دهید. برنامه شستشوی ظرافت ها برای شستن این لباس ها مناسب است. توجه داشته باشید که مایع سفید کننده به رنگ این پارچه آسیب می رساند.

پارچه دانتل، پارچه لوکس و ظریف

به طور کلی، پوشاک به بخش بزرگی از کالاهای لوکس تبدیل شده است. با این حال از ابتدای مطلب تا این قسمت سعی کرده ایم پارچه های لوکس و قابل استفاده هر روز را ارائه دهیم. اما توری یک محصول لوکس و کاملا منسوخ در نظر گرفته می شود. محصولات مختلفی از این سازنده در بازار دیده می شود. توری اکتیو و توری شانتیه دو تا از پرفروش ترین ها هستند. این پارچه به عنوان توری طبقه بندی می شود. در واقع ساختار توری آنقدر نرم است که می توانید محصولات خاصی را مشاهده کنید.

لباس عروس اغلب از پارچه بافته می شود. در واقع از زیباترین انواع این پارچه برای ایجاد لباس شب و لباس مجلسی استفاده می شود. این لباس بسیار نرم و سبک است. کتانی به قدری آغشته است که فقط با کمک روکش قابل استفاده است. در واقع می توانید از آن برای طراحی قسمت هایی از لباس مانند آستین یا یقه حتی بدون روکش استفاده کنید. این پارچه برای دوخت و تزیین نیز عالی است. به این ترتیب می توانید لباس ها، پیراهن ها و بلوزهای ساده را با توری تزئین کنید.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس دانتل

پارچه توری بسیار ظریف و نازک است و مراقبت و دوخت آن را کمی سخت می کند. بنابراین، اگر در خیاطی مبتدی هستید یا می خواهید از توری خود مراقبت بیشتری کنید، خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

نکات دوخت پارچه دانتل

توری انواع مختلفی در بازار وجود دارد. انتخاب های به کار رفته در هر کدام می تواند ویژگی های متفاوتی به این پارچه مجلل بدهد. ابتدا خاصیت ارتجاعی توری را بررسی کنید، سپس به کشیدن و برش آن ادامه دهید.

پارچه را صاف کنید

اگر مواد دارای لبه هستند، بهتر است قبل از انجام هر کاری مواد را جدا کنید. پارچه های رنگ شده را نباید بخارپز کرد. اگر خمیر را برای مدت طولانی روی یک سطح صاف پهن کنید، هرگونه چین و چروک روی سطح از بین می رود.

از کوک های کوچک استفاده نمایید

برای محافظت بهتر از بند ناف توصیه می شود پارچه توری را به صورت زیگزاگ بدوزید. همچنین می توانید از نخ فرانسوی برای تاکید بر تم اصلی پارچه استفاده کنید.

پارچه آستر را با دقت انتخاب کنید

تمامی مدل های بدنه از پارچه توری مجلل ساخته شده اند. اما شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام قسمت از لباس از آستر استفاده کند. هنگام انتخاب آستر برای پارچه توری به رنگ اصلی پارچه توجه کنید. رنگ هایی که با توری هماهنگ یا تضاد دارند جلوه خاصی به لباس شما می بخشند. البته استفاده از پارچه تودوزی همرنگ بدنه خودرو نیز انتخاب خوب و پرطرفداری است.

به طرح پارچه دانتل دقت کنید

اکثر طرح های پارچه توری دارای طرح حاشیه هستند. هنگام برش این پارچه باید از قرار گرفتن سجاف در جای مخصوص خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، اگر پارچه شما دارای طرح متقارن است، هنگام کشیدن الگو، تمام قسمت های لباس باید در یک جهت باشد و طرح لباس باید ثابت باشد.

مرتبط  پارچه مازراتی گرم بالا چیست
کوک دوزی را جدی بگیرید

برای اینکه نتیجه نهایی جذاب باشد، بهتر است با چسباندن توری ها، ممبران را ببندید. سپس به سراغ دوخت اصلی بروید. این به استحکام بیشتر پارچه و مهر و موم آن کمک می کند.

نکات شستشوی پارچه دانتل

شستشوی دستی برای پارچه های توری لوکس توصیه می شود. زیرا شستن دستی امن ترین راه برای شستن این پارچه ظریف است. البته گذاشتن آن در خشکشویی نیز گزینه خوبی برای شماست. برای شستن توری، آن را به مدت یک ساعت در مواد شوینده و آب گرم خیس کنید. سپس، اگر همچنان لکه‌هایی مشاهده کردید، آن را به آرامی با دستان خود پاک کنید. با نگه داشتن آن در حین شستشو از تکان دادن آن خودداری کنید.

ما شستن این مواد را در ماشین لباسشویی توصیه نمی کنیم. برای این کار می توانید لباس های خود را روی پتو قرار دهید. این کار احتمال آسیب دیدن توری لباس را کاهش می دهد. مواد ظریف و ظریف مانند توری را باید از داخل چرخانده و در ماشین لباسشویی انداخت.

قیمت پارچه دانتل مجلسی

پارچه کشمیر، گرم و دوست داشتنی

در این قسمت سعی کرده ایم محبوب ترین و زیباترین پارچه های دنیا را بیاوریم. البته لیست این محصولات می تواند طولانی باشد اما ما سعی کردیم انواع مختلف و کاربردی را به شما معرفی کنیم. در پایان این مقاله پارچه ترمه را یکی از بهترین پارچه های زمستانی می دانیم. در واقع حذف پارچه های ترمه از این لیست شما را از شناختن یکی از معروف ترین و محبوب ترین پارچه های دنیا باز می دارد. در گذشته پارچه های ترمه را از پشم واقعی گوسفند درست می کردند. امروزه نیز مهمترین نمونه های این پارچه از پشم است. اما امروزه می توانید از زیبایی و گرمای پارچه ترمه که از الیاف مختلف تهیه شده است لذت ببرید. پارچه های ترمه بسیار نرم هستند.

با توجه به بافت این پارچه، عایق بسیار خوبی برای سرما و رطوبت خواهد بود. این به شما امکان می دهد از این پارچه در استایل های پاییزی و زمستانی استفاده کنید. ترمه در مقایسه با پارچه های پشمی زمستانی بسیار سبک است. در روزهای معتدل پاییز می توانید کت یا کت ترمه بپوشید. برای یک پیراهن گرم و زیبا در روزهای سرد زمستان یک لایه مناسب به این پارچه اضافه کنید. طراحی مجلل ترمه به استایل شما ظاهر فصلی خنکی می بخشد. با این ژاکت پارچه ای بادوام می توانید از استایل خود برای سال های آینده لذت ببرید.

راهنمای نگهداری و دوخت پارچه لوکس کشمیر

پارچه های پشمی از مرغوب ترین پارچه های ترمه بافته می شوند. دوخت این پارچه به دلیل ضخامتش سخت است. همچنین دستورالعمل هایی برای شستن وسایل پشمی وجود دارد. اگر می خواهید با نهایت دقت با پارچه های باکیفیت و کاربردی رفتار کنید، مقاله بعدی را از دست ندهید.

نکات دوخت پارچه کشمیر

به یاد داشته باشید که پارچه ترمه باکیفیت معمولاً کشش ندارد، الیاف آن کاملاً هماهنگ و در هم تنیده شده است. با رعایت این نکات یک پارچه درجه یک تهیه کنید و هنگام دوخت به نکات زیر توجه کنید.

مدل های ساده انتخاب کنید

پارچه ترمه اغلب برای دوخت کت و کت استفاده می شود. به دلیل ضخامت پارچه، ساخت مدل های پیچیده با آن توصیه نمی شود. هنگام ساخت الگو سعی کنید جیب، انتهای آستین یا یقه را کمی بزرگتر کنید. زیرا ممکن است پس از دوخت این پارچه ضخیم، محصول کوچکتر از آنچه در نظر دارید باشد.

پارچه را بخار بدهید

ابتدا مطمئن شوید که پارچه شما خیس نیست. سپس قسمت هایی که قرار است دوخته شوند را می توان جوشاند تا مواد نرم شوند. این کار باعث نازک شدن پارچه و دوختن آن می شود.

نخ و سوزن مناسب انتخاب کنید

برای دوخت ترمه به سوزنی مناسب برای دوخت ترمه نیاز دارید. اما معمولا افراد انتخاب نخ مناسب برای دوخت چنین لباس هایی را فراموش می کنند. برای دوخت ترمه از دو نخ ترکیبی پنبه و پلی استر استفاده می کنید. اگر می خواهید این پارچه را در خانه بدوزید، باید یک نخ محکم و تیره برای انتهای بالا و پایین انتخاب کنید.

پایه مناسب برای دوخت پارچه کشمیر انتخاب نمایید

هنگام دوخت پارچه های ضخیم، با استفاده از منگنه های کمکی مناسب، دوخت را آسان تر خواهید کرد. انتخاب سایز مناسب دوخت نیز در دوخت پارچه ترمه بسیار مهم است. بسته به ضخامت پارچه، اندازه نی شما باید بین 3 تا 5/3 باشد.

نکات شستشوی پارچه لوکس کشمیر

شستن بادام هندی با دست تقریبا غیرممکن است. زیرا این پارچه با خیس شدن سنگین می شود. مطمئناً می توانید این کار را در خانه با استفاده از ترفندهایی انجام دهید، اما بهتر است این کار را به خشکشویی ها بسپارید. برای شستشوی ماشین لباسشویی می توان ماشین لباسشویی را روی برنامه مخصوص شستشوی پارچه های پشمی تنظیم کرد. هرگز از آب داغ برای بادام هندی استفاده نکنید. زیرا شکل پارچه شما را تغییر می دهد. برای اینکه ترمه خود را با کمترین چین و چروک خشک کنید، می توانید آن را در بیرون و روی یک سطح صاف قرار دهید. آویزان کردن آن به صورت خیس ممکن است پارچه را کشیده شود.

سخن پایانی

پارچه های لوکس پارچه هایی هستند که به استایل شما ظاهری پر زرق و برق و گران قیمت می دهند. به همین دلیل، آنها به پارچه محدود نمی شوند. در اینجا پارچه های زیبایی برای ساخت لباس های زیبا برای قسمت های صمیمی یا برای دوخت مانتو پیدا می کنید. در قسمت های مختلف این مقاله سعی شده است لیست بسیار مفیدی از منسوجات ارائه شود که نشان دهنده بهترین پارچه های دنیا هستند. بر خلاف ظاهر بسیار چشمگیرشان، دوخت یا نگهداری این پارچه ها سخت نیست، دوام بالایی دارند. در نتیجه، صرف زمان و هزینه برای یافتن پارچه مناسب می‌تواند سرمایه‌گذاری در سبک شما باشد.

منبع: https://blog.treasurie.com/how-to-sew-lace/

5/5 – (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا