دکوراسیون داخلی

این سبک دکوراسیون خانه شما را میزبان طبیعت می‌کند

دکور روستیک سبکی از معماری و طراحی داخلی است که این روزها بسیار محبوب است. چشم انداز اصلی این سبک، بازگرداندن روح طبیعت به زندگی مدرن است. این سبک طراحی داخلی را با بنوان کشف کنید.

دکوراسیون سبک روستیک

معماری روستایی زیباترین و پرطرفدارترین نوع معماری است که اخیراً ظهور و بروز آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دکور قوی سنتی و روستایی و زیبایی منحصر به فرد آن آرامش طبیعت را به زندگی شلوغ و مدرن وارد می کند. موارد خاصی وجود دارد که در اینجا در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

استفاده از مواد طبیعی

از مصالح طبیعی مانند سنگ، چوب و آجر برای ساخت ساختمان ها در محیط روستایی استفاده می شود. اساساً این مصالح به ساختمان شما شخصیت و جذابیت خاصی می بخشد.

طراحی ساده و آرامش‌بخش

ساختمان ها و خانه هایی که از سبک روستیک در طراحی داخلی خود استفاده می کنند فضایی ساده و راحت دارند. جزئیات الهام گرفته از طبیعت این طراحی داخلی خانه شما را به مکانی آرام برای زندگی در دل طبیعت تبدیل می کند.

استفاده از الگوها و نقش‌های محلی

در دکوراسیون روستیک از نقوش محلی و سنتی به عنوان تزیین دیوار، سقف و معماری داخلی استفاده می شود.

مرتبط  ۶ ایده خلاقانه برای دکوراسیون حمام‌های کوچک

استفاده از برجستگی‌ها

ساختمان های معماری روستیک معمولا با برجستگی های خاصی طراحی می شوند که به آنها عظمت و زیبایی می بخشد. در این سبک دکوراسیون استفاده از ستون های چوبی، دیوارهای سنگی، نرده ها، پله های چوبی، شومینه های سنگی و … بسیار متداول است.

طراحی با محیط طبیعی

معماری سبک روستیک هماهنگ با محیط بوده و هماهنگ با چشم انداز طبیعی، باغ ها و سرسبزی ایجاد شده است.

استفاده از درها و پنجره‌های چوبی

در دکوراسیون روستیک از در و پنجره های چوبی با تزئینات سنتی استفاده می شود و به فضای داخلی ساختمان وقار و زیبایی می بخشد.

دکوراسیون روستیک مدرن چیست؟

دکور روستیک مدرن ترکیبی از دو سبک مختلف معماری یعنی دکور روستیک و دکور مدرن است. این سبک دکوراسیون با تلفیق اصول سادگی و طبیعی بودن دکور روستیک با اصول معاصر و دکور مدرن ایجاد شده است. این ترکیب با طراحی های ساده و مدرن به دلیل وجود عناصر طبیعی فضاها را دلپذیر و آرام می کند.

دکوراسیون روستیک ایرانی چگونه است؟

یکی از محبوب ترین جواهرات ایران، جواهرات ایرانی خاستگاه و زیبایی فرهنگ و سنت های ایرانی را به تصویر می کشد. این سبک دکوراسیون عناصر داخلی را با مواد طبیعی مانند چوب و آجر ترکیب می کند تا فضا را گرم و دلپذیر کند.

طرح هایی از فرهنگ های اقوام و فرهنگی مختلف ایرانی از جمله سرویس محبوب ترنجی استفاده شده است. این سبک دکوراسیون را می توان در فضای داخلی اتاق نیز یافت. فرش دستباف با نقوش اصیل ایرانی در هنرهای تزئینی ایرانی استفاده می شود. این فرش ها گرما و صمیمیت خاصی به فضا می بخشد.

مرتبط  حتی در خانه کوچک هم اتاق لباس داشته باشید

تفاوت سبک روستیک و بوهو

سبک کانتری و بوهو دو سبک مختلف دکوراسیون هستند و هر کدام ویژگی ها و الهام خود را دارند.

منشأ و الهام

  • سبک روستایی: اصالت و انسانیت دکوراسیون روستایی الهام گرفته از محیط روستایی و مکان های مرتبط با حس طبیعی و سنتی است. در این سبک از مصالح طبیعی مانند چوب، سنگ، نقوش خانگی و نقوش استفاده می شود.
  • سبک بوهو: بوهو از جنبه های مختلف هنر و فرهنگ از جمله هنر عامیانه، هنر قبیله ای، هنر قومی و هنر مدرن الهام گرفته شده است. در این سبک دکوراسیون از طرح های جذاب و ترکیب رنگ ها و عناصر مختلف معماری استفاده می شود.

مصالح و تزیینات

  • سبک روستیک: در این سبک از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ، آجر و پارچه های طبیعی مانند پشم و همچنین تزئینات ساده و محلی استفاده می شود.
  • سبک بوهو: در این سبک از ترکیب مواد مختلف مانند چوب، فلز، پارچه های نخی و چاپ شده و بافت های دلپذیر استفاده می شود. این سبک با تزئینات جذاب الهام گرفته از فرهنگ ها و هنرهای مختلف دنیا طراحی شده است.

رنگ‌ها

  • سبک روستیک: در آن از رنگ های طبیعی به ویژه خاکستری و قهوه ای استفاده می شود که باعث ایجاد حس آرامش در فضا و طبیعی بودن فضاها می شود.
  • سبک بوهو: از ترکیبی جذاب و همه کاره از رنگ‌هایی مانند خاکستری، بنفش، زرد، آبی و سبز استفاده می‌کند تا نشاط و پویایی را به اتاق‌ها بیافزاید.

طراحی و چیدمان

  • سبک دهکده: ساده، آرام، با طراحی خلاقانه و چیدمان ساده و مینیمال.
  • سبک بوهو: طراحی مرتبط با فرهنگ و طبیعت و ارائه قالبی جدید پر از عناصر هنری.
مرتبط  با مواد دور ریختنی گلدان زیبا بسازید +ویدیو

سبک های دکوراسیون روستیک و بوهو که هر کدام طراحی و ویژگی های خاص خود را دارند در بین مردم بسیار محبوب هستند و در زمینه های مختلف دکوراسیون و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب بین این دو سبک به سلیقه و سبک زندگی هر فرد بستگی دارد

سخن آخر

معماری روستیک با استفاده از مصالح طبیعی، طراحی خانه و طراحی ساده و راحت افراد زیادی را به خود جذب می کند. این سبک معماری به عنوان یک انتخاب محبوب برای روستاها و مناطق با ریشه روستایی و سنتی شناخته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا