دکوراسیون داخلی

این گیاه آپارتمانی هرگز خشک نمی‌شود

افرادی که می خواهند از گیاهان داخلی استفاده کنند، چون زیبایی و سبزی گل ها و گیاهان برایشان مهم است، ترجیح می دهند از گل هایی استفاده کنند که برای نور کم در خانه مناسب هستند. در این مقاله از دلتا شما را با گیاهان داخلی که ضد آب نیستند آشنا می کنیم.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

مراقبت از گیاهان داخلی؛ نور کم یا کمبود فضا؛ یا اگر نگران کمبود تجربه خود در پرورش گیاهان هستید، نگران نباشید. در زیر گلخانه ای را به شما نشان می دهیم که برای نور کم طراحی شده است.

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا

زاموفیلیا یکی از مقاوم ترین و زیباترین گیاهان است. از برگ های سبز این گیاه و سازگاری آن با محیط و نور کم برای تزیین منازل برای ایجاد هوای تازه و هوای تازه استفاده شده است. در واقع، مانند بسیاری از گیاهان داخلی، این گیاه نیز نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد. زیرا نور زیاد می تواند برگ ها را بسوزاند. این گیاه تا 1 متر رشد می کند. از طرفی به راحتی حذف نمی شود. بنابراین اگر تجربه کافی در مراقبت از گل و گیاه ندارید، این بهترین گزینه شماست. فویل را در دمای پایین و پایین نگهداری نکنید. زاموفیلیا همچنین خاصیت تصفیه و تصفیه کننده هوای خانه را دارد.

مرتبط  اتاق خواب خود را بزرگ کنید

انواع زاموفیلیا یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی

سه نوع قارچ وجود دارد: سیاه، آبی و سبز.

  • زموفیلیای سیاه دارای برگهای بنفش تیره است که سیاه است. این نوع زیموفیلی بسیار زیبا و کمیاب است و به همین دلیل قیمت خرید آن بسیار بالاست.
  • Zamophilia Ablaq دارای برگهای سبز طلایی یا سبز مایل به سفید است.
  • Zamophylla ijo رایج ترین نوع زاموفیلا با برگ های چرمی، براق و سبز است.

آبیاری زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و کم‌ نور در منزل

زاموفیلیا می تواند آب را برای مدت طولانی ذخیره کند. بنابراین نباید زیاد آبیاری شود. بهترین زمان برای آبیاری زمانی است که خاک خشک شده باشد. علاوه بر این، رطوبت محیط برای رشد ساموفیلی کافی است. گهگاهی برگها را خاک بپاشید.

علت زرد شدن برگهای زاموفیلیا آبیاری نامناسب است. اگر بیش از حد به گیاه آبیاری کنید بعد از مدتی برگ های گیاه زرد می شوند. در تابستان هفته ای یکبار و در زمستان هر دو هفته یکبار آبیاری شود.

خاک و کوددهی

خاک زاموفیلیا باید سبک باشد تا آب به راحتی از آن عبور کند. از آنجایی که این گیاه بسیار مقاوم است نیازی به کوددهی زیادی ندارد. اما اگر می خواهید این کار را انجام دهید، باید در بهار و تابستان باشد.

روش تکثیر و قلمه زدن زاموفیلیا

یکی از روش های انتشار ساموفیلی، بریدن در آب است. ابتدا با چاقو چند برگ درخت را به همراه ساقه جدا کرده و در آب قرار دهید. شش ماه طول می کشد تا گیاه رشد کند. وقتی گیاه ریشه زد و ارتفاع آن به 7 سانتی متر رسید، آن را در گلدان بکارید.

مرتبط  با بطری شیشه‌ای گلدان‌های رنگی بسازید +ویدیو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا