روانشناسی

این نشانه‌ها می‌گوید شما زودرنج هستید

افراد غیر معمول نسبت به دیگران آسیب پذیرتر هستند زیرا اغلب سعی در کنترل عوامل خارجی دارند. تا زمانی که فرد عصبانی علت اصلی طغیان عصبانیت را شناسایی و تغییر ندهد، مشکل ادامه خواهد داشت. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به معرفی ویژگی های یک فرد عصبانی می پردازیم.

ویژگی های افراد زودرنج

افراد عصبانی دارای ویژگی های زیر هستند:

اضطراب: افراد عصبانی تمایل دارند به راحتی عصبانی شوند و سریع تصمیم بگیرند. آنها می توانند به سرعت تصمیمات عملی بگیرند و از بحث های مفصل و گاه به گاه اجتناب کنند.

دیدگاه کوتاه مدت: دیدگاه کوتاه مدت اغلب با تمرکز بر رویدادها و نتایج کوتاه مدت همراه است. آنها تمایل به تعویق و سوء استفاده از نتایج دارند

اهمال کاری عدم تحمل: افراد کم حوصله نمی توانند تاخیرها را بدون هدف یا نتیجه تحمل کنند. آنها امیدوار بودند که همه چیز سریع و آسان باشد. آنها می توانند به سرعت کارهای جدید را انجام دهند و بدون انجام کاری از یکی به دیگری بپرند. این افراد معمولا نمی خواهند برای آینده برنامه ریزی کنند و بیشتر روی نیازهای فعلی و فوری خود تمرکز می کنند. خستگی طولانی‌مدت فرآیند: بزرگسالان به سرعت خسته می‌شوند زمانی که برای رسیدن به یک هدف به نتایج طولانی و پیچیده‌ای نیاز است. هر چه نیاز دارند، نمی توانند صبر کنند.

احساس ترس افراطی از طرد ‌شدن از ویژگی های افراد زودرنج

چه بخواهید چه نخواهید، افراد دیگر حق انتخاب دارند که افرادی را بپذیرند و تأیید کنند یا افرادی را که دوست ندارند رد کنند. راه حل: تا جایی که امکان دارد اضداد منطقی را تکرار کنید. خودتان را متقاعد کنید که تلف نشده اید:

  • من هرگز نیازی به راضی کردن دیگران نداشته ام تا مرا بدون قید و شرط بپذیرند و احساس ارزشمندی کنم. ممکن است کار کند، اما من را به فرد بهتری تبدیل نمی کند.
  • اگر در گروهی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید، می دانید که قلدری ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد. سریع بود و من هرگز ثابت نکردم که واجد شرایط نیستم.
  • من همیشه می توانم خودم و دیگران را ببخشم زیرا مردم اشتباه می کنند.
  • حتی اگر بدن انسان نقص داشته باشد، هرگز بی فایده نیست

    |

مرتبط  این مردان به شما دروغ می‌گویند

 

باید‌اندیشی، مطلق‌گرایی و قانون‌های غیر‌قابل‌اثبات

عصبانیت به این دلیل است که معتقد است همه باید دقیقاً همانطور که من می خواهم با من رفتار کنند و هیچ کس نباید با من ناعادلانه رفتار کند.

اگر قوانین سختگیرانه‌ای در مورد آنچه باید و نباید انجام دهیم داشته باشیم، این قوانین بر برداشت‌ها و فرضیات ما تأثیر می‌گذارند. هیچ قانون هنجاری مطلقی در مورد اعمال و رفتار انسان، رفتار خوب و بد، سرزنش خود و دیگران وجود ندارد. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید اگر کسی شما را تأیید نکند، این کار بزرگی است، غیرقابل قبول است و باید توهین شود. مثلاً به خود بگویید:

  • زن باید از شوهرش اطاعت کند. (قانون تایید نشده)
  • من به او احترام می گذارم، او به من گوش می داد. (در نظر گرفته می شود)
  • رهبران همیشه کارکنان خود را مقصر می دانند. (مطلق گرایی)

با این رویکرد متوجه خواهید شد که مشکلی که شما را آزار می دهد مربوط به کارهایی است که باید و نباید انجام دهید، قوانین و مطلق ها.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا