بهداشت و سلامت

۷ اعجاز مصرف روزانه آبلیمو

لیمو برای چیزی بیشتر از افزودن رنگ یا ترشی به غذاها و نوشیدنی ها مفید است. از تقویت سیستم ایمنی گرفته تا کمک به سلامت پوست و هضم غذا، تمام فواید آن را می توان از مصرف روزانه آب لیمو به دست آورد. مجله اینترنتی بنوان را دنبال کنید و با فواید مصرف روزانه آبلیمو بیشتر آشنا شوید.

چرا باید مصرف روزانه لیمو  را جدی گرفت؟

۱ . تسکین گلو درد

نوشیدن آب گرم با آب لیمو و عسل هر روز یک درمان خانگی محبوب برای گلودرد است. این ترکیب منجر به گلودرد می شود. متخصصان می گویند ویتامین C موجود در لیمو گلو را صاف و بدن را تقویت می کند.

۲. مصونیت از سنگ کلیه

آب لیمو با افزایش سطح سیترات در ادرار از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند. سیترات به کلسیم متصل می شود و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.

۳. کمک به هضم غذا

پوست لیمو سرشار از فیبر محلول به نام پکتین است. این فیبر آنزیم های گوارشی در کبد را افزایش می دهد و به دفع مواد زائد از بدن شما کمک می کند.

۴. کنترل قند خون

به طور کلی خوردن میوه های سرشار از فیبر تاثیر ویژه ای در کنترل قند خون دارد. استفاده روزانه از لیمو از افزایش سطح قند جلوگیری می کند. به گفته متخصصان، نوشیدن لیمو خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد و به کنترل قند خون در افراد مبتلا کمک می کند.

مرتبط  درمان خانگی خروپف با ۸ خوراکی خوشمزه

۵. کمک به کاهش وزن

همانطور که در بالا ذکر شد، لیمو حاوی پکتین است و آب لیمو باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید که به نوبه خود به کاهش وزن کمک می کند. همچنین افزایش دریافت فیبر، به ویژه از منابعی مانند میوه، می تواند به کاهش وزن و چربی بدن کمک کند.

۶. منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد تولید شده در بدن به دلیل استرس محافظت می کنند. سطوح بالای این رادیکال های آزاد به سلول ها آسیب می زند و می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و بسیاری از انواع سرطان شود.

۷. تقویت سیستم ایمنی

لیمو سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند. ویتامین C باعث افزایش تعداد گلبول های سفید در بدن می شود و در نتیجه از بدن در برابر عفونت ها و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر این ویتامین C به کاهش مدت و شدت سرماخوردگی کمک می کند. مصرف روزانه آب لیمو می تواند با کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن به بهبود زخم ها کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا