بهداشت و سلامت

۵ ترفند خانگی برای خداحافظی با زردی دندان

نه تنها روی لبخند شما تأثیر می گذارد، بلکه در دراز مدت باعث پوسیدگی دندان ها می شود. در مقاله آنلاین بنوان با روش حذف سنگ در خانه آشنا می شویم

با کمی خلاقیت می توانید لکه ها را پاک کنید. برای خداحافظی با پلاک زرد و تارتار آماده شوید و به لبخندی درخشان خوش آمدید!

راه‌های جلوگیری از تشکیل جرم دندان

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد پلاک، رعایت بهداشت دهان و دندان است:

1. دندان های خود را دو بار در روز، ترجیحا با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید. به طور مکرر نخ دندان بکشید تا پلاک و بقایای غذا را از شکاف بین دندان های خود پاک کنید.

3. برای از بین بردن میکروب ها و تمیز کردن تنفس از دهانشویه ضد عفونی کننده استفاده کنید. از یک رژیم غذایی مغذی غنی از قند و فیبر استفاده کنید. سیگار کشیدن یا استفاده از محصولات تنباکو را که می تواند باعث ایجاد پلاک و لکه روی دندان شما شود، متوقف کنید.

روش های خانگی از بین بردن جرم دندان

پس از تشکیل پلاک، نمی توان آن را با مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن منظم از بین برد. بهتر است برای از بین بردن پلاک به دندانپزشک مراجعه کنید، اما این درمان های خانگی برای از بین بردن پلاک به شما کمک می کند دندان هایی سالم داشته باشید.

مرتبط  ۵ نرمش ساده که بدن شما را سالم نگه می‌دارد

۱. جوش شیرین و آب

جوش شیرین یک درمان طبیعی عالی برای کمک به از بین بردن جرم دندان است. بنابراین جوش شیرین یکی از موثرترین درمان های خانگی برای از بین بردن لکه ها است.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس دندان های خود را با این مخلوط به مدت چند دقیقه مسواک بزنید. سپس دهان خود را با آب بشویید و هفته ای یک بار تکرار کنید.

۲. شست‌وشو با آب‌نمک

آب نمک یک ضد عفونی کننده طبیعی است که می تواند به حذف باکتری ها و پلاک از روی دندان شما کمک کند. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به مدت 30 ثانیه دهان خود را با این محلول بشویید. محلول را فیلتر کنید و این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

۳. پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن یک عامل سفید کننده طبیعی است که به حذف پلاک کمک می کند. مقدار مساوی پراکسید هیدروژن و آب را مخلوط کنید، سپس محلول را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید، سپس محلول را بچرخانید و دهان خود را با آب بشویید. این روند را یک بار در هفته تکرار کنید.

۴. روغن‌های گیاهی

این یک روش سنتی است که شامل گذاشتن روغن در دهان برای از بین بردن باکتری ها است. روغن نارگیل محبوب ترین روغنی است که برای این منظور استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضد باکتریایی است. یک قاشق روغن نارگیل را در دهان خود بریزید و بگذارید 20 تا 30 ثانیه بماند. پس از اتمام، دهان خود را با آب گرم بشویید. این روند را یک بار در هفته تکرار کنید.

مرتبط  روش‌های درمان خانگی خون دماغ چیست؟

۵. پوست میوه

پوست میوه هایی مانند پرتقال و لیمو حاوی اسید سیتریک است که به تجزیه پلاک کمک می کند. پوست پرتقال یا لیمو را برای چند دقیقه روی دندان های خود ماساژ دهید و سپس دهان خود را با آب بشویید. این روند را یک بار در هفته تکرار کنید تارتار می تواند یک مشکل رایج دندانی باشد، اما می توان با پاک کردن آن با پاک کننده های خانگی از آن جلوگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا