بهداشت و سلامت

یک قدم تا درمان پارکینسون

آیا درمانی برای بیماری پارکینسون وجود دارد؟ بیماری پارکینسون افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اما هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. از این رو محققان به دنبال راه هایی برای کاهش عوارض بیماری پارکینسون هستند. مطالعات اخیر نشان داده است که گرم کردن مغز افراد مبتلا به پارکینسون می تواند علائمی مانند لرزش را در 70 درصد بیماران کاهش دهد. با ما در مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

مطالعه‌ای برای کاهش عوارض پارکینسون

طبق یک مطالعه جدید از SA، این درمان که شامل گرم کردن نواحی مغز برای از بین بردن سلول های بی فایده است، در 70 درصد بیماران موثر است و نتایج آن تا یک سال باقی می ماند. امیدواریم بیماری پارکینسون به زودی درمان شود.

روش اولتراسوند متمرکز

به این ترتیب در حالی که بیمار در دستگاه MRI قرار می گیرد، کلاه ایمنی با انرژی بالا روی سر بیمار قرار می گیرد تا پزشک بتواند قسمت هایی از مغز را شناسایی کند. این دستگاه در حال حاضر برای درمان لرزش موتور در NHS استفاده می شود. می توان گفت که نتایج این مطالعه می تواند مشکلات ناشی از بیماری پارکینسون را با تمرکز سونوگرافی درمان کند.دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند تشخیص داده اند که 3/4 نفر از این روش استفاده می کنند. . تنها یک سوم از تیم کنترل شاهد کاهش لرزش و مشکلات حرکتی بودند.

لرزش پارکینسون چرا اتفاق می‌افتد؟

لرزش پارکینسون زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های تولیدکننده دوپامین (که برای حرکت مهم هستند) از کار می‌افتند و انتقال پیام‌ها بین سلول‌های مغز قطع می‌شود. در نتیجه مشکلات عملکردی مانند لرزش، مشکلات تعادلی و سفتی عضلات رخ می دهد.

مرتبط  خواص شوکه‌کننده گل سرخ+ویدیو

پزشکان معمولا داروهایی مانند لوودوپا را برای کمک به افزایش سطح دوپامین در مغز تجویز می کنند. اما عوارض مصرف طولانی مدت این دارو باعث ایجاد مشکلات حرکتی می شود.

اما سونوگرافی متمرکز بر لوودوپا هیچ عارضه ای ندارد و انجام آن بسیار آسان است. بنابراین بیماران می توانند در همان روز به خانه بروند.

امواج اولتراسوند قدرتمند (40000 برابر قوی تر از امواج اولتراسوند معمولی) برای گرم کردن مناطقی از مغز که سیگنال های معیوب ارسال می کنند مورد نیاز است.

br> br>

>>این عمل چند ساعت طول می کشد و نیازی به بیهوشی برای بیمار ندارد. دکتر بکی جونز از بریتانیا که به بیماری پارکینسون مبتلا است، می‌گوید که نتایج این مطالعه امیدوارکننده نشان می‌دهد که می‌توان گفت که امروزه بیماری پارکینسون قابل درمان است. سونوگرافی ممکن است برای برخی پاسخگو باشد، اما برای برخی دیگر نه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا