بهداشت و سلامت

چگونه تا عید لاغر شوید؟

نوروز معمولاً خیر بسیاری از چیزها را القا می کند. این شامل کاهش وزن می شود! برای کسانی که در تمام طول سال به کاهش وزن و کاهش وزن فکر می کنند، اما زمانی برای خوردن و ورزش ندارند، ممکن است روش نوروزی این فرصت را به شما بدهد که بیشتر روی وضعیت خود تمرکز کنید. پاسخ این سوال این است که چگونه تا عید لاغر شویم؟ این مقاله را از مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

چگونه تا عید لاغر شویم ؟

در قسمت بعدی به ۸ روش کاهش وزن می پردازیم.

انجام ورزش هوازی

ورزش هوازی یا کاردیو نوعی فعالیت بدنی است که ضربان قلب شما را بالا می برد تا کالری بیشتری بسوزاند و قلب و ریه های شما را تقویت کند. حداقل 20 تا 40 دقیقه در روز ورزش کنید. پیاده روی دویدن بوکس دوچرخه سواری و شنا می تواند به کاهش وزن سریع کمک کند.

مصرف کربوهیدرات‌ها را در رژیم غذایی کم کنید

کاهش کربوهیدرات راه آسان دیگری برای بهبود کیفیت رژیم غذایی و کاهش وزن بیشتر است. برای بهترین نتیجه، کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید، غلات صبحانه و غذاهای از پیش بسته بندی شده را با غذاهایی مانند جو و برنج قهوه ای جایگزین کنید.

مرتبط  ۲ اقدام ساده برای کاهش کلسترول

حواستان به کالری دریافتی باشد

کاهش کالری به تنهایی یک استراتژی کاهش وزن طولانی مدت پایدار نیست، بنابراین آن را با سایر اقدامات رژیم غذایی و سبک زندگی مانند کالری شماری و ورزش ترکیب کنید و نتایج کاهش وزن تدریجی را مشاهده خواهید کرد.

نوشیدنی‌های سالم بنوشید

جدای از تغییرات رژیمی، انتخاب نوشیدنی های سالم یکی دیگر از راه های آسان برای کاهش وزن در آستانه عید است. نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی های انرژی زا معمولاً مملو از قند و کالری هستند که می تواند در طول زمان به افزایش وزن کمک کند.

ریتم غذا خوردنتان را کنترل کنید

آهسته غذا خوردن باعث افزایش سطح هورمون های خاصی در بدن می شود که مسئول افزایش احساس سیری هستند. اگر لقمه‌های کوچک‌تری می‌خورید، همراه غذا آب زیادی می‌نوشید و حواس‌پرتی‌های بیرونی را کاهش می‌دهید، می‌توانید آهسته‌تر غذا بخورید، که باعث کاهش وزن می‌شود.

فیبر را به رژیم غذایی فعلی اضافه کنید

فیبر یک ماده مغذی غیرقابل هضم است که به تثبیت قند خون کمک می کند، هضم را کند می کند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. حداقل 25 تا 38 گرم فیبر در روز از میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها بخورید تا به شما کمک کند سالم بمانید و در مسیر کاهش وزن قرار بگیرید.

صبحانه مفصل و کامل بخورید

شاید فکر کنید که رژیم گرفتن به معنای نخوردن است، اما برخی مطالعات نشان داده اند که خوردن پروتئین بیشتر می تواند وزن بدن و چربی شکم را در طول زمان کاهش دهد. جو دوسر، ماست، تخم مرغ، پنیر و کره بادام زمینی برخی از غذاهای اصلی هستند که می توانید به عنوان بخشی از یک صبحانه سالم و پر پروتئین از آن لذت ببرید.

مرتبط  خواص شگفت‌انگیز زنجبیل + طریقه مصرف

به نخوابیدن و کم خوابیدن نه بگویید

کمیت و کیفیت خواب می تواند در تنظیم ترکیب بدن و عملکرد صحیح برای کاهش وزن بسیار مهم باشد. ایجاد و پایبندی به یک برنامه خواب ثابت احتمالاً عامل مهم دیگری در موفقیت کاهش وزن است، به خصوص اگر می خواهید در یک ماه 10 پوند وزن کم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا