بهداشت و سلامت

برای داشتن یک خواب خوب این مواد غذایی را قبل از خواب بخورید

کیفیت خواب بر تمام جنبه های سلامتی تاثیر می گذارد و کمبود خواب و بی خوابی می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهد. به هر حال، خواب باکیفیت می تواند از سلامت مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن حمایت کند، بنابراین توصیه می شود که افراد هفت تا نه ساعت در شب بخوابند. راه حل های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی از آنها خوردن برخی مواد غذایی است. ترکیبات موجود در این غذاها می تواند در بهبود چرخه خواب سالم افراد موثر باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

گردو از روش‌های داشتن خواب خوب

مطالعات مختلف فواید گردو را در بهبود خواب نشان داده اند. گردو انواع مختلفی دارد مانند پوست تازه و پوست خشک. اگر قصد خرید آجیل باکیفیت را دارید، این محصولات به صورت عمده و بسته بندی موجود هستند و قیمت آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت خرید چرم با قیمت غیر چرم متفاوت است. کلم سرشار از ملاتونین، فیبر، چربی های سالم، منیزیم، فسفر و منگنز است. برخی از محققان معتقدند گردو سرشار از ملاتونین است که می تواند به بهبود خلق و خوی کمک کند. به طور کلی، تحقیقات بیشتری برای تعیین رابطه بین مصرف آجیل و کیفیت خواب مورد نیاز است.

کیوی برای یک خواب خوب

کیوی سرشار از ملاتونین، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین C، فیبر و سایر مواد مغذی است و این میوه می تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد. علاوه بر این، کیوی به دلیل داشتن ترکیبات خواب آور به بهبود خواب کمک می کند. مطالعات متعددی در مورد تأثیر میوه کیوی بر خواب وجود دارد. به عنوان مثال می توان به مطالعه دانشگاه پزشکی تایپه در تایوان اشاره کرد.

مرتبط  مصرف زیاد زردچوبه این بلاها را سرتان می آورد!+ویدیو

محققان این مطالعه دریافتند که مصرف روزانه کیوی با وضعیت خواب افراد مرتبط است. جامعه آماری آنها شامل مردان و زنان مبتلا به اختلالات خواب است. در این مطالعه، داوطلبان به مدت چهار هفته دو عدد کیوی قبل از خواب مصرف کردند و پس از تجزیه و تحلیل و ارزیابی عوامل مختلف، محققان تاثیر این میوه را بر بهبود خواب برجسته کردند.

شیر گرم

یکی از درمان های شناخته شده برای بی خوابی شیر است. ملاتونین، کلسیم و ویتامین D ترکیبات خواب آور موجود در شیر هستند. اما در شیر مقدار زیادی تریپتوفان وجود دارد و این برای تولید ملاتونین و سروتونین ضروری است و همانطور که گفته شد ملاتونین و سروتونین تاثیر مهمی در خواب دارند.

بادام برای یک خواب خوب

بادام منبع خوبی از ملاتونین و منیزیم است. محتوای منیزیم کافی به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. علاوه بر این، ملاتونین به بدن سیگنال می دهد که برای خواب آماده شود. به همین دلیل، غذاهای غنی از منیزیم و ملاتونین مانند بادام می توانند به خواب کافی کمک کنند.

ماهی چرب

ماهی های روغنی سرشار از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند، دو ماده مغذی که به تولید سروتونین در بدن کمک می کنند. تنظیم سروتونین نقش مهمی در بهبود کیفیت خواب دارد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد افرادی که سه بار در هفته ماهی سالمون می‌خورند، بهتر می‌خوابند.

پسته برای کیفیت خواب خوب

پسته همچنین می تواند به خواب بهتر افراد کمک کند. این مغز انواع مختلفی دارد و تازه، خام و شور است. برای خرید پسته ایرانی مانند رفسنجان، اکبری و دامغان نیز می توانید از روش خرید اینترنتی استفاده کنید. مثلا احمد آقایی خرید پسته بهترین نمونه است. اطلاعات مهم در مورد قیمت هر پسته و به طور کلی قیمت روز را می توانید از فروشگاه های اینترنتی دریافت کنید. خرید اینترنتی این محصول دارای چندین مزیت است.

مرتبط  علت خشکی گلو و چگونگی درمان آن

برخی مطالعات نشان داده اند که پسته سرشار از ملاتونین است و بنابراین می تواند به بهبود خواب کمک کند. البته تحقیقات بیشتری برای تعیین اثر خواب آور پسته مورد نیاز است.

بوقلمون

بوقلمون سرشار از پروتئین و تریپتوفان است. همانطور که گفته شد، تریپتوفان سروتونین را افزایش می دهد و بنابراین خوردن بوقلمون می تواند به خواب بهتر افراد کمک کند. علاوه بر خوردن بوقلمون، خوردن مرغ و تخم مرغ نیز ممکن است به بهبود کیفیت خواب کمک کند. البته لازم است قبل از خواب از خوردن بال مرغ یا ماهی سرخ شده پرهیز کنید.

اسفناج برای خواب خوب

کمبود منیزیم یکی از دلایل بی خوابی است. در همین حال، اسفناج منبع خوبی از منیزیم است که می تواند به بهبود کیفیت خواب شبانه شما کمک کند. علاوه بر اسفناج، غذاهای حاوی منیزیم دیگری مانند سبزیجات برگ سبز و حبوبات وجود دارد.

اگر می خواهید در مورد غذاهایی که به تنظیم خواب کمک می کنند بیشتر بدانید، این مقاله را بررسی کنید. در ادامه بخوانید.< br>< به طور خلاصه، خواب کافی و کافی برای محافظت از سلامت انسان بسیار مهم است. بسیاری از افراد از بی خوابی و بی خوابی رنج می برند، خوشبختانه راه های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. خوردن برخی از غذاهای حاوی مواد شیمیایی خواب آور مانند ملاتونین می تواند به بهبود خواب کمک کند. گردو، بادام، اسفناج و شیر گرم از جمله غذاهایی هستند که می توانند به خواب بهتر افراد کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا