بهداشت و سلامت

خرما و عوارض خطرناک مصرف آن که باید بدانید

خرما یکی از میوه های استوایی است که طرفداران زیادی دارد. اما مصرف زیاد خرما مانند هر ماده غذایی دیگری می تواند به سلامت بدن آسیب برساند. در این مقاله بنوان به عواقب مصرف زیاد خرما می پردازیم.

مشکلات شکمی

استفاده از خرما به خودی خود عارضه جدی برای سلامتی ایجاد نمی کند. متاسفانه امروزه استفاده از مواد افزودنی مانند سولفیت ها می تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند. سولفیت یک ترکیب شیمیایی است که برای جلوگیری از فساد یا از بین بردن باکتری های مضر به آجیل اضافه می شود. سولفیت ها می توانند باعث سوزش سر دل، گاز معده، نفخ و اسهال در انسان شوند.

بروز جوش با مصرف خرما

میوه های خشک مانند خرما باعث آکنه می شود که مانند گذشته باعث ایجاد سولفیت می شود.

حمله آسمی

تحقیقات زیادی در مورد تأثیر خرما در بروز حملات آسم صورت نگرفته است، اما از آنجایی که خوردن خرما می تواند باعث آلرژی شود و آلرژی بر بروز آسم تأثیر می گذارد، ممکن است خوردن خرما با حمله آسم همراه باشد. حدود 80 درصد از افراد مبتلا به آسم به گرده های موجود در هوا مانند کپک که در درختان خرما رایج است حساسیت دارند.

افزایش وزن از عوارض زیاده‌ روی در مصرف خرما

یکی از عوارض مصرف بیش از حد روز افزایش وزن است. خرما مقدار قابل توجهی فیبر دارد، اما کالری بالایی دارد و مصرف زیاد آن باعث افزایش وزن و چاقی می شود. هر گرم خرما 28 کالری دارد که کالری زیادی دارد. شما می توانید تنها در 4 مرحله وزن کم کنید! + ویدیو.

مرتبط  درمان تبخال لب در خانه با ۶ ماده طبیعی

بروز بیماری هیپرکلامی با خرما

هیپرکالمی به بیماری اطلاق می شود که زمانی رخ می دهد که سطح پتاسیم در خون افزایش یابد. خرما یکی از میوه های سرشار از پتاسیم است و مصرف زیاد آن می تواند باعث هیپرکالمی شود

مضر برای خردسالان

جلسه خردسالان جدی تلقی می شود. هضم خرما بسیار سخت است زیرا جویدن آن سخت است و دستگاه گوارش هنوز در حال توسعه است. خوردن خرما توسط کودکان می تواند باعث خفگی و انسداد نای شود. توصیه می شود خرما را از دسترس کودکان نزدیک بینی دور نگه دارید.

عدم تحمل فروکتوز

شیرینی خرما به دلیل قند فروکتوز است. برخی از افراد نمی توانند فروکتوز را هضم کنند و به این قند حساسیت نشان می دهند. از آنجایی که قند فروکتوز در دستگاه گوارش این افراد شکسته و جذب نمی شود، باکتری های دستگاه گوارش از این قند برای تولید گاز استفاده می کنند. اگر نگران قند خون بالا هستید، در دو مرحله از شر دیابت خلاص شوید!

را بخوانید

نکته خواندنی: شما را به مطالعه مقاله درمان خانگی سرفه با 3 شربت خانگی ساده دعوت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا