بهداشت و سلامت

خواص امگا ۳ : معجزه باورنکردنی سلامتی

خواص امگا 3 تاثیر بسزایی در سلامت و تندرستی بدن دارد. این اسانس ها نقش مهمی در عملکرد مغز دارند و توانایی های شناختی مانند حافظه و یادگیری سریع را افزایش می دهند. آنها همچنین با سطوح پایین تر تری گلیسیرید، کنترل فشار خون و بهبود سلامت کلی قلب مرتبط هستند که همگی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند. با مجله آنلاین بنوان همراه باشید تا با این ویژگی های گسترده آشنا شوید.

مصرف امگا ۳ چه فوایدی برای بدن دارد؟

امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است، بنابراین می تواند علائم بیماری های التهابی مانند آرتریت را کاهش دهد و سلامت مفاصل را بهبود بخشد. افزودن غذاها یا مکمل های غنی از امگا 3 به رژیم غذایی شما یک انتخاب عالی برای سلامتی و شادابی شماست. انواع اصلی اسیدهای چرب متعلق به خانواده امگا 3 و سه نوع اصلی آن عبارتند از EPA، DHA و ALA.

برخی از خواص مهم امگا 3 در زیر ذکر شده است:

۱. سلامت مغز

اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه اسیدهای چرب DHA، برای رشد و عملکرد مغز مهم هستند. این اسیدهای چرب عملکردهای شناختی، حافظه و توانایی یادگیری را بهبود می بخشد.

مرتبط  افزایش میل جنسی فقط با سیاه دانه

۲. سلامت قلب

با پیشگیری از تصلب شرایین، امگا 3 باعث کاهش سطح تری گلیسیرید، کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی می شود.

۳. اثرات ضد التهابی

امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و می تواند علائم بیماری های التهابی مانند آرتریت را کاهش دهد.

۴. سلامت چشم

DHA، یکی از اسیدهای چرب امگا 3، جزء اصلی شبکیه است. رژیم غذایی غنی از امگا 3 به حفظ سلامت چشم ها و کاهش خطر نزدیک بینی مرتبط با افزایش سن کمک می کند.

۵. خلق و خو و سلامت روان

امگا 3 نقش مهمی در حفظ سلامت روان دارد. تحقیقات نشان می دهد که خواص امگا 3 در کاهش علائم افسردگی و اضطراب و بهبود عملکرد عاطفی موثر است.

۶. سلامت پوست

اسیدهای چرب امگا 3 با حفظ رطوبت، کاهش التهاب و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

۷. مدیریت آسم

تحقیقات نشان می دهد که خواص امگا 3 به کاهش علائم آسم و بهبود عملکرد ریه در افراد مبتلا به آسم کمک می کند.

۸. بارداری و رشد نوزاد

امگا 3 در دوران بارداری برای رشد مغز کودک مهم است و خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد. مصرف امگا 3 در دوران بارداری به رشد سالم چشم و سیستم عصبی کودک کمک می کند.

۹. سلامت استخوان و مفاصل

امگا 3 با کاهش التهاب و حمایت از استخوان های سالم و قوی خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد.

۱۰. مدیریت وزن

امگا 3 با افزایش سیری، کاهش اشتها و حمایت از متابولیسم سالم به کنترل وزن کمک می کند.

مرتبط  این مسکن کبد شما را نابود می‌کند!

مواد غذایی حاوی امگا ۳

اسیدهای چرب امگا 3 نیازی به دریافت انواع غذاها ندارند، به خصوص اگر ماهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. در زیر لیستی از محصولات حاوی امگا 3 آورده شده است. با افزودن این مواد به رژیم غذایی خود می توانید از خواص امگا 3 که در بالا ذکر شد بهره مند شوید.

  1. ماهی سالمون
  2. روغن ماهی
  3. ماهی ساردین
  4. ماهی آنچوی
  5. بذر کتان
  6. دانه چیا
  7. گردو
  8. گوشت قرمز
  9. تخم مرغ
  10. محصولات لبنی

این غذاهای مغذی می توانند به رژیم غذایی شما تنوع دهند و به شما این امکان را می دهند که به طور طبیعی از فواید اسیدهای چرب امگا 3 بهره مند شوید و از بیماری جلوگیری کنید. مطلب پیشنهادی: چرا منیزیم برای بدن مهم است؟ توسط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا