بهداشت و سلامت

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان با گیاهان دارویی

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان نیازمند ملاحظات متعددی است و توصیه های پزشکی برای تشخیص و درمان مناسب ضروری است. با ما در مجله اینترنتی بنوان ملاقات کنید.

اگرچه داروهای گیاهی را می توان به عنوان مکمل در درمان بی اشتهایی استفاده کرد، اما نباید جایگزین درمان مبتنی بر شواهد و مراقبت های پزشکی شود. برخی از قرص های تقویت کننده مردانه موثر برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان عبارتند از:

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه رایج است که به دلیل خواص گوارشی اش شناخته شده است. این می تواند به تحریک اشتها و بهبود هضم کمک کند. زنجبیل را می توان به عنوان چای مصرف کرد، به غذا اضافه کرد یا به عنوان مکمل غذایی مصرف کرد. با این حال، استفاده از زنجبیل با راهنمایی یک متخصص بهداشتی بسیار مهم است.

بابونه

بابونه یک گیاه آرام بخش است که اغلب برای اثر آرام بخش آن استفاده می شود. این می تواند به کاهش اضطراب و تقویت آرامش کمک کند، که می تواند برای افراد مبتلا به بی اشتهایی که سطوح بالایی از استرس و رابطه بین اضطراب و بی اشتهایی را تجربه می کنند مفید باشد.

چای بابونه یک روش محبوب برای نوشیدن این گیاه است، اما می توان آن را به عنوان مکمل نیز مصرف کرد و می تواند در درمان بی اشتهایی در بزرگسالان موثر باشد.

خار مریم

خار مریم به دلیل خواص ضد التهابی آن یک گیاه رایج است که می تواند به کاهش علائم افسردگی در انسان و درمان بی اشتهایی ناشی از افسردگی کمک کند. با این حال، خار مریم می تواند با برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، قرص های ضد بارداری و رقیق کننده های خون تداخل داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مرتبط  با این ۳ ماده غذایی کودک باهوش‌تری داشته باشیم!

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار گیاهی است که به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است. می تواند به کاهش ناراحتی گوارشی و بهبود سیستم گوارش کمک کند. این گیاه به شکل چای و چای برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان استفاده می شود.

ریشه شیرین بیان

گفته می شود ریشه شیرین بیان دارای خواص تقویت کننده آدرنال است که به بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی کمک می کند، که به نوبه خود به درمان بی اشتهایی در بزرگسالان کمک می کند. توجه به این نکته ضروری است که ریشه شیرین بیان ممکن است فشار خون را افزایش داده و با برخی داروها تداخل داشته باشد، بنابراین باید زیر نظر پزشک مصرف شود.

ریشه جنتیان

ریشه جنتیان به خاطر طعم تلخش معروف است و اغلب برای بهبود اشتها و بهبود هضم استفاده می شود. می توان آن را به صورت چای، آب پز یا به شکل کپسول مصرف کرد. در افراد مبتلا به زخم معده یا فشار خون بالا، ریشه جنتیان باید با احتیاط مصرف شود.

آشواگاندا

این گیاه به نام های جینسینگ هندی و گیلاس زمستانی نیز شناخته می شود، یک آداپتوژن است که به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند و ممکن است در درمان بی اشتهایی در بزرگسالان موثر باشد. همچنین به تعادل هورمون ها و بهبود سلامت کلی کمک می کند. آشواگاندا را می توان به صورت چای، پودر یا به شکل کپسول مصرف کرد. مهم است که با یک پرستار بهداشت مشورت کنید.

جینسینگ

جینسینگ یک گیاه محبوب است که به دلیل خواص تقویت کننده انرژی شناخته شده است. این می تواند به بهبود انرژی و کاهش خستگی کمک کند، که می تواند به افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی نیز کمک کند. جینسینگ را می توان به عنوان چای یا به عنوان مکمل مصرف کرد. توجه به این نکته ضروری است که جینسینگ می تواند با سایر داروها از جمله رقیق کننده های خون و داروهای دیابت تداخل داشته باشد، بنابراین باید تحت نظر پزشک مصرف شود.

مرتبط  هرگز این قسمت کله‌پاچه را نخورید!

اگرچه گاهی اوقات از این گیاهان برای درمان بی اشتهایی استفاده می شود، شواهد علمی کمی برای حمایت از اثربخشی آنها وجود دارد. این داروها باید در درمان مبتنی بر شواهد و تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت های بهداشتی استفاده شوند. در نظر گرفتن عوامل زمینه ای روانی و تغذیه ای در درمان بی اشتهایی در بزرگسالان مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا