دانستنی

در پنت هاوس چه می‌گذرد؟

پنت هاوس چیست؟ با گسترش شهر و ایجاد شهری مدرن و ساخت برج های بلند، ایده پنت هاوس به عنوان ساختمانی مجلل بر فراز یک برج مسکونی به وجود آمد. پرداخت های دیدنی، معاصر و طبقه بالا و سبک پنت هاوس. با ما در دلتاماگ همراه باشید تا درباره این موارد بیشتر بدانید.

ریشه کلمه پنت‌هاوس

ریشه کلمه انگلیسی پنت هاوس از اصطلاح انگلیسی میانه “pentis” یا “pentys” گرفته شده است که به پناهگاهی با سقف شیبدار بر روی ساختمان اطلاق می شود. این اصطلاح از کلمه فرانسوی “hosen” گرفته شده است که به معنای تکیه گاه یا ریخته است. این کلمه فرانسوی قدیمی از کلمه لاتین “appendicium” به معنای زائده یا ساختار اضافی گرفته شده است. با گذشت زمان، اصطلاح انگلیسی “pentis” به “pentis” تبدیل شد که به اتاق‌های نشیمن مجلل و مجزا در طبقات بالایی یک ساختمان اطلاق می‌شود.

تاریخچه پنت هاوس

امروزه پنت هاوس ها به عنوان نمادی از تجمل تلقی می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که آسایش، حریم خصوصی و انحصاری را برای ساکنین خود فراهم کنند. آنها در مراکز شهری بزرگ در سراسر جهان قرار دارند. اما مفهوم پنت هاوس ریشه در دوران باستان دارد، اگرچه این مفهوم در طول سال ها تغییر قابل توجهی کرده است.

مرتبط  چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

۱. روم باستان

در روم باستان، شهروندان ثروتمند خانه های بزرگی به نام domus در طبقات بالای ساختمان ها می ساختند. این خانه های لوکس به صاحبان ثروتمند خود حریم خصوصی، مناظر زیبا و شرایط زندگی مجلل را ارائه می دهند.

۲. دوره رنسانس و باروک

مفهوم پنت هاوس در دوره های رنسانس و باروک به تکامل خود ادامه داد. کاخ‌ها و اقامتگاه‌های بزرگ دارای ساختارهای مسقف تزئینی به نام آلاچیق بودند که به عنوان مکان‌های تفریحی عمل می‌کردند.

۳. انقلاب صنعتی

در قرن نوزدهم شهرنشینی و انقلاب صنعتی شکل جدیدی در طراحی پنت هاوس به خود گرفت. آنها اغلب بر روی پشت بام ساختمان های تجاری ساخته می شدند و به عنوان اقامتگاه خصوصی برای صاحبان کارخانه، بازرگانان و مستاجران ثروتمند عمل می کردند.

۴. اوایل قرن بیستم

در اوایل قرن بیستم، جهان شاهد ظهور پنت هاوس های لوکس در شهرهای بزرگ سراسر جهان بود. در شهرهایی مانند نیویورک و شیکاگو، پنت هاوس ها مترادف با رفاه و انحصار مالی بودند. صنعتگران، بازرگانان و نخبگان جامعه اغلب در این قسمت از ساختمان زندگی می کردند.

۵. عصر مدرن

امروزه مهمانسراها تکامل یافته و با زندگی مدرن مرتبط شده اند اتاق ها دارای امکانات رفاهی مجلل، مناطق نشیمن بزرگ، تراس های خصوصی یا باغ های روی پشت بام، استخر و منظره پانوراما، و طراحی داخلی مجلل هستند.

پنت هوس چه ویژگی‌هایی دارد؟

پنت هاوس ها با انحصار و راحتی بالا مشخص می شوند. آنها اغلب دارای عناصر طراحی منحصر به فرد مانند پنجره های بزرگ، تراس ها یا حیاط های خصوصی، سقف های بلند و معماری زیبا هستند. اینها ممکن است شامل آسانسورهای خصوصی، استخرهای شنا، باغ های خصوصی، سیستم های اتوماسیون خانگی و فضاهای پارکینگ اختصاصی باشد.

مرتبط  این حیوانات تنبل راه بقا را یاد گرفته‌اند

پنت هاوس ها به دلیل موقعیت عالی و ویژگی های لوکس خود گران تر هستند. واحدهای دیگر از همین نوع ملک یا منطقه گرانتر است. مسکن مرکزی به معنای ثروت، موقعیت مکانی و استاندارد بالای زندگی است.

ورودی خصوصی؛ حریم خصوصی و امنیت

برخی از پنت هاوس ها دارای ورودی ها یا آسانسورهای خصوصی هستند که به ساکنان اجازه می دهد مستقیماً به واحدهای خود دسترسی داشته باشند و سطح بالایی از حریم خصوصی و راحتی را فراهم می کنند. طبقه اصلی آپارتمان. ویژگی های امنیتی ساختمان مانند دسترسی کنترل شده، سیستم های نظارت و پرسنل امنیتی 24 ساعته بخشی از این ویژگی های امنیتی است.

|

سقف‌های بلند و نمای خیره کننده

سقف‌های مرتفع اغلب از آپارتمان‌های معمولی بلندتر هستند و به شما احساس عظمت می‌دهند.

این سقف‌ها همچنین شامل پنجره‌های بزرگ یا دیوارهای شیشه‌ای از کف تا سقف هستند که نور طبیعی را به حداکثر می‌رسانند و مناظر خیره‌کننده اقیانوس را به ارمغان می‌آورند. . نماها نماهایی از مناظر شهری اطراف، خطوط افق یا مناظر طبیعی را ارائه می دهند. بسیاری از پنت هاوس ها دارای فضاهای خصوصی در فضای باز مانند تراس یا بالکن هستند که به ساکنان اجازه می دهد از هوای تازه، غذاخوری در فضای باز و مناظر پانوراما لذت ببرند. لذت ببرید

امکانات رفاهی لوکس و معماری باشکوه

ساکنان پنت هاوس اغلب به امکانات انحصاری مانند استخرهای خصوصی، باغ های روی پشت بام، مراکز تناسب اندام، امکانات اسپا، خدمات دربان و پارکینگ امن دسترسی دارند. ساختمانی با کیفیت بالا طراحی خواهد شد تا منعکس کننده سبک زندگی مجلل و مجلل باشد. اندازه سرخانه ها از حداقل 200 متر شروع و تا 1000 متر می رسد.

مرتبط  قدیمی ترین زبان جهان چیست؟

موقعیت مکانی معتبر

پنت هاوس ها در مناطق شهری، محله های معتبر یا ساختمان های نمادین ساخته می شوند که جاه طلبی و انحصار آنها را نشان می دهد. لازم به ذکر است که ویژگی ها و قابلیت های خاص پنت هاوس ممکن است بر اساس موقعیت مکانی و طراحی معماری آن باشد. نما ممکن است متفاوت باشد، برای مثال گران ترین پنت هاوس تهران در منطقه الهه با مساحت 840 متر مربع قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا