دکوراسیون داخلی

این کارها گیاهان آپارتمانی را می‌کشد

گاهی اوقات اصول اولیه مراقبت از گیاهان نادیده گرفته می شود و آنها می میرند. در این مقاله دلتا به مضرات پرورش گیاهان آپارتمانی می پردازیم.

اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

وقتی گیاه جدیدی را به خانه می آورید، می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید یا نگران نحوه مراقبت از آن باشید. فقط اطلاعاتی را که ما در مورد مراقبت از گیاهان آپارتمانی ارائه می دهیم بدانید.

آبیاری بیش از حد از اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

البته گیاهان برای رشد و بقای خود به آب نیاز دارند، اما شاید جالب باشد بدانید که علت اصلی از دست دادن آب از ریشه آبیاری بیش از حد است. برخی افراد به اشتباه معتقدند که همه گیاهان به مقدار یکسان آب نیاز دارند و باید به همان میزان آب داده شود.

گیاه را معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهید

برخی از مردم فکر می کنند که همه گیاهان به نور زیادی نیاز دارند. نور برای رشد گیاه مهم است، اما همه گیاهان نیازهای یکسانی ندارند. به استثنای کاکتوس های مقاوم به آفتاب و برخی از ساکولنت ها، بیشتر گیاهان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند.

مرتبط  ۳ مورد از خطرناک‎‌ترین گیاهان سمی در دکور منزل

فکر می‌کنید همه‌ گیاهان به نگهداری زیادی نیاز دارند

برخلاف تصور رایج، همه گیاهان به مراقبت بیشتری نیاز ندارند. برخی از انواع گیاهان بسیار مقاوم هستند و نیاز به مراقبت بسیار کمی دارند. کاکتوس ها و ساکولنت ها نمونه های خوبی از این نوع گیاهان هستند. ابزارهای هوشمند را می توان بدون زمان زیادی برای مراقبت از گیاهان حساس تر استفاده کرد.

بیش از حد گیاه را حرکت دادن از اشتباهات در نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان برای سازگاری با محیط جدید نیاز به ثبات دارند.تغییرات خاصی مانند تعویض گلدان یا تغییر محل نگهداری گیاه می تواند بر تعادل گیاه تأثیر بگذارد. حرکت بیش از حد گیاه توصیه نمی شود
اگر گیاه شما در محیط جدید خود احساس راحتی می کند بهتر نیست آن را جابجا کنید. توجه داشته باشید که تغییرات شدید دما یا رطوبت می تواند به گیاه آسیب برساند

فراموش می‌کنید ریشه‌های گیاه را بررسی کنید

ریشه به تغذیه گیاه کمک می کند و در تامین مواد مغذی و رطوبت نقش دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که آنها سالم باشند. اما بیشتر افراد به ظاهر برگ ها، ساقه ها و گل های گیاه علاقه مند هستند و از ریشه غافل می شوند و مراقبت از آنها را فراموش می کنند. به عنوان مثال، ریشه ها می توانند از گلدان بیرون بیایند و بی احتیاطی شما منجر به مرگ آنها شود.

نمی‌دانید چه آب و هوایی برای گیاه‌ شما مناسب است

دانستن اینکه کدام آب و هوا برای رشد گیاهان مناسب است به شما در درک نیازهای آنها کمک می کند. زمانی که از گیاهان سرپوشیده مراقبت می کنید، باید بدانید که آیا گیاهان شما برای مناطق بیابانی و خشک یا مناطق مرطوب و گرم مناسب هستند و برای آبیاری آنها برنامه ریزی کنید.

مرتبط  ۴ ایده خلاقانه در تزیین خانه با گل و گیاه

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا