روانشناسی

دلیل افسردگی پس از رابطه چیست؟

اگر رابطه شما خوب باشد، انرژی و اشتیاق زیادی دارید. پس امیدوارم بعد از این خوشحال باشید. این به این دلیل است که روابط عناصری هستند که انرژی منفی را آزاد می کنند و احساسات منفی ایجاد می کنند. در غیر این صورت دچار افسردگی پس از رابطه می شوید. این مقاله از مجله اینترنتی بنوان توضیح می دهد که چرا افسردگی بعد از رابطه جنسی ایجاد می شود.

دلایل افسردگی پس از رابطه جنسی

شاید کمتر در مورد آن صحبت شود، اما افسردگی پس از رابطه جنسی چیزی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. با ما همراه باشید برای روابط عاطفی بهتر، مقاله مردان را جذب زنان می کنند.

تغییرات هورمونی از دلایل افسردگی پس از رابطه جنسی

رابطه جنسی زمانی صمیمی و صمیمی می شود که هورمون اکسی توسین (هورمون عشق) و دوپامین و پرولاکتین ترشح می شود و باعث می شود احساس دوست داشتن، شادی و صمیمیت داشته باشید. جسم و روح شما با احساس سعادتمند لحظه به هم می پیوندد. پس از پایان یک رابطه، همه چیز کند می شود و ترشح هورمون ها کاهش می یابد، بنابراین بدن به حالت عادی باز می گردد و ذهن و احساسات شما از این توقف ناگهانی شروع به بهبود می کنند.

تابوی فرهنگی

مردم می توانند در فرهنگی رشد کنند که رابطه جنسی را نفرت انگیز و بد می داند. احساس تضاد بین انجام کاری منبع درونی شادی است. و ممنوعیتی که به شما می گوید به اندازه کافی خوب نیستید و باعث استرس شما می شود. این باعث می شود احساس گناه کنید و این باعث می شود بدون درک از خود انتقاد کنید.

مرتبط  ازدواج با این زنان خطر جدی دارد!

احساس منفی نسبت به پارتنر از دلایل افسردگی پس از رابطه جنسی

به دلیل دیگری می توان در مورد رابطه ای صحبت کرد که یکی از طرفین با دیگری احساس راحتی نمی کند. در این صورت، رابطه منجر به ناامیدی خواهد شد.

آسیب جنسی در گذشته

افرادی که در گذشته آسیب های جنسی، تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی را تجربه کرده اند، این احساسات آسیب پذیر را به رابطه بعدی خود منتقل می کنند و رابطه بعدی آنها را بسیار دشوار می کند. حتی اگر با دوست خود مشکلی نداشته باشید، ممکن است آزرده شوید. قرار گرفتن در موقعیت ها و موقعیت هایی که انسان را به یاد گذشته می اندازد می تواند باعث شرم و اندوه و ناامیدی شود.

استرس

اگر فردی استرس زیادی داشته باشد، شغل سختی داشته باشد، فردی مضطرب باشد، یعنی مدت زیادی در زندگی خود استرس داشته باشد، ممکن است رابطه جنسی او را برای مدتی از زندگی خود خارج کند. زمان کوتاه. خلق افسرده و مضطرب بعداً به همان حالت برمی گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا