بهداشت و سلامت

روغنی که برای بدن انسان حکم کیمیا را دارد

روغن کانولا بدون کلسترول است و کمترین میزان چربی اشباع شده را در بین روغن های خوراکی در جهان دارد. در ادامه مقاله مجله اینترنتی بنوان با خواص روغن کلزا بیشتر آشنا می شویم.

خواص روغن کلزا

روغن کانولا سرشار از دو نوع اسید چرب است که یک کیمیاگری برای بدن انسان است. زیرا این دو نوع اسید در بدن تولید نمی شوند. اولین مورد “آلفا لینولنیک اسید” است که از بدن در برابر حملات قلبی محافظت می کند و سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می دهد. اسید چرب بعدی، اسید لینولئیک، یک اسید چرب امگا 6 است. این اسید برای مغز بسیار مفید است و نقش مهمی در رشد کودکان دارد. هر دو برای بدن مهم هستند و هر دو چربی غیراشباع سالم هستند.

مراقب نوع تقلبی آن باشید

روغن کلزا شبیه روغن کلزا است با این تفاوت که از کلزا استخراج می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلزا نوعی گیاه کلزا است که تنوع زیادی دارد. در واقع کانولا یک نوع اصلاح شده کانولا است. خوشبختانه بیش از 90 درصد کلزاهای امروزی اصلاح ژنتیکی شده اند. بنابراین تأثیر منفی بر سلامت ما می گذارد. علاوه بر این، برخی از انواع روغن کانولا با استفاده از روش‌های فرآوری خاصی که شامل گرما، دئودورانت‌ها و مسمومیت با هگزان می‌شود ساخته می‌شوند و این روغن‌ها در این فرآیند چربی‌های ترانس زیادی تولید می‌کنند. <

مرتبط  ۱۲ درمان خانگی سرفه خشک که همه باید بدانند!

خواص روغن کلزا چیست؟

این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است

یک واقعیت جالب در مورد روغن کانولا این است که شبیه روغن ماهی امگا 3 است اسیدهای چرب امگا 3 یکی از بهترین مواد مغذی هستند که می توانند از سلامت مغز حمایت کنند. این کار به افزایش نفوذپذیری سلول های مغز مربوط می شود.امگا 3 همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است و به تقویت مفاصل کمک می کند.

این روغن ویتامین E فراوانی دارد

ویتامین E را می توان در انواع غذاها مانند بادام زمینی، کلم بروکلی، اسفناج، انگور، سیب زمینی شیرین و آووکادو یافت. توجه داشته باشید که روغن نباتی یکی از غنی ترین منابع این ماده مغذی فوق العاده است. روغن کلزا حاوی E است و برای چشم، پوست، مو و سیستم ایمنی مفید است

روغن کلزا دارای چربی بسیار پایینی دارد

روغن کانولا سرشار از چربی و چربی های غیراشباع است که به کاهش کلسترول بد کمک می کند.

روغن کلزا دارای نقطه گرمای بالاست

در مقایسه با سایر روغن های محبوب مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان، روغن کانولا آستانه تحمل حرارت بالاتری دارد. این روغن تا 230 درجه پایدار می ماند.

روغن کلزا حاوی فیتواسترول

فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که ساختاری مشابه کلسترول و استروئیدها دارند و در گیاهان یافت می شوند و باعث کاهش کلسترول در بدن می شوند. روغن کلزا سرشار از مواد مغزی است.

بدون چربی بیش از حد، بدون نگهدارنده‌های مصنوعی است

روغن کلزا با کمک چربی های ترانس طبیعی می تواند به راحتی از بیماری های مختلف مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سندرم مقاومت به انسولین پیشگیری کند.

مرتبط  خرما و عوارض خطرناک مصرف آن که باید بدانید

یک روغن ایده آل برای رژیم غذایی بدون گلوتن، گیاهخواری

روغن کانولا بدون گلوتن و مناسب برای رژیم های غذایی جهانی است.

در اکثر سوپر مارکت‌ها به راحتی در دسترس است

بهترین چیز در مورد روغن کانولا این است که اکنون در اکثر سوپرمارکت ها موجود است. برای یافتن این محصول نیازی به مراجعه به فروشگاه های خرده فروشی خاصی ندارید.

بر خلاف روغن زیتون در دمای بالا سمی نمی‌شود

روغن خردل اغلب با روغن زیتون مقایسه می شود و شاید در برخی موارد روغن زیتون بهتر باشد، اما برخلاف روغن زیتون، روغن خردل می تواند دمای بالاتری را تحمل کند.

منبع: همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا