پارچه و خیاطی

مناسب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت لباس زمستانی

روزهای زمستانی سال فرا رسیده است. کم کم باید لباس های تابستانی تان را جمع کنید و برای تهیه لباس های زمستانی به فکر پارچه های مناسب باشید. حتی در زمستان ممکن است افرادی باشند که لباس گرم و ضخیم نپوشند، ما یک نوع نازک از این پارچه را با پارچه ضخیم امتحان کردیم.

خلاصه این مطلب

۱. پشم؛ شیک و بی‌نظیر

برخی از لایه های پشم نازک و برخی ضخیم هستند. به همین دلیل برای روزهای سرد و سرد مناسب هستند. پارچه های پشمی انواع مختلفی دارند:

  • پارچه پشم مرینو;
  • فلانل؛
  • شرلینگ؛
  • موهر؛
  • تویید؛
  • آلپاکا؛
  • فاستونی؛
  • کشمیر.

چرا پشم برای روزهای زمستانی مناسب است؟

خز زمستانی به این دلایل خوب است.

عایق خوبی است

پشم یکی از بهترین عایق های طبیعت است. الیاف پشم از مولکول های پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده اند که در به دام انداختن هوا و رطوبت برای گرم نگه داشتن بدن عالی هستند و در تابستان برعکس عمل می کنند.

از طرف دیگر پشم رطوبت را جذب می کند. آهسته و خیس. تا 40 درصد وزن خود رطوبت را جذب می کند، بنابراین می تواند دمای بدن شما را تنظیم کند.

بادوام است

پشم با وجود سبک بودن بسیار بادوام است. الیاف پشم استحکام طبیعی دارند و بسیار قوی تر از پنبه و ابریشم هستند. به همین دلیل دوام آن نسبت به سایر الیاف بیشتر است.

ضد باکتری و میکروب است

الیاف پشم پوست نازکی در اطراف خود دارند که از رشد کپک و باکتری جلوگیری می کند. در واقع محصولات پشمی مانند سایر پارچه ها نیازی به شستشو ندارند.

ضدحساسیت است

چون پشم در برابر باکتری مقاوم است برای افرادی که روزه نمی گیرند مفید است.

پایدار است

پشم یک محصول طبیعی و زیست تخریب پذیر است و بنابراین سازگار با محیط زیست است.

شیک است

از پارچه فلانل گرفته تا توید و فستون، انواع پارچه‌های پشمی، پارچه‌های تزئینی هستند که می‌توان از آن‌ها برای بهترین لباس زمستانی استفاده کرد. به همین دلیل، می توانید از انواع پشم، از کت و پالتو گرفته تا کت و کت استفاده کنید. خواندنی ضخیم:

حالا بیایید انواع پارچه نخی را ببینیم
|

انواع پارچه پشمی

پارچه پشمی مرینو

این پشم نرم ترین و مرغوب ترین نوع پشم است. پارچه بسیار زیبا و مجلل ساخته شده است. شبیه بادام هندی است و خیلی غلیظ نیست. به همین دلیل می توان از آن برای تهیه لباس مناسب روزهای نیمه سرد استفاده کرد.این پارچه برای ساخت مقنعه و کاپشن و لباس زنانه مناسب است: >

برای آقایان:

فلانل

طرفداران پیراهن های فلانل صد در صد با این پارچه آشنا هستند. البته پیراهن های فلانل چهارخانه نیز امسال برای خانم ها مد خواهد بود. همچنین بافت بسیار نرمی دارد زیرا در هنگام تولید به صورت نازک روغن کاری می شود.

اگرچه فلانل معمولاً پشمی است، فلانل با الیاف مصنوعی نیز در بازار موجود است.

برای خانم ها:< br < br>

برای آقایان:

شرلینگ

نوعی پارچه پشمی زمستانی است که در لباس خوب و خوب است. این پارچه اغلب برای ساخت یقه و آستر پیراهن و کت استفاده می شود. در حین بافت از گوسفندان 1-2 ساله که پشم آن فقط یک بار قیچی می شود گرفته می شود.

روش کامپوزیت این پارچه شرپا یا کامپوزیت برشی است. شرپا از پلی استر، اکریلیک یا پنبه ساخته شده است. شال و شال گرم ترین پارچه های زمستانی هستند.

برای زنان:

پشم شرلینگ در یقه و به‌عنوان آستر دوخته شده است

برای آقایان:

پشم شرلینگ در یقه و به‌عنوان آستر دوخته شده است

موهر

پارچه موهر به دست آمده از موی بز آنگورا. این پارچه بسیار نرم و بادوام است و شما را گرم نگه می دارد. ظاهر او منحصر به فرد و پر از موهای سخت کوتاه و موهای قابل مشاهده است. اغلب مجبورید زیر لباس بپوشید زیرا پوست را تحریک می کند

مرتبط  بهترین پارچه ها برای ترکیب با پارچه ژاکارد

پیدا کردن پیراهن و شلوار موهر در بازار دشوار است. اگر لباس‌های موهر می‌خواهید، باید خودتان آن‌ها را سفارش دهید. در واقع، بسیار گران است زیرا بزهای آنگورا کمتر از گوسفند پرورش داده می شوند

برای زنان:

برای آقایان:

تویید

یک لباس محکم و خوش پوش برای روزهای سرد نیز مناسب است و یک لباس یا شال گردن بسیار شیک خواهد بود. بنابراین افرادی که سرما نمی خورند می توانند در زمستان از توید استفاده کنند وگرنه برای هوای نیمه سرد بهتر است.

توید بافتی درشت با منافذ بزرگ است. سبک های مختلف عبارتند از توید دانگل، توید هرینگبون، توید شتلند، توید مالت که بهتر از بقیه هستند.

برای زنان:

برای آقایان:

آلپاکا

این پشم از آلپاکا آمریکای جنوبی می آید. پشم آلپاکا سخت تر از مرینو یا ترمه است، بنابراین برای بهبود سطح آن باید با مرینو یا سایر پشم ها مخلوط شود. آلپاکا لباس های نرم و لطیفی مانند ترمه و آنگورا می سازد و یکی از مرغوب ترین انواع پشم است. این پشم پشم است. این پشم به طور طبیعی ضد حساسیت است و آن را انتخاب خوبی برای لباس های گرم می کند.

برای خانم ها:

برای آقایان:

فاستونی

یکی از محبوب ترین پارچه های پشمی، مناسب برای کت و کت. این پارچه بسیار خوب دوخته شده و درزهای آن صاف و تمیز است. اگرچه فاستونی بسیار بادوام و ضد زنگ است، اما مانند سایر پارچه های پشمی عایق نیست.

برای مردان:

کشمیر

پارچه ترمه بسیار گران است. این پارچه مرغوب پرز بلندی دارد و بسیار نرم و زیبا است.

ترمه مانند سایر پارچه های پشمی مقاوم نیست و نگهداری از آن بسیار دشوار است. این پارچه از موی بز ترمه به دست می آید. الیاف آن به قدری ظریف هستند که از پشم ظریف ترند.

در روزهای سرد می توان از ترمه برای لباس هایی مانند کاپشن، مانتو و پالتو استفاده کرد.

برای زنان:<

برای آقایان:

۲. پشم پلار؛ جایگزینی برای پشم طبیعی

پشم قطبی یک پشم مصنوعی است که شبیه پشم گوسفند است. این پارچه نرم و کرکی در ماه‌های سردتر شما را گرم نگه می‌دارد، قابلیت تنفس و خشک شدن سریع دارد، اما ضد آب نیست.

پشم پلار از چه چیزی درست شده است؟

پشم گوسفند 100% مصنوعی است و از نوعی پلاستیک ساخته شده است. حتی برخی از مارک ها این کابل ها را از بطری های پلاستیکی می سازند.

چرا برای زمستان مناسب است؟

این پارچه برای روزهای نسبتا سرد مناسب است. این ماده سبک و قابل تنفس است و دمای بدن را تنظیم می کند

این ماده علاوه بر گرم و راحت بودن این مزیت را نیز دارد که قیمت پایین تری نسبت به پشم طبیعی دارد. با این حال، اشکالاتی نیز وجود دارد. به عنوان مثال در هنگام خیس شدن خاصیت عایق خود را از دست می دهد، بنابراین نباید در باران از آن استفاده کرد. آنها از انواع مختلفی از مواد شیمیایی ضد باد استفاده می کنند که تولید آنها می تواند برای محیط زیست مضر باشد. البته بهتر است از بطری های پلاستیکی بازیافتی در تهیه آن استفاده کنید. زیرا ما ضایعات بطری های پلاستیکی را کاهش می دهیم.

تی شرت، بلوز، ژاکت و سایر لباس های زمستانی از این پارچه ساخته می شوند.

برای خانم ها:

برای آقایان:

۳. خز مصنوعی؛ نشانه تجمل و زیبایی

خز نرم و لطیف است و همیشه نشانه تجمل است. از آنجایی که تولید خز واقعی برای حیوانات مضر و غیر حساس است، تولیدکنندگان ترجیح می دهند خز تقلبی تولید کنند که ارزان تر و برای حیوانات بی ضرر است.

خز مصنوعی از چه چیزی درست شده است؟

چمن مصنوعی معمولاً از الیاف مصنوعی مانند اکریلیک یا پلی استر ساخته می شود و به عبارت دیگر پلاستیک محسوب می شود.

چرا برای زمستان مناسب است؟

خز مصنوعی می تواند شما را گرم نگه دارد. همچنین عایق خوبی است اما برای روزهای بارانی مناسب نیست. اگر مشکلی ندارید، کت، پلیور و پیراهن بسازید تا در روزهای سرد بپوشید. خوش آمدی. استفاده از مواد شیمیایی خطرناک تولید شده توسط این پارچه یکی از بدترین جنبه های این پارچه است.

برای آقایان:

۴. چرم؛ پارچه‌ای برای تمام فصول

چرم پارچه‌ای است که می‌توانید در تمام طول سال بپوشید، اگرچه برای فصل بهار و پاییز مناسب‌تر است. بز کوهی نیز در دسته چرم قرار می گیرد.

چرم از چه چیزی درست شده است؟

چرم زبانی بادوام است که از پوست حیوانات و خزندگان مانند گاو، گاومیش، گوسفند و کروکودیل ساخته می شود. هر چه طولانی تر بهتر و کیفیت بهتر است.

چرا برای زمستان مناسب است؟

چرم نه تنها بادوام و راحت است، بلکه یکی از شیک ترین پارچه ها برای پوشاک مردانه است. همچنین چرم به مرور زمان شکل می گیرد.

چرم بره بافت نرم تری دارد، در حالی که چرم گوساله سخت تر است و شکل خود را بهتر حفظ می کند. این ماده در هوای پاییزی خود را به خوبی ثابت می کند، نسخه قوی تر نیز برای روزهای سرد مناسب است. اما کسانی که سردشان هستند نمی توانند در روزهای سرد چرم بپوشند.

مرتبط  همه چیز درباره پارچه پوپلین؛ انواع، کاربردها و روش‌های دوخت

کت ها، کت ها و کت ها از مخلوط چرم و مواد عایق درست می شوند.

این عیب چرم است. . از چرم است حیوانات به دست می آید و لذا دوستداران حیوانات مخالف آن هستند. چرم مصنوعی که با حیوانات ساخته نمی شود و با موم، رنگ یا پلی اورتان برای مطابقت با رنگ و بافت چرم واقعی پردازش شده است، جایگزینی مناسب برای حیوانات است.

برای زنان:

برای آقایان:

جیر

این ماده روی پوست قرار دارد، در واقع نوعی پوست است که از پوست گوسفند، بز، خوک، گاو و آهو درست می‌شود. پارچه های جیر بسیار شبیه پارچه های نرم هستند. از جیر کت، کاپشن و پمپ می سازند، نوع دیگری از چرم که جایگزین جیر می شود نوبوک است که معمولا از چرم کربنی ساخته می شود. این پارچه اغلب برای لباس های زمستانی نیز استفاده می شود.

زنان:

برای آقایان:

۵. مخمل؛ پارچه‌ای با سایه‌روشن‌های زیبا

مخمل پارچه ای نرم و راحت است که شما را گرم نگه می دارد. البته لباس های زمستانی باید ضخیم و با آستر پشمی باشند.

مخمل از چه چیزی درست شده است؟

مخمل پارچه ای ساخته شده از نخ های یکنواخت متراکم است که با نرمی و تجمل متمایز می شود. به لطف موهای کوتاه، نرم و براق به نظر می رسد.

چرا برای زمستان مناسب است؟

مخمل پارچه زیبایی است و خانم ها را زیبا می کند. بله، آقایان نیز از آن استفاده می کنند، اما اکثر آنها نوع کبریت را ترجیح می دهند. مخمل به دلیل بافتی که دارد برای دوخت لباس، لباس و ایجاد سایه براق زیبا مناسب است. مخمل ضخیم به راحتی شما را گرم نگه می دارد، اما خیس نمی شود.

برای خانم ها:

برای آقایان:

۶. مخمل کبریتی؛ پارچه‌ای خوش‌رنگ و بادوام

مثل Velveteen. این پارچه اولین بار در دهه 1700 در فرانسه و انگلستان رایج شد، این پارچه مانند مخمل بود، اما ارزانتر بود، بنابراین به آن مخمل فقیر می گفتند و طبقه بالا و ثروتمند از مخمل ساده استفاده می کردند.

مخمل کبریتی از چه چیزی درست شده است؟

قبلاً مخمل کبریتی از الیاف پنبه ساخته می شد، اما امروزه می توان آن را از هر نوع الیافی تهیه کرد. رایج ترین کبریت ترکیبی از پنبه مخملی و پلی استر است. پارچه نرم و بادوام است و دارای نوارهای طرح دار است که می تواند باریک یا پهن باشد. طرح این راه راه ها در سراسر پارچه یکنواخت است.

چرا مخمل کبریتی برای زمستان مناسب است؟

محمل خیل در گذشته یک لباس شیک به حساب می آمد، اما دیگر نه. این پارچه به خوبی رنگ می گیرد و می توان از آن برای ساخت لباس های زیبا استفاده کرد. اگر بخواهیم بدانیم محبوبیت آن از کجا شروع شد، باید به سال 1982 برگردیم، زمانی که ورساچه شلوارهای ابتدایی را معرفی کرد و محبوبیت این شلوار به طرز چشمگیری افزایش یافت. ضخامت و ضخامت این پارچه در روزهای سرد شما را گرم نگه می دارد. اگر سردتان نیست، می توانید آن را در روزهای سرد بپوشید.
>

برای آقایان:

۷. کتان؛ تهیه‌شده از الیاف طبیعی

پنبه یا کتان برای چهار فصل مناسب است زیرا انواع ضخیم و نازک وجود دارد. نوع ضخیم آن برای روزهای سرد مناسب است.

کتان از چه چیزی درست شده است؟

این پارچه از پنبه ساخته شده است. بنابراین طبیعی است و هیچ گونه احساسی برای کسی ایجاد نمی کند. همچنین یک انتخاب ایده آل برای کسانی است که عاشق محیط زیست هستند.

چرا برای روزهای نسبتا سرد مناسب است؟

این پارچه ضخیم گرما را حفظ می کند و برای روزهای نسبتا سرد مناسب است. می توانید از آن کت، شلوار، ژاکت و پیراهن بسازید. آقایان می توانند یک پیراهن آستین بلند کتانی با جلیقه بپوشند که در عین حال بسیار شیک و گرم است. خانم ها می توانند از این پارچه مانتو و شلوار بدوزند. رنگ کتان هم رنگارنگ و شیک است.

علاوه بر این مزایا، از آنجایی که کتانی از الیاف پنبه ساخته شده است، معایب جذب رطوبت را نیز دارد و بنابراین مناسب نیست. به دلیل باران، نه. . روزها خیلی سرد است.. اگر خیس باشد یا باران یا عرق کند، زود سرد می شوید. به همین دلیل برای روزهای سرد و بدون باران مناسب است.

برای خانم ها:

برای آقایان:

۸. ابریشم؛ پارچه‌ای لوکس با لطافت مثال‌زدنی

شاید تعجب کنید که چرا این پارچه نازک و ابریشمی در این لیست قرار دارد. ما توضیح خواهیم داد که چرا باید در هوای سرد ابریشم بپوشید.

ابریشم از چه چیزی درست شده است؟

ابریشم از کرم های او ساخته می شود. پارچه قابل تنفس اغلب در کت، لباس زیر، کت و لباس ورزشی استفاده می شود.

این پارچه به دلیل نرمی و لطافت استثنایی از اهمیت بالایی برخوردار است. اولین کشوری که این پارچه را تولید کرد چین بود و اکنون ابریشم به کشورهای دیگر صادر می شود.

چرا برای روزهای نسبتا مناسب است؟

ابریشم یک ماده محافظ خوب است، اگرچه به نظر می رسد در هوای سرد بهتر از هوای گرم است. مثلا اگر در تابستان ابریشم بپوشید به پوستتان می چسبد و شما را تحریک می کند. اگرچه به اندازه پشم مرینو گرم نیست، اما می تواند شما را در روزهای نه چندان سرد گرم نگه دارد. بنابراین می توانید آن را در روزهای بسیار سرد و گرم بپوشید.

مرتبط  معایب پارچه فوتر که دوخت آن را دشوار میکند

می توانید از ابریشم به عنوان لایه داخلی لباس زمستانی استفاده کنید. لطافت آن بر روی پوست احساس خوبی دارد. اگرچه منشا این پارچه تجدیدپذیر است و تاثیر زیادی بر محیط زیست ندارد، اما بسیاری از برندهای مد پوشیدن ابریشم را به دلیل فرآیند تولید و آسیب وارده به الیاف ابریشم نامناسب می دانند و استفاده از آن را در لباس خود متوقف کرده اند. . .

:

۹. فوتر؛ پارچه‌ای با رنگ‌های متنوع

زیرپوش معمولاً پارچه ای ضخیم است و برای لباس های زمستانی استفاده می شود. تراکم این پارچه بسیار زیاد است و به همین دلیل پارچه ای محکم و سنگین به حساب می آید.

فوتر از چه چیزی درست شده است؟

پارچه آستری نوعی پارچه نمدی است اما چون بافته می شود نرمتر و لطیف تر است. این پارچه از پشم شسته و مخلوط بافته شده است. به همین دلیل پارچه ای بسیار محکم و متراکم به دست می آید.

چرا برای زمستان مناسب است؟

کف آن در اصل از پشم ساخته شده است، بنابراین ضخیم و محکم است. بنابراین در روزهای سرد می تواند شما را گرم کند. دمپایی هایی که قبلا رنگ های بسیار محدودی داشتند، اکنون در رنگ های مختلف و زیبا وارد بازار پایین تنه شده اند. برای زنان:

برای آقایان:

۱۰. پارچه بارانی؛ مناسب برای روزهای پرباران

بارانی ضد آب برای روزهای بارانی مناسب است. البته این پارچه برای محافظت از سرما باید با پشم شیشه آستر و دوخته شود.

پارچه بارانی از چه چیزی درست شده است؟

لباس های بارانی در انواع مختلفی ساخته می شوند. برخی از رایج ترین آنها پلی استر، نایلون و ترکیبی از پنبه چند لایه و پارچه های ضد آب مانند وینیل هستند. لباس باید ضد آب یا ضد آب باشد و هوا به خوبی در آن گردش کند.

چرا برای زمستان مناسب است؟

در کامپوزیت های بارانی از الیاف مختلف و مواد شیمیایی مختلف برای ایجاد غشای ضد آب استفاده می شود. بنابراین شما را خشک می کند. برای گرم نگه داشتن آن بهتر است آن را با پشم شیشه بپوشانید.

برای آقایان:

۱۱. ژاکارد؛ پارچه‌ای دو رو با طرح‌های برجسته

ژاکارد پارچه ای ظریف و بادوام است که در برابر چین و چروک مقاوم است. پارچه بسیار ظریف و زیبا است.

ژاکارد از چه چیزی درست شده است؟

Quack از پنبه، ابریشم، پشم و سایر الیاف طبیعی ساخته شده است. به جای دوختن یا چاپ روی پارچه، الگوها در خود پارچه بافته می شوند. به همین دلیل است که بر خلاف سایر پارچه ها، طرح های پارچه کواک از پشت زیبا به نظر می رسند. می توانید از هر دو طرف این پارچه استفاده کنید.
طرح کواکارد برای آویزان شدن از پشت بافته شده است. یعنی قسمت های کشسان پارچه با پشت احاطه شده و بالعکس قسمت های بیرون زده پارچه در پشت قرار می گیرند. رنگ ها در پشت و پارچه برعکس است.

چرا برای زمستان مناسب است؟

ژاکارد ساخته شده از الیاف پشم گرم و ضخیم است و برای زمستان مناسب است. از آن یک کت یا ژاکت درست کنید و در روزهای سرد آن را بپوشید.

۱۲. داون؛ عایق طبیعی از پوست پرندگان

از پارچه های پایین معمولاً به عنوان کاپشن استفاده می شود و برای روزهای سرد بسیار مناسب است.

داون از چه چیزی درست شده است؟

داون نوعی محافظت طبیعی است که از زیر پوست پرندگان آبی مانند غازها و اردک ها می آید، نه از پرهای آنها. این ماده عایق خوبی است، اگرچه خیلی سنگین نیست.

چرا داون برای زمستان مناسب است؟

دمپایی ها شما را گرم، سبک و به راحتی فشار می دهند. اگر به خوبی از آن مراقبت کنید بسیار بادوام است. لباس ها و کاپشن ها از این پارچه ساخته شده و دوخت آن به طور مرتب انجام می شود.

با این حال، Down مشکلات خود را دارد. رطوبت را جذب می کند بنابراین ممکن است در محیط های مرطوب خوب عمل نکند. یکی دیگر از عوامل پیچیده، ماهیت استفاده از آن است که به مذاق فعالان حقوق حیوانات خوش نیامده است. برای زنان:

برای آقایان:

۱۳. پریمالوفت؛ نسخه مصنوعی داون

این پارچه از الیاف مصنوعی ساخته شده است و جایگزینی برای پر است، اما به گرانی پارچه نیست. این ماده برای روزهای سرد نیز مناسب است.

پریمالوفت از چه چیزی درست شده است؟

روکش از پارچه پلی استر ساخته شده، به سرعت خشک می شود و پوشش خود را حتی در صورت خیس بودن حفظ می کند. Primaloft ضد حساسیت است، اما معمولا سخت تر از پایین است و گرم نیست. علاوه بر این، مدت آن کوتاه نیست.

چرا پریمالوفت برای زمستان مناسب است؟

پریمالافت برای روزهای بارانی پاییز و روزهای سرد زمستان مناسب است. چون عایق است گرم و خشک می ماند. از طرفی از آنجایی که به صورت مصنوعی ساخته می شود، بهترین انتخاب برای دوستداران حیوانات است.

از این پارچه برای کاپشن هم می توانید استفاده کنید.

برای خانم ها:

برای آقایان:

خرید لباس زمستانی ارزان

خب امیدواریم با لباس های زیبایی که در این مطلب نوشته ایم لباس های شیک بدوزید یا بخرید و از روزهای سرد لذت ببرید. بهترین لباس خود را بپوشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا