پارچه و خیاطی

انواع پارچه دامنی و 5 مدل دامن کاربردی + عکس

دامن یکی از اجزای مهم کمد لباس زنانه است. فقط همین قسمت چشم نواز می تواند یک الگوی ساده و تکراری را به طرحی چشم نواز تبدیل کند. کافیست یک دامن با سلیقه خود انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. البته اولین چیزی که هنگام خرید یا دوخت دامن به ذهن شما خطور می کند طرح آن است. امروزه دامن های زیادی در بازار وجود دارد. انتخاب از بین همه این انواع آسان نیست. اگر موفق به انتخاب مدل خود شده اید، هنوز کارتان تمام نشده است. بعد از انتخاب طرح واقعی نوبت به انتخاب پارچه دامن می رسد. هدف ما این است که انواع پارچه دامن و طرح های کاربردی دامن را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید طرح دامن جذابی برای خود بسازید و از زیبایی آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید.

5 مدل دامن کاربردی با انواع پارچه دامنی

در این مطلب به معرفی 5 نوع پارچه دامن پرطرفدار می پردازیم، پارچه هایی که نام بردیم می توانند به شما در ساخت دامن های زیبا و کاربردی کمک کنند. پارچه هایی که به شما معرفی می شوند، محبوب ترین پارچه های طراحان لباس و مجلات مد هستند.

دامن های شیک و پرطرفدار ماکسی با انواع پارچه دامنی

اگر بخواهیم حداقل یک دامن کاربردی به کمد لباس زنانه اضافه کنیم، بدون شک دامن بلند بهترین انتخاب خواهد بود. دامن بلند یکی از آن لباس هایی است که هر خانم شیک پوشی در کمد لباس خود دارد. دامن های بلند با ظاهری زیبا و جذاب مشخص می شوند. طول دامن بلند از بالای کمر شروع می شود. طول دامن را می توان از روی آرنج تخمین زد. از آنجایی که دامن های ماکسی بلندتر از دامن های معمولی هستند، می توانند شما را بلندتر نشان دهند. یکی دیگر از ویژگی های مهم دامن های بلند این است که به راحتی پوشیده می شوند. این دامن های جذاب را به راحتی می توانید با هر مدلی بپوشید. تنها چیزی که نیاز دارید یک تکه کاغذ زیبا یا یک ژاکت است. بهترین گزینه هنگام انتخاب کفش، کفش پاشنه بلند است.


پیشنهاد ما: 6 مدل دامن پشمی برای استایل پاییزی


دامن ماکسی در هر پارچه ای زیبایی خاص خود را دارد. اگر می خواهید این دامن را در روزهای گرم سال بپوشید، بهتر است پارچه کرپ را انتخاب کنید. یکی از ویژگی های دامن ماکسی بلندی متوسط ​​آن است. پارچه کرپ می تواند این ثبات را به شما بدهد. اما اگر می خواهید در روزهای سرد سال از این محصول جذاب استفاده کنید، لباس شانل انتخاب مناسبی است. پارچه شانل دارای ثبات و ظاهر زیبایی است که برای دوخت این الگوی دامن بسیار مناسب است. اگر نیاز به افزایش گرمای دامن دارید، بهتر است آن را با پارچه شانل بپوشانید.

مرتبط  بهترین روش‌ها برای شستشو و مراقبت از لباس مشکی

دامن کلوش یکی از زیباترین های دنیای مد

اگر از مدل های تکراری و ساده خسته شدید و به دنبال دامن هایی هستنید که بتوانند در استایل شما تنوع ایجاد کنند، بهتر است مستقیما به سراغ دامن های کلوش و چیندار بروید. طراحان لباس و استایلیست ها، همیشه توصیه می کنند که در کنار آیتم های پرزرق و برق، سعی کنید از یک آیتم ساده و مینیمال استفاده کنید. شما نیز بهتر است برای ست کردن این دامن های خاص و مدل دار، از پیراهن و یا شومیز ساده بهره ببرید. برای انتخاب کفش بهتر است به سراغ کفش های پاشنه بلند بروید. این انتخاب باعث می شود قد شما کشیده تر به نظر برسد.

ترمه احتمالاً یکی از مهم ترین پارچه های یک ژاکت است. زیبایی منحصر به فرد این پارچه آن را به یک لباس زیبا و کاربردی برای پاییز و زمستان تبدیل کرده است. یک لباس کلوش به پارچه یا پارچه ای با پرده شفاف نیاز دارد. پشم ترمه این ویژگی را دارد و بعد از دوخت فرم کاپشن شما را به خوبی حفظ می کند. اما اگر برای بهار یا تابستان پارچه خنک می خواهید بهتر است سراغ پارچه کرپ بروید. پارچه کرپ انواع مختلفی دارد، شما می توانید با توجه به فرم لباس خود پارچه کرپ را برای دوخت کت کلاچ انتخاب کنید. سنگین ترین انواع کرپ کرپ ابریشم و کرپ باربی است. هر دو پارچه برای دوخت لباس کلاچ مناسب هستند.

دامن های پلیسه زیبا و دوست داشتنی با پارچه های خاص

پارچه پلیسه یکی از آیتم های پرطرفدار در بین خانم ها محسوب می شود. از پلیسه می توانید در بخش های مختلف استایل خود بهره ببرید. یکی از بهترین انتخاب ها برای خانم های خوش لباس دامن های پلیسه و جذاب است. از آنجایی که دامن های پلیسه به خودی خود توجه مخاطب را به خود جلب می کنند بهتر است دیگر قسمت های استایل خود را ساده و کژوال انتخاب کنید. به طور مثال می توانید برای ست کردن این دامن های جذاب از شومیز های ساده، تاپ و کراپ تاپ بهره ببرید. با این انتخاب زیبایی دامن شما بیشتر به چشم خواهد آمد. دامن های پلیسه برای استایل های اسپرت و مجلسی کاربرد دارند. اگر می خواهید استایل اسپرتی داشته باشید، از کفش اسپرت یا صندل استفاده کنید. اما برای داشتن یک استایل مجلسی مستقیما به سراغ کفش های پاشنه بلند بروید و در انتخابتان شکی نداشته باشید.

مرتبط  همه‌چیز درباره پارچه گاباردین؛ تاریخچه، کاربرد و نگهداری این پارچه زیبا

دامن های چین دار به ظاهر شما ظاهری شیک و مجلل می بخشد. اما در انتخاب پارچه باید بسیار دقت کرد. می توانید با انواع پارچه دامن کمی اشتباه بگیرید. اما به یاد داشته باشید که همه پارچه ها برای دوخت دامن چین دار مناسب نیستند. برای دوخت این دامن پارچه های نرم در دسته پارچه دامن را بررسی کنید. پارچه های ضخیم را نمی توان تا کرد. یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت دامن پارچه ساتن استات است. پارچه ساتن استات ظریف، زیبا و در عین حال با کیفیت است. این ویژگی ها این پارچه را به پارچه ای فوق العاده برای دوخت دامن چین دار تبدیل می کند.

قیمت پارچه کشمیر چهارخونه

دامن های ای لاین (A-line) انتخاب شیک پسندان

دامن های ای لاین نامی آشنا در بین دختران و خانم های جوان است. اگر شما هم از طرفدارن مد و فشن باشید به خوبی با این مدل دامن آشنایی دارید.  دامن های ای لاین از قسمت کمر شروع می شوند. این دامن ها در قسمت کمر و باسن کاملا فیت تن شما هستند. هر چقدر از قسمت کمر به سمت پایین بروید این دامن های گشادتر می شوند و شکلی شبیه حرف انگلیسی ای (A) ایجاد می کنند. معمولا برای دوخت این دامن ها زیپی در پشت آن دوخته می شود. به علت تنگی دامن در قسمت کمر، دوخت زیپ، باعث سهولت در پوشیدن و تعویض دامن شما می شود. از آن جایی که دامن شما هر چه به سمت پایین برود گشادتر می شود، کمر شما را باریک تر از سایر قسمت ها نشان می دهد.

برای دوخت دامن خط A اولین قدم داشتن پارچه ای نرم و سفت مانند چرم آمریکایی یا ساتن است. پارچه چرمی یکی از محبوب ترین پارچه ها برای دامن های A است. برندهایی مانند ورساچه و دیور دارای دامن های A-line با آسترهای چرمی در مجموعه خود هستند. یک دامن خط A از پارچه چرمی می تواند در پاییز و زمستان استایلی منحصر به فرد و شیک به شما بدهد. برای افزایش گرما و راحتی دامن خود می توانید از روشی خلاقانه برای دوخت آن استفاده کنید. اگر از طرفداران دامن های خط A هستید و دوست دارید این دامن را در روزهای گرم سال بپوشید، بهتر است سراغ پارچه ای مانند ساتن آمریکایی بروید. این پارچه استایلی زیبا و منحصر به فرد دارد که باعث می شود شما مانند یک ستاره بدرخشید.

مرتبط  با انواع پارچه دورس آشنا شوید

خرید پارچه گارباردین ترک

دامن های پیله دار جذاب و متنوع با انواع پارچه دامنی

به عنوان آخرین دامن کاربردی در کمد لباس شما، بهتر است با دامن های پیله دار جذاب آشنا شویم. دامن های پیله دار تنوع زیادی دارند. از قد مینی گرفته تا دامن های بلند، که تا مچ پا ادامه دارند، همگی در بین دامن های پیله دار یافت می شوند. از طرفی اندازه پیله ها کاملا سلیقه ای و متغیر است. از پیله های کوچک 5 سانتی متری تا پیله های بزرگ 12 سانتی متری، همگی بر روی دامن های پیله دار قابل اجرا هستند. هر چقدر اندازه پیله ها کوچکتر باشد شما را لاغرتر نشان خواهد داد. از این پیله ها بسته به سلیقه خود می توانید در وسط یا کناره های دامن خود بهره ببرید.

یکی از بهترین انتخاب های پارچه دامن برای دوخت دامن، پارچه فستونی است. مدل های دامن چین دار می توانند انقلابی بی نظیر در استایل شما ایجاد کنند. کیفیت و زیبایی این مواد برای همه آشکار است. اما چیزی که این پارچه را از سایر انواع پارچه دامن برای دوخت دامن پیله ای متمایز می کند، طرح بالای این پارچه و اتوکشی آن است. پارچه فستنی می تواند تا آخرین لحظه پیله را به خوبی حفظ کند. همچنین از باز شدن و تخلیه آنها جلوگیری می کند.

سوالات متداول

کدام دامن برای اکثر خانم ها مناسب است؟

لباس های بلند و بلند مانند دامن های ماکسی برای همه خانم ها خوب به نظر می رسد. معمولا برای این دامن ها از کمربند استفاده می شود که در پایین ترین قسمت بدن بسته می شود. سایر قسمت های دامن به سرعت به سمت زمین ادامه می یابد.

چه مدل دامنی به چه فرم بدنی می آید؟

  • دامن های ماکسی در اندام های قد بلند، ورزشی و ساعت شنی به بهترین شکل ظاهر می شوند. لباس‌های شکل‌دهنده و دامن‌های متناسب با اندام‌های انحنادار بهتر به نظر می‌رسند. لباس‌ها و دامن‌های گشاد با اندام‌های گلابی‌شکل بهتر به نظر می‌رسند.

    • دامن‌های صاف و کمر بلند بهترین انتخاب‌ها برای سیب هستند.

چه قد دامنی بهتر است؟

  • دامن‌های ماکسی باید به بالای مچ پا ختم شوند.

    • دامن‌های میدی باید به کوچک‌ترین قسمت زانو برسد.

    • دامن‌های بلند تا زانو باید تا زانو برسد.

    > • دامن های کوتاه باید بالای زانو باشد.<

منبع: https://www.stylecraze.com/articles/best-skirts-for-women

4.6/5 – (11 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا