بهداشت و سلامت

نفخ یکی از علائم خطرناک این سرطان است!

در برخی شرایط تورم دیگر یک علامت آزاردهنده نیست. و می تواند علائم هشدار دهنده ای ایجاد کند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. به نظر شما تورم از علائم کدام بیماری است؟ پاسخ را در مجله اینترنتی ما بخوانید. بنوان

 نفخ نشانه کدام بیماری است؟

سلامت بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پرورش، در صورت مشاهده علائم زیر پس از یبوست باید به پزشک مراجعه کنید:

درد ناحیه لگن

تورم دردناک لگن ممکن است از علائم سرطان تخمدان باشد. به خصوص اگر با علائم دیگری مانند احساس سیری بلافاصله پس از غذا و نیاز فوری به تسکین خود همراه باشد.

کاهش وزن

حدود 1 درصد از جمعیت به بیماری سلیاک مبتلا هستند. در این بیماری خودایمنی، بدن به گلوتن موجود در غذا واکنش نشان می دهد و سطح روده انسان که به طور طبیعی باید دارای پرز باشد، صاف است. علائم شایع بیماری سلیاک اسهال و کاهش وزن است. اما نیمی از مبتلایان علائمی مانند ضعف، خارش پوست، سردرد و مراحل اولیه پوکی استخوان دارند که به روده مربوط نمی شود.

انقباضات شکمی شدید

برخی از افراد این علائم را با گرفتگی معده ناشی از قاعدگی یا کیست اشتباه می گیرند، اگر این کیست ها در قسمت پایین و سمت چپ معده ظاهر شوند، می تواند نشانه دیورتیکولیت باشد. در این بیماری کیسه های کوچکی در قسمت تحتانی روده بزرگ تشکیل شده و این کیسه ها ملتهب می شوند. اگر درد و تب شدید دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

مرتبط  چطور بعد از ناهار احساس خواب‌آلودگی نکنیم؟

اسهال خونی

اگر التهاب با درد مکرر شکم همراه باشد، ممکن است نشانه یک بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو باشد. حدود 10 درصد از بیماران علائمی غیر از علائم گوارشی از جمله اختلالات بینایی (درد چشم و تاری دید)، بثورات پوستی و خستگی دارند.

سرطان معده

این سرطان اغلب در مراحل اولیه خود هیچ علامتی ندارد یا علائم قابل مشاهده ای مانند تورم، نفخ یا پری بالای شکم ندارد.

بیماری کرون

این یک بیماری خودایمنی است که معمولاً سیستم گوارشی در روده کوچک یا بزرگ را تحت تأثیر قرار می دهد. التهاب یکی از شایع ترین علائم بیماری کرون است و بیماری کرون می تواند باعث تنگی و انسداد روده شود و علاوه بر التهاب، حالت تهوع، استفراغ و حالت تهوع بعد از غذا خوردن را نیز به دنبال داشته باشد.

سرطان کولون

یکی از شایع ترین علائم این سرطان تورم است. اگر سرطان قسمت های بالایی کولون را درگیر کند، تورم ممکن است تنها علامت اولیه باشد. سرطان کولورکتال دومین علت شایع مرگ ناشی از سرطان در بین افراد غیرسیگاری در ایالات متحده است.

منبع:همشهری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا