بهداشت و سلامت

۱۰ گیاهی که ضد درد هستند و حکم مسکن دارند

در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان شما را با چند گیاه تسکین دهنده درد آشنا می کنیم. برای همه ما پیش می آید که پاهایمان شکافته شود یا در دهان، دندان، گوش و غیره زخم ایجاد کنیم. در این حالت اعضای بدن دردناک و متورم می شوند. اما داروها و گیاهان خوبی در دل طبیعت رشد می کنند که می توانند خلوص زیادی داشته باشند.

چند گیاهی که تسکین دهنده درد هستند

رگ به رگ شدن، کشیدگی، زخم های دهان، دندان درد، گوش درد و غیره. در این صورت قسمت بدن دردناک و ملتهب می شود.

خداحافظی با آفت‌ها با کمک نعنا فلفلی

یک راه حل سریع و مطمئن برای خلاص شدن از شر زخم های دهان استفاده از فلفل سیاه است. این گیاه نه تنها حشرات را می کشد، بلکه درد ناشی از آنها را نیز از بین می برد.

اسطوخودوس برای تسکین سوختگی

همیشه یک بطری اسانس اسطوخودوس را در جعبه کمک های اولیه خود در خانه یا هنگام مسافرت نگه دارید. این گیاه آرام بخش، ضد اسپاسم و آرام بخش است و تمام خواص مسکن را دارد. اگر دندان درد دارید، چند قطره از این روغن را روی گونه های خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

مرتبط  کدام غذاها برای وعده سحری مضر است؟

غرغره با مریم گلی برای تسکین گلودرد

مریم گلی دارای خواص تمر هندی است و گلودرد را برطرف می کند. این گیاه بافت مخاطی تحریک شده را تسکین می دهد و به بهبود آن کمک می کند.

برای تسکین سردرد، یک قطره روغن نعناع فلفلی و یک قطره روغن گیاهی بابونه را مخلوط کرده و روی پیشانی و شقیقه های خود بمالید. به آرامی ماساژ دهید.

آرنیکا برای تسکین پیچ خوردگی و خونمردگی

این گل های زرد کوچک به خاطر لکه ها و لکه ها شناخته می شوند. زیرا دارای خواص ضد التهابی و مسکن طبیعی هستند. اگر پای شما متورم، ترک خورده یا کبود شده است، این را بمالید و به آرامی مالش دهید.

گیاه عروس چمنزار برای مقابله با تاندونیت

تاندونیت در اثر التهاب تاندون ها ایجاد می شود. خوشبختانه شیرین بیان خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند درد را کاهش دهد. این گیاه به اندازه آسپرین موثر است و همچنین انعطاف پذیری و تحرک مفاصل را باز می گرداند.

بابونه؛ برای تسکین میگرن و دردهای گوارشی

برای سردردهای شدید، میگرن یا سردردهای جزئی روزانه، بابونه می تواند سردرد را تسکین دهد، خارش پوست را تسکین دهد و سوء هاضمه را کاهش دهد. گیاه بابونه اثر ضدالتهابی دارد و می تواند به ناحیه دردناک نفوذ کرده و درد را از بین ببرد.

پودر شیرین بیان

ممکن است فکر کنید که عفونت گوش فقط برای کودکان اتفاق می افتد، اما ممکن است برای بزرگسالان نیز اتفاق بیفتد. در صورت بروز این مشکل می توانید به گیاه شیرین بیان اعتماد کنید. گرده این گیاه مسکن است و دردهای ناشی از التهاب گوش را تسکین می دهد.

مرتبط  رژیم غذایی سالم در مواقع استرس

سرو کوهی

دانه کاج خاصیت ضد روماتیسمی دارد. این میوه های کوچک خاصیت ادرارآوری خاصی دارند و سموم و اسیدها را از بدن دفع می کنند. در واقع، قبرس یک مسکن طبیعی و ضد التهاب است.

ریحان یکی از چند گیاهی که تسکین دهنده درد هستند

روغن ریحان یک ضد عفونی کننده قوی است که با اسپاسم عضلانی مبارزه می کند. از این گیاه برای درمان قاعدگی و ورم معده استفاده می شود.

چوب میخک یکی از چند گیاهی که تسکین دهنده درد هستند

میخک دارای اثر ضد عفونی کننده و بی حس کننده است. این گیاه عمدتاً برای تسکین دندان درد، مشکلات لثه و از بین بردن میکروب های دهان استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا