بهداشت و سلامت

ورم‌هایی که خبر از بیماری قلبی می‌دهند!

در برخی موارد، تورم بدن می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. در این مقاله مجله اینترنتی بنوان با تورم که می تواند نشانه بیماری قلبی باشد آشنا می شوید.

بیماری قلبی، کابوس همه افراد!

متأسفانه بسیاری از افراد به بیماری قلبی مبتلا هستند و بسیاری از ما نگران آن هستیم. فرقی نمی کند که بیماری قلبی نتیجه ژنتیک باشد یا سبک زندگی ناسالم. با این وجود، این یک بیماری شایع است و باعث مرگ و میر بسیاری می شود. بیماری های قلبی تنها در افراد مسن رخ نمی دهد، بلکه پس از 45 سالگی، خطر حمله قلبی در مردان و زنان 50 ساله افزایش می یابد. البته بسیاری از ما با علائم هشدار دهنده و کلاسیک مشکلات قلبی مانند درد در بازوی چپ یا قفسه سینه یا فشار زیاد در این نواحی آشنا هستیم، اما ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد که ما از آنها بی خبر باشیم.

br>

ورم‌هایی که خبر از بیماری قلبی می‌دهند

در صورت مشاهده هر یک از این علائم هشدار دهنده مانند تورم در هر قسمت از بدن، متخصصان توصیه می کنند که به پزشک متخصص مراجعه کنید. در مرحله بعدی به شما نشان خواهیم داد که کدام نواحی ورم نشان دهنده مشکلات قلبی است.

ورم ساق، کف، قوزک و روی پا

تورم در پا، پاشنه، پا و مچ پا می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد. ادم اصطلاح پزشکی برای تورم در قسمت های مختلف بدن به دلایل مختلف است و اگر ورم در قسمت تحتانی ساق، کف پا یا مچ پا باشد، نشانه سیستم گردش خون است. بدن آسیب دیده است، درست نیست، حتما مشکلی در قلب شما وجود دارد

مرتبط  این آجیل برای درمان فشارخون معجزه می‌کند!

یکی از وظایف اصلی سیستم گردش خون انتقال بافت ها، مایعات، مواد مغذی و مواد زائد به قسمت های مختلف قلب است. در فرد مبتلا به نارسایی قلبی، سیستم گردش خون کاهش می یابد و عملکرد آن بدتر می شود، یعنی مایعی که باید وارد خون شود به کلیه ها می رود و از بدن دفع می شود و در آنجا باقی می ماند و باعث ادم می شود. در نتیجه 10 تا 15 درصد از مشکلات قلبی علت ورم پا هستند.

ورم شکم و اضافه وزن غیرعادی

درد شکم و افزایش وزن از دیگر علائم آن است. بیماران قلبی ممکن است التهاب معده و مشکلات چاقی داشته باشند. کارشناسان هشدار می دهند که تجمع مایع در شکم می تواند منجر به تورم و افزایش وزن شود. بنابراین چاقی نیز نشانه تجمع مایعات در قسمت های خاصی از بدن است. افراد مبتلا به بیماری قلبی باید وزن خود را به طور منظم اندازه گیری کنند.

به پزشک مراجعه کنید اگر…

اگر متوجه تورم یا سایر علائم قلبی شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. اگر احساس می کنید مشکلی در قلب شما وجود دارد، باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. کارشناسان توصیه می کنند در صورت احساس تنگی نفس، درد قفسه سینه یا ضربان قلب نامنظم به پزشک مراجعه کنید، زیرا آب بیش از حد در بدن می تواند منجر به مشکلات قلبی شود. نارسایی قلبی می تواند با علائمی مانند درد پشت و بالای گردن، سوء هاضمه، تپش قلب، تهوع، استفراغ، خستگی مفرط و ناراحتی در قسمت بالایی بدن و سرگیجه ظاهر شود.

مرتبط  این افراد هرگز عرق نعناع نخورند!

علل دیگر ورم بدن چیست؟

ادم می تواند ناشی از مشکلات دیگری باشد. بسیار مهم است که بدانید تورم یا التهاب خفیف می تواند ناشی از موارد زیادی مانند نشستن طولانی مدت در یک مکان، خوردن غذای شور، قبل از قاعدگی یا بارداری باشد.

می توان آن را زد. وجود واکنش های دارویی خاص باشید، مانند استروئیدها یا دیابت. بنابراین تورم پاها، ساق پاها و پاها همیشه نشانه بیماری قلبی نیست، اما بهتر است سلامت عمومی خود را بررسی کنید تا دچار مشکل و بیماری نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا