روانشناسی

چرا بخشش در زندگی مشترک یک باید است؟

چرا بخشش در ازدواج مهم است؟ آیا از جدایی همسر، شریک یا عشق خود ناراحت هستید؟ هرکسی می تواند عمدا یا ناخواسته به عزیزان خود آسیب برساند و احساسات آنها را در زندگی جریحه دار کند. با این حال، بخشش مطمئن ترین و مطمئن ترین راه برای غلبه بر شکست و حفظ رابطه است. دانستن اینکه چگونه ببخشید و دردهای گذشته را رها کنید، ابزار مهمی برای نجات یک رابطه است. این مقاله مجله اینترنتی بنوان درباره بخشش و تاثیرات آن بر روح، جسم و روابط است. بنوان را وارد کنید.

مزایای بخشش در زندگی مشترک چیست؟

بخشش در زندگی مشترک بسیار مهم است. نگه داشتن کینه، عصبانیت، رنجش، عصبانیت و رنجش گذشته اتلاف وقت و انرژی است و ممکن است تعطیلات خود را در تاریکی و افسردگی سپری کنید. من آن را انجام خواهم داد نگه داشتن این احساسات برای مدت طولانی باعث می شود احساس بدی داشته باشید و از لذت بردن شما جلوگیری می کند. بنابراین بخشش در گام اول به حفظ سلامت جسمی و روحی ما کمک می کند. فواید بخشش در دوران ازدواج عبارتند از:

  • خطر حمله قلبی را کاهش می دهد
  • کاهش سطح کلسترول
  • کیفیت خواب خود را بهبود بخشید
  • تسکین بیماریهای جسمی و عصبی
  • کاهش فشار خون
  • کاهش استرس و اضطراب
  • کاهش خطر افسردگی

چگونه شریک زندگی خود را ببخشیم؟

عصبانیت همسر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و این عصبانیت می تواند بخشش و بخشش را در روابط زناشویی دشوار کند. مثلاً عیب هایی مانند خیانت، بی تفاوتی، نامهربانی، عدم کنترل خشم در روابط، فراموشی روزهای مهم زندگی، نداشتن اضطراب و… درجات مختلفی از عصبانیت دارند و برای بخشش توانایی های متفاوتی می طلبند. به عبارت دیگر، در زندگی عمومی، بخشش برای خیانت بسیار قوی تر از بخشش برای فراموش کردن تولد یا سالگرد ازدواج است. اما اگر می خواهید در یک رابطه بمانید، با خودتان صادق باشید و بخشش را بپذیرید. بنابراین:

  • بخشش را با قلبی محکم در زندگی خود بپذیرید.
  • بخشش را با درک کامل و پذیرش انتخاب کنید
  • هنگامی که ذهن شما بر روی عیوب شریک زندگی خود متمرکز است. حواس پرتی
  • درباره اشتباهات شریک زندگی خود لاف نزنید
  • از اشتباهات همسرتان در گفتگو به عنوان وسیله ای برای انتقام و خشونت استفاده نکنید.
  • اگر شریک زندگی شما اشتباه خود را پذیرفت، او را سرزنش نکنید.
  • سمهنی.
مرتبط  این مرد دیوانه‌وار شما را دوست دارد +ویدیو

به یاد داشته باشید، اگر می خواهید در رابطه باقی بمانید، بخشش تنها درد شما را افزایش می دهد و احساس بهتری در شما ایجاد نمی کند. به یاد داشته باشید که بخشش به معنای چشم پوشی از رفتار آزاردهنده نیست. بلکه به رفتار گذشته ای اشاره دارد که هرگز نباید تکرار شود; پس صبور باشید و با مهربانی رفتار کنید!

اگر در زندگی خود بخشیده اید. اما شما نمی توانید این کار را انجام دهید. یک مشاور حرفه ای پیدا کنید تا به شما کمک کند روند بخشش را در رابطه خود هدایت کنید.

چگونه طلب بخشش کنیم؟

اگر شریکی هستید که به طرف مقابل آسیب رسانده است. با عذرخواهی و بازسازی آسیب های عاطفی، اعتماد شریک زندگی خود را جلب کنید. هنگام شروع این کار، صبور باشید و به خود و شریک زندگی خود زمان بدهید. آسیب به دیگران را نمی توان به راحتی ترمیم کرد. بنابراین برای یافتن بخشش در زندگی خود صبور باشید. مهمترین مراحل برای استغفار در زندگی مشترک عبارتند از:

  • پشیمانی و پشیمانی صمیمانه را برای توهین به شریک زندگی خود و برای صدمه و دردی که به او وارد کردید نشان دهید.
  • متعهد شوید که هرگز با تکرار همان رفتار شریک زندگی خود را آزار ندهید.
  • عواقب عملی که باعث رنجش شما شده است را بپذیرید؛
  • او آماده است تا اشتباهات شما را تصحیح کند؛
  • صمیمانه و صمیمانه از او عذرخواهی کنید و از او بخواهید که شما را ببخشد و به شما فرصتی برای جبران بدهد.
  • پس با شریک زندگی خود صبور باشید و انتظار نداشته باشید که او به سرعت شما را ببخشد و تمام مشکلات شما را فراموش کند.
مرتبط  هشدار، شب‌ها هرگز دیر نخوابید

چطور بخشش در زندگی مشترک روی روابط شما تاثیر می‌گذارد؟

اگر قرار است در زندگی مشترکمان احساسات و عواطف پایداری پیدا کنیم، باید بتوانیم همدیگر را ببخشیم و در زندگی مشترک همدیگر را ببخشیم. همه اشتباه می کنند و باید آنها را بخشید. زیرا اگر به طور کلی به بخشش اعتقاد نداشته باشیم و سعی کنیم با همه اشتباهات رابطه را قطع کنیم، هرگز در یک رابطه پایدار زندگی نخواهیم کرد. به خصوص اگر شریک زندگی ما صادقانه به اشتباهات خود اعتراف کند، توبه کند و بخواهد تا حد امکان خود را نجات دهد!

هیچ رابطه سالم، به خصوص ازدواج، بدون تعهد به زندگی مشترک نمی تواند طولانی باشد. البته «عفو عفو است و نه گذشت از مجازات طرف»; در عوض، آگاهانه تصمیم بگیرید که خشم و عصبانیت را کنار بگذارید! در یک رابطه، بخشش ابزار مهمی برای شفا است. حتی اگر بخشیدن برای شما سخت است، حفظ یک رابطه طولانی مدت ضروری است! وقتی بپذیرید که همه اشتباهات یکسانی را مرتکب می شوند، فرآیند بخشش در یک رابطه مشترک برای شما آسان تر و قابل قبول تر می شود.

چه وقت بخشش در رابطه مشترک کافی نیست؟

اگر همسرتان به سوء استفاده از شما ادامه می دهد، خیانت می کند، به شما دروغ می گوید یا هیچ تلاشی برای تغییر رفتار خود نمی کند. شاید زمان ترک این رابطه فرا رسیده باشد! چنین رفتاری بدون شک باید باعث شود در ادامه زندگی مشترک تجدید نظر کنید!

اگر بزرگ‌ترین نگرانی‌ها و نگرانی‌های شما با وجود تمام تلاش‌های شما برای بخشیدن شریک زندگی‌تان از بین نمی‌رود، شاید وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. رسید. به جای خداحافظی به فکر جدایی از این زندگی باشید. به عبارت دیگر، بخشش در یک رابطه همیشه به معنای آشتی و ترمیم رابطه نیست. داشتن رابطه با کسی به این معنی است که او وفادار، قابل اعتماد و وفادار است. بنابراین، اگر اعتماد در رابطه متقابل چنان از بین برود که ادامه رابطه به نفع طرفین نباشد، تنها گزینه جدایی است. روانشناسی بیشتر: مراحل مدیریت خشم در یک رابطه چیست؟ او اینجاست

سخن آخر

بخشش در یک رابطه یکی از ارکان تداوم زندگی و روابط است. اگر چه بخشش دشوار است; با این کار از شر درد خلاص می شوید و می توانید رابطه را از فروپاشی نجات دهید، انجام آن با اعتراف به اشتباه آسان تر است. برای حفظ آرامش و امنیت رابطه خود، باید در زندگی مشترک خود ببخشید. در مقاله ای از مجله اینترنتی بنوان در مورد چگونگی بخشش در یک رابطه و مزایای انجام آن صحبت شده است. امیدواریم این به شما کمک کرده باشد!

مرتبط  این ۴ کار را حتما با همسر خود انجام دهید +ویدیو

سوالات متداول

چگونه کسی را که صدمه شدیدی به شما زده است ببخشید؟

شکی نیست که بخشش آسیب های جدی بسیار دشوار است. اول از همه باید آسیب را بپذیرید و سعی کنید تأثیر آن را بر روح خود درک کنید. به خودتان اجازه دهید گیج و ناراحت شوید. به خود یادآوری کنید که بخشش می تواند به شما در غلبه بر استرس کمک کند. ترک زندگی معمولی به معنای تبرئه طرف مقابل یا اعتراف به تقصیر و گناه او نیست. بلکه به معنای رهایی از آن درد و رنج است.

چگونه آسیبی را که شریک زندگی‌تان به شما زده است درمان کنید؟

پس از آسیب دیدگی و صدمه دیدن توسط شریک زندگی، اولین قدم این است که آسیب را بپذیرید و بپذیرید. پرداختن به تروما و تصدیق آن اولین قدم برای بهبودی است. سپس برای رهایی از نشخوار فکری به راه هایی برای نوشتن فکر کنید، هنر یا حرفه جدیدی یاد بگیرید، برای پیشرفت برنامه ریزی کنید، ورزش کنید، با یک روانشناس ماهر مشورت کنید و غیره. فراز و نشیب ها و البته شما همان آدم قبلی نیستید و به زمان بیشتری برای رسیدن به عقب نیاز دارید و این به قدرت و قدرت شما نیاز دارد.

آیا می‌توانید کسی را  که مدام به شما صدمه می‌زند ببخشید؟

گاهی اوقات به شریک زندگی خود زمان می دهید تا از نامناسب بودن دست بردارد و به احساسات شما احترام بگذارد. اما حتی اگر بداند که به شما صدمه زده است. او هیچ تلاشی برای تغییر و اصلاح رفتار خود نمی کند. اگرچه بخشش در ازدواج به تثبیت رابطه شما کمک می کند. در چنین شرایطی مطلقاً نیازی به نشستن و صبور بودن نیست. در این صورت، فقط ببخشید تا از شر درد خلاص شوید و رابطه را پایان دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا