بهداشت و سلامت

چگونه بیماری را از روی چشم تشخیص دهیم؟

اگر چیزی غیرعادی در چشمان خود مشاهده کردید، باید به آن توجه کنید. در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان به نحوه تشخیص بیماری های چشمی می پردازیم.

کلسترول بالا

افراد مبتلا به کلسترول خون بالا می توانند به طور موقت بینایی خود را از دست بدهند. این کاهش بینایی دائمی نیست. احساس می کنند همیشه سایه ای در چشمانشان هست و این سایه می گذرد.

مشکلات تیروئیدی

همانطور که می دانید غده تیروئید عضوی پروانه ای شکل در گردن است که هورمون های رشد و متابولیسم را در بدن کنترل می کند. اگر غده تیروئید به درستی کار نکند، مشکلات زیادی ایجاد می شود که برخی افراد را با التهاب عضلات چشم مرتبط می کند. این باعث می شود چشم ها بزرگتر از قبل به نظر برسند.

دیابت

معاینات منظم چشم برای همه ضروری است، اما اگر فردی دیابت دارد یا در معرض خطر ابتلا به دیابت است، باید این معاینات را به طور مرتب انجام دهد. دیابت می تواند باعث تورم یا احتباس مایع در ماکولا (بخشی از شبکیه که بینایی مرکزی را کنترل می کند) شود.

میگرن شبکیه

نقاط کور در میدان دید شما ممکن است نشان دهنده ابتلای چشم شما به سرطان شبکیه باشد. این نوع میگرن با سردرد یکی نیست. تخریب شبکیه باعث ایجاد نواحی خالی در میدان دید به نام اسکوتوما می شود. لکه‌های کور تنها چند دقیقه طول می‌کشد و ممکن است احساس درد کنید یا نه.

ممکن است قبل و بعد از درمان، نورهای روشن، تاری دید یا علائم چشمی را تجربه کنید. سر احساس شد. اگر علائم زیادی وجود دارد بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید.

مرتبط  ۴ نوشیدنی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا