بهداشت و سلامت

ژل رویال غذای ملکه زنبورها

ژل رویال ماده ای است که توسط زنبورهای کارگر در کندو تولید می شود. مایع شیری غلیظی که منبع اصلی غذای ملکه زنبور عسل در طول زندگی اوست. ژل رویال سرشار از مواد مغذی است و حاوی پروتئین، کربوهیدرات، لیپید، ویتامین، مواد معدنی و سایر ترکیبات زیست فعال است. برای اطلاعات بیشتر در مورد جادوی ژل رویال با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال توسط دستگاه دفع زنبور عسل تولید می شود.

۱. ترشح غدد

غده خاصی به نام غده هیپوفارنکس واقع در سر زنبور پرستار ژل رویال تولید می کند. این غدد در زنبورهای کارگر بیشتر از سایر زنبورهای بالغ توسعه یافته است

۲. جمع آوری مواد اولیه

زنبورهای پرستار شهد، گرده و آب گل ها را جمع آوری کرده و در معده خود ذخیره می کنند.

۳. فرآیند گوارش

در داخل معده آنها شهد و گرده جمع آوری شده به صورت آنزیمی هضم می شود. این فرآیند شامل تجزیه قندها و پروتئین های پیچیده به ترکیبات ساده تر است.

۴. انتقال به غدد

شهد و گرده له شده به سمت غدد هیپوفارنکس می رود. در تومورها، مواد خام بیشتر پردازش شده و از طریق واکنش های آنزیمی به این ژل تبدیل می شود.

مرتبط  درمان فوری یبوست با معجون خانگی

۵. ترشح و ذخیره‌سازی

پس از آن، این ژل از طریق غده هیپوفارنکس به داخل حفره غده ای مخصوصی که در زیر قسمت بالایی دهان زنبور قرار دارد، ترشح می شود. زنبورهای پرستار برای تغذیه لاروهای در حال رشد ژل رویال را در این سوراخ ها ذخیره می کنند.

۶. تغذیه لاروها

زنبور پرستار با این ژل لارو کندو را تغذیه می کند. به دلیل داشتن مواد مغذی بالا، نقش مهمی در رشد و نمو زنبورهای جوان دارد. به خصوص لارو ملکه زنبور عسل.

ذکر این نکته ضروری است که فرآیندهای بیوشیمیایی واقعی درگیر در تولید این محصول پیچیده بوده و هنوز به طور کامل شناخته نشده است. ترشحات، فعالیت آنزیمی و فرآیندهای تبدیل به ساختار منحصر به فرد و خواص تغذیه ای آن کمک می کند.

خواص ژل رویال

مطالعات متعدد نشان داده است که این ژل اثرات بالقوه ای بر جنبه های مختلف سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت پوست، عملکرد مغز و رفاه عمومی دارد. برخی از خواص و مزایای احتمالی این ژل عبارتند از:

۱. مواد مغذی

حاوی ویتامین های ضروری، ویتامین ها (ویتامین های B و …)، مواد معدنی (کلسیم، آهن، پتاسیم و …) و عناصر کمیاب است که آن را به یک غذای عالی تبدیل می کند.

۲. تقویت کننده سیستم ایمنی

این یک آنتی اکسیدان مدرن است که به حمایت و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

۳. خاصیت آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مضر موجود در غذاهای امروزی کمک می کنند.

مرتبط  کثیف‌ترین عضو بدن و روش‌های کاربردی مراقبت از ناف

۴. اثرات ضد التهابی

برخی از مطالعات نشان می دهد که خواص ضد التهابی این محصول در کنترل شرایط التهابی بدن بسیار موثر است.

۵. سلامت پوست

از این گیاه برای مراقبت از پوست استفاده می شود و برای بهبود وضعیت پوست، رنگ چهره و جوانی بسیار مفید است.

۶. تعادل  هورمون‌ها

ژل رویال حاوی موادی است که اثرات هورمون ها را تقلید می کند. برخی مطالعات نشان می دهد که این چسب تاثیر مثبتی بر تعادل هورمونی به خصوص در خانم ها دارد. اگرچه ژل رویال برای اکثر افراد به اندازه کافی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. اگر به محصولات زنبور عسل حساسیت دارید یا در معرض خطر واکنش آلرژیک هستید، بهتر است از مصرف این محصول خودداری کنید. مانند هر رژیم دیگری، توصیه می شود قبل از گنجاندن آن در برنامه روزانه خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا