دانستنی

۱۰ سیاره به جای ماه و مشاهده آن ها از روی زمین!

زمانی که این 10 سیاره در موقعیت ماه قرار گیرند، اتفاقات مختلفی در زمین رخ می دهد، به خصوص زندگی و سیستم تکاملی جانوران زمین تغییر می کند. اما این ویدیوی ساخته شده توسط هوش مصنوعی را باید با هم تماشا کنید برای آشنایی بیشتر با ماه و سیارات دیگر، بنوان را دنبال کنید

نزدیکی ماه به زمین

ماه نزدیکترین سیاره به زمین با فاصله 384403 و قطر ماه 3476 است. همانطور که هست، زمین یک ماه دارد که به راحتی قابل مشاهده است، اما به یاد داشته باشید که ماه برای همیشه تنها نخواهد بود و برای همیشه از زمین دور نخواهد بود. به گفته دانشمندان امکان نزدیک شدن به ماه وجود دارد! از محاسبات دانشمندان دیگر مشخص شد که در 770 سال آینده یک شهاب سنگ به زمین نزدیک می شود و از زمین قابل مشاهده است و همراه با ماه، زمین را به سیاره ای با دو قمر تبدیل می کند.< br > < br> > همه سیارات شب و روز دارند و تفاوت بین دوره های روز و شب آنها مثلاً ماه دو هفته شب و دو هفته از روز دارد. سیاره زمین از روی ماه دیده می شود که شبیه یک سیاره یا ماه است. از آنجایی که ماه جو ندارد، دمای هوا در شب 153- درجه و در روز +123 درجه است.

مرتبط  ۱۰ برنامه اندروید عجیب

اطلاعات کلی در مورد عطارد و فاصله آن تا زمین

عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است و 80 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. یک روز در عطارد معادل 59 روز روی زمین است. اما 88 روز زمینی طول می کشد تا یک سال در عطارد کامل شود، بنابراین یک سال کامل در عطارد یک روز و نیم در این سیاره طول می کشد.

شب و روز در مریخ و فاصله آن با زمین

مریخ و زمین دو سیاره هستند که با سرعت های مختلف به دور خورشید می چرخند و از فاصله دور مانند دو سیاره در حال رقابت با یکدیگر به نظر می رسند. مریخ و روزها 24 ساعت و 37 دقیقه هستند زیرا از زمین کندتر است، یک سال دو برابر زمین طول می کشد. کوتاه ترین فاصله بین زمین و مریخ زمانی اتفاق می افتد که مریخ به خورشید نزدیکتر است و زمین در دورترین فاصله قرار دارد، یعنی. 56 میلیون کیلومتر.

زمان در سیاره مشتری

انقلاب مشتری یک سال در زمین و 12 سال در مشتری طول می کشد. مشتری با 10 ساعت کوتاه ترین روز را دارد. جو مشتری قرمز است و در آسمان زمین قرمز است. مشتری ۶۳ قمر دارد.

مدت شب و روز در سیاره زهره یا ناهید

زهره کندتر از دور خورشید می چرخد، بنابراین یک روز در این سیاره بیش از یک سال در زهره طول می کشد! زهره شباهت های زیادی با زمین دارد و از آن به عنوان خواهر زمین یاد می شود. از آنجایی که عطارد نزدیک ترین سیاره به خورشید است، مشتری به عنوان داغ ترین سیاره منظومه شمسی شناخته می شود. زهره در دورترین نقطه از زمین 260 میلیون کیلومتر فاصله دارد و این فاصله در نزدیکترین نقطه به 42 میلیون کیلومتر می رسد.

مرتبط  چند روش ساده برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

سیاره نپتون، اگر این سیاره به جای ماه بود

اگر این سیاره به جای آن یک ماه بود، آن را به صورت یک سیاره یخی می دیدیم، اما به دلیل وجود متان، آن را آبی می دیدیم. نپتون دورترین دور از خورشید است و دمای آن 225- درجه سانتیگراد است. فاصله نپتون از زمین حدود 4.3 میلیارد کیلومتر است. تنها یک کاوشگر موفق به دیدن نپتون شد و حدود 12 سال طول کشید تا به این سیاره برسد. یک شب و یک روز 15 ساعت.

اگر اورانوس به جای ماه بود

اگر اورانوس روی ماه بود، درخشان تر و بزرگتر از ماه به نظر می رسید. مدت زمان شبانه روز در اورانوس 17 ساعت و 14 دقیقه است. فاصله بین اورانوس و زمین 2.7 میلیارد کیلومتر است. این سیاره سومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است.

زحل در برابر زمین

زحل زیباترین سیاره منظومه شمسی، دومین سیاره بزرگ بعد از مشتری است. زاویه زمین و خورشید با زاویه زحل و خورشید برابر است و دمای چرخش آن 27 درجه است. جرم این سیاره غول پیکر گازی 95 برابر زمین و چگالی آن کمتر از آب است. طول روز و شب در زحل 10 ساعت و 33 دقیقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا