بهداشت و سلامت

۴ روش برای تقویت حافظه و تمرکز

روش‌های تقویت حافظه و تمرکز مدت‌هاست که افراد را علاقه‌مند کرده است، بنابراین نتایج این نگرانی را می‌توان صدها سال پیش جستجو کرد. برای آشنایی با جدیدترین روش های تقویت حافظه و تمرکز با ما در مجله اینترنتی بنوان تماس بگیرید.

ایده یادگیری تفکر با تصاویر به جای کلمات. این قدیمی ترین ایده است. ما در درجه اول موجودات بصری هستیم که تصاویر را به جای کلمات به یاد می آوریم.

چالش واقعی برای حافظه ما این است که چیزهای نامرتبط در ذهن خود را با پیام ها مرتبط کنیم. رمز عبور را در حافظه نگه دارید. در اینجا چند نکته مهم برای تمرین حافظه و تمرکز وجود دارد.

۱. از تمام حواس پنجگانه خود استفاده کنید.

به این روش کدگذاری، کدگذاری چندگانه می گویند.

تصور کنید که در حال نوشیدن قهوه هستید. حال تصور کنید که در کنار عکس خود بوی قهوه می دهید. می توانید آن را در ذهن خود بچشید و آن را روی زبان خود ببینید. تجربه قهوه هم شفاهی (نامگذاری و توصیف) و هم حسی (طعم، بو و غیره) است.

نام هایی مانند \”Stull\”. و “لپ تاپ” را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد: راحتی یک صندلی، نرمی یا قدرت یک لپ تاپ. شما قوی تر هستید زیرا بخش هایی از مغز شما درگیر است.

۲. داستان‌های معنی‌دار بسازید.

مغز ما برای انتقال معنا طراحی شده است. اگر چیزی برای شما منطقی نیست، آن را درست کنید.

مرتبط  خواص شگفت‌انگیز زنجبیل + طریقه مصرف

ساده ترین راه برای سازماندهی اطلاعات نامرتبط این است که چیزهایی را که می خواهید به خاطر بسپارید به خاطر بسپارید و آنها را مانند یک داستان یا موسیقی سازماندهی کنید.< br>
برای مثال: شما در یک گاراژ هفت طبقه به شماره 351 هستید. ماشین پارک شده است. چگونه می‌توانیم آن را پیدا کنیم؟

با استفاده از سیستم مبتنی بر سرنخ، می‌توانید ببینید که «سه» شامل «مه»، «پنج» شامل «گنج»، «یک» و «چک» است. \”.

br> صندوقچه گنج را با چکی در داخل تصور کنید و آن را در مه قرار دهید. وقتی به نقطه انتقال برگشتید، دیگر نگران تبدیل تصاویر به اعداد نخواهید بود. br>

۳. برای خود یک تئاتر حافظه ترتیب دهید.

جولیو کامیلو، هنرمند و فیلسوف قرن شانزدهم، موزه را به عنوان راهی برای استفاده از تصاویر و مکان‌ها (که اکنون حاوی تصاویر هستند) برای بهبود ذهن و انگیزه پیشنهاد کرد. این روش یکی از محبوب ترین است. برای این کار مکان هایی را که به طور مرتب استفاده می کنید انتخاب کنید.

مانند خانه، کتابخانه و پارک. پس اگر می خواهید سه چیز را به خاطر بسپارید: شیر، نان و هندوانه، خانه ای را تصور کنید که شیر از دودکش بیرون می آید. بنابراین کتابخانه ای را تصور کنید که به جای کتاب در قفسه ها نان دارد.

و در پارک هندوانه ای شبیه دریاچه را در وسط پارک تصور کنید.

شما اکنون شیر، نان و هندوانه را برای هر سه مورد استفاده از آنها ذخیره کرده اید.

برای استفاده حداکثری از این روش، فهرستی طولانی از مکان های مورد علاقه خود تهیه کنید و چیزهایی را که می خواهید به خاطر بسپارید در آن مکان ها قرار دهید. هرچه عکس‌هایی که می‌گیرید منحصربه‌فردتر باشند، خاطره‌انگیزتر خواهند بود.

مرتبط  سنگ مثانه را در خانه نابود کنید!

۴. برای به خاطر سپردن اعداد، آن‌ها را به چند بخش تقسیم کنید.

فقط به این رشته طولانی اعداد نگاه کنید:

34937052722275004546802087134565537006781921652344568075614503594923400960676 و هر تعداد که می توانید بنویسید. چند رقم دریافت کردید؟

براساس ارزیابی شناختی مونترال (Moca)، استاندارد طلایی تست‌های عصب روان‌شناسی، اگر بتوانید پنج رقم یا بیشتر را به خاطر بسپارید، عملکرد شما قابل قبول است.

> اما بیشتر مردم چقدر می توانند اعداد را به خاطر بسپارند؟ 5 رقمی یا 9 رقمی. با مجله اینترنتی بنوان همراه باشید زیرا ما به شما نشان می دهیم چگونه در اولین تلاش بیش از 20 عدد را به خاطر بسپارید!

اعداد بالا را مرور کنید و آنها را به ترتیب قرار دهید:

349 -370-5272< خیر -6145 14-14-45 096-067-6590-87

چند دقیقه طول می کشد تا سه عدد اول را به خاطر بسپارید. اما حتی اگر فقط دو عدد از سه عدد اول را به خاطر بسپارید، به این معنی است که 20 عدد را به خاطر آورده اید، که بیشتر از پنج عدد در یک تست استاندارد عصب روانشناسی است. این یک دنباله خاص از اعداد است، مانند شماره تلفن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا