روانشناسی

آیا برای حل مشکلم باید به روانشناس مراجعه کنم یا خیر؟

به مناسبت روز روانشناس با ما در مجله اینترنتی بنوان همراه باشید. سلامت روان جوهره زندگی سالم است، اما متاسفانه امروزه بسیاری از افراد با مشکلات و مسائل زیادی مواجه هستند که به دلایل مختلف می تواند سلامت روان آنها را به خطر بیندازد.

تفاوت روانشناس، روانپزشک روانکاو و مشاور

بقیه این بخش در مورد سلامت و سلامت روان به شما می گوید که کدام متخصصان را بررسی کنید.

روانشناس کیست و برای چه مشکلاتی نزد او برویم؟

روانشناسی مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان است. و روانشناسان تمام مشکلات مربوط به افکار، عواطف، حافظه انسان، درک و هر آنچه که مربوط به زندگی و شخصیت انسان است را بررسی می کنند. اگر نمی توانید احساسات و مشکلات خود را به اشتراک بگذارید، یک درمانگر می تواند مشکلات و مشکلات شما را که در مورد آنها صحبت نمی کنید، مدیریت کند. اضطراب، استرس، افسردگی، اضطراب، عصبانیت، اختلالات شخصیتی و مشکلات خانوادگی. از دست دادن یکی از عزیزان، طلاق و جدایی و …

روانپزشک کیست و برای چه مشکلاتی نزد او برویم؟

روانپزشک پزشکی است که در زمینه روانپزشکی آموزش دیده و متخصص در درمان اختلالات روانی است.

بیماری های روانی اغلب ریشه های عمیقی دارند و برخی از بیماری ها علاوه بر درمان های دیگر نیاز به دارو نیز دارند. از این رو افرادی از اختلالات روانی مختلف از جمله اضطراب، اختلالات شخصیت، اختلالات خلقی از جمله اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی، ناتوانی های یادگیری و بیش فعالی رنج می برند. ممکن است به روانپزشک ارجاع داده شوند.

مرتبط  این افراد هرگز موفق نمی‌شوند

روانکاو کیست و چرا برای سلامت روان باید نزد او برویم؟

روانکاوان گذشته دور و ناخودآگاه ذهن فرد را بررسی می کنند تا علت مشکل فرد را بیابند و سپس با روش های روانکاوی به درمان اختلالات روانی می پردازند، بنابراین درمان روانکاوانه بیش از روش های دیگر است.

مشاور کیست و چرا برای سلامت روان باید نزد او برویم؟

مشاور فردی است که پس از دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح می تواند در مسائل مختلف زندگی از جمله تحصیل، کار، خانواده، ازدواج، تربیت فرزند، رفتار، اختلالات روانی و عاطفی و… راهنمایی و کمک کند. روانشناس یک گذشته نگر است. و ریشه آسیب های روحی را در خانواده و مدل های ژنی نگه می دارد، اما مربی آینده نگرتر است و به فرد مدرن کمک می کند تا تصمیمات خوبی بگیرد و در آینده به موفقیت برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا