بهداشت و سلامت

خواص شگفت‌انگیز آش رشته

آش نشه یکی از غذاهای سنتی و معروف ایران است که شامل چهار گروه غذایی است و یک غذای کامل محسوب می شود. این آش خوشمزه که در اکثر نقاط ایران طبخ می شود، ریشه سنتی دارد و در مراسم مختلف مانند ماه مبارک رمضان و برخی اعیاد و بر پشت مسافران طبخ و توزیع می شود. خواص آش نشید را در این مقاله از مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

طبع آش رشته

سوپ رشته یک وعده غذایی کامل است که شامل چهار گروه غذایی است و به دلیل موادی مانند رشته، سبزیجات، غلات و گاهی آبگوشت، ماست یا ماست سرشار از ویتامین، پروتئین و کربوهیدرات است. خاکستر در طب سنتی نقش اساسی دارد.

کالری آش رشته

هر 100 گرم آش رشته 250 کالری دارد.

تمام خواص آش رشته

برنج تمیز فواید زیادی برای بدن دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

تأمین انرژی بدن

عسل به دلیل داشتن مواد مغذی مانند لوبیا، سبزیجات و روغن، منبع انرژی برای بدن محسوب می شود. فیبر همچنین به عنوان یک دانه نانو طبقه بندی می شود و حاوی مواد معدنی و پروتئین هایی است که برای انرژی مفید هستند.

سلامت دندان و استخوان‌ها

ماست یا داهی از خانواده شیر است و یکی از اجزای مهم رژیم غذایی و سرشار از کلسیم، پروتئین و فسفر است و به همین دلیل برای سلامت دندان ها و استخوان ها مفید است. .

مرتبط  ۱۲ درمان خانگی سرفه خشک که همه باید بدانند!

رفع یبوست

لوبیا و سبزیجات به دلیل داشتن فیبر فراوان به دفع بهتر مواد زائد و بهبود هضم و رفع یبوست کمک می کنند.

تأمین پروتئین بدن

حبوبات حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی هستند و می توانند جایگزین گوشت شوند.

جلوگیری از سرماخوردگی

بسیاری از سبزیجات و میوه ها حاوی ویتامین C هستند، بنابراین خوردن پاستا مفید است. اگر می خواهید نودل را سرد شده بخورید بدون ادویه و با روغن بسیار کم بخورید.

پایین آوردن عوامل خطرساز

سبزیجات موجود در کاسه عوامل خطر مانند چربی، سرطان و فشار خون را کاهش می دهند. زیرا سرشار از ویتامین C و حاوی فیبر، مواد معدنی و پیش سازهای ویتامین A است.

ضد نفخ

اگر نعناع زیاد نسوزد، اثر گوارشی و گرم کنندگی دارد و در متعادل کردن سرما و گرما بسیار مفید است.

دیگر فواید آش رشته

  • سوپ لوبیا منبع عالی پروتئین و فیبر است و برای پیشگیری از یبوست و سایر مشکلات معده مفید است و با جلوگیری از بالا رفتن قند خون بعد از غذا، سطح قند خون را بعد از غذا تثبیت می کند.

  • حبوباتی مانند لوبیا و حبوبات حاوی آهن بوده و برای زنان باردار و شیرده، نوجوانان و کودکان بسیار مفید است.
  • زیرا حاوی منیزیم است بنابراین، لوبیا موجود در سوپ باعث افزایش گردش خون در بدن و کاهش خطر حمله قلبی می شود.
  • عدس یکی از میوه های کم کالری است که حاوی منگنز، آهن، فسفر، مس، ویتامین B1 و پتاسیم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا