بهداشت و سلامت

۴ نوشیدنی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته!

بیماری قلبی و سکته مغزی به دلیل اختلال در عروق خونی و قلب ایجاد می شود. بیماری قلبی شامل مشکلاتی مانند آنژین صدری (درد در قلب)، ایسکمی قلبی (جریان ناکافی خون به عضله قلب) و نارسایی قلبی است. با ما در مجله اینترنتی بنوان همراه باشید.

مشکلات قلبی و سایر مشکلات گردش خون یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان است و اغلب به دلیل رسوب چربی در رگ های اطراف قلب ایجاد می شود. در شرایط کلسترول و فشار خون بالا احتمال بیماری قلبی و سکته مغزی زیاد است و برای پیشگیری از بیماری قلبی و سکته بهتر است از کنترل فشار خون مطمئن باشید. توصیه های غذایی بهترین راه برای کمک به کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری قلبی است.

ماده غذایی مناسب کنترل فشار خون

مصرف غذاها و نوشیدنی های غنی از پتاسیم توصیه می شود، زیرا این فلز سدیم را از بدن دفع می کند. سدیم عامل اصلی فشار خون بالا در بدن است.

هرچه پتاسیم بیشتری بخورید، بدن شما می تواند سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کند.

این ماده معدنی ضروری همچنین به غلیظ شدن خون کمک می کند. . .lento به کاهش دیواره عروق خونی و فشار خون کمک می کند.

سدیم و پتاسیم دو ماده معدنی هستند که نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارند. رژیم غذایی کم نمک و پتاسیم می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. به خصوص میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، و محصولات لبنی کم چرب

مرتبط  ۱۰ ورزش مناسب برای کالری سوزی

اما غذاهای سرشار از سدیم، به ویژه نان های پخته شده، تنقلات بسته بندی شده. مصرف غذاهای بسته بندی شده و فست فودها به دلیل کمبود پتاسیم در بدن، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. سکته مغزی.

۴ نوشیدنی مفید برای کاهش خطر بیماری قلبی و سکته

برخی از غذاها سرشار از پتاسیم هستند، اما برخی از آنها پتاسیم بیشتری نسبت به سایرین دارند. چهار نوشیدنی میوه ای وجود دارد که سرشار از این ماده معدنی مفید است.

۱. آب‌میوه پشن‌فروت

میوه شور یا نام علمی Citrus maxima میوه ای از خانواده مرکبات است. این میوه درختی چند ساله است که در مناطق گرمسیری مانند آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه می روید.

یک فنجان آب حاوی 687 میلی گرم پتاسیم است.

۲. آب انار

انار منبع غنی ویتامین است. ویتامین C در این میوه وجود دارد که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. ویتامین K موجود در انار به لخته شدن خون کمک می کند و استخوان ها را سالم نگه می دارد، به علاوه هر فنجان آب انار حاوی 533 میلی گرم پتاسیم است.

۳. آب پرتقال

آب پرتقال علاوه بر سطوح بالای ویتامین C، حاوی فیبر محلول است که به حفظ عملکرد مناسب روده و کاهش سوء هاضمه کمک می کند.

۴. آب نارنگی

آب نارنگی دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است نقش مهمی در محافظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو ایفا کند. آب نارنگی همچنین به افزایش رطوبت پوست کمک می کند.

مرتبط  عوارض مصرف سیر را بشناسید و جدی بگیرید!

هر وعده از آب نارنگی حاوی 440 میلی گرم پتاسیم است.

همه ما می دانیم که موز منبع غنی پتاسیم است. برای مقایسه بهتر است بدانید که یک موز حاوی حدود 358 میلی گرم از این ماده معدنی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا