بهداشت و سلامت

۷ راهکار برای از بین بردن نفخ معده

رفع نفخ برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند یک نگرانی است. برای برخی از این مشکلات راه حل دیگری جز مراجعه به پزشک وجود ندارد. اما برخی از آنها را می توان با تغییر رژیم غذایی حل کرد. برای کشف این مناطق، بنوان را به صورت آنلاین جستجو کنید.

راهکارهای از بین بردن نفخ معده

با در نظر گرفتن این 7 راه حل می توان یبوست را کنترل و حتی درمان کرد. با این راه حل ها می توانید بدون نگرانی از اثرات منفی بعد از خوردن غذا از تمام غذاها استفاده کنید.

۱. مصرف فیبر به اندازه مناسب، نه بیشتر و نه کمتر

خوردن فیبر بسیار کم می تواند منجر به یبوست و عوارض آن شود. اگرچه خوردن بیش از حد می تواند مشکلاتی مانند اسهال ایجاد کند، اما مصرف روزانه توصیه شده فیبر رژیمی 25 تا 38 گرم است.

با مصرف میوه هایی مانند توت تازه می توانید از شر نفخ شکم خلاص شوید. با مصرف میوه های کم حجم و پر فیبر می توانید فیبر مورد نیاز بدن خود را با کمترین مقدار میوه تامین کنید و از عواقب نفخ جلوگیری کنید.

برای هضم فیبر آب کافی مصرف کنید. به طور کلی نوشیدن هشت لیوان آب در روز می تواند بسیاری از مشکلات گوارشی را حل کند.

مرتبط  عجیب ترین ترندهای سلامتی چیست؟

۲. کاهش مصرف کربنات

اگر فردی هستید که دوست دارید نوشیدنی های سرد بنوشید، خلاص شدن از شر ورم معده برای شما آسان نخواهد بود. نوشابه گازدار و سایر نوشیدنی های گازدار با باد کردن کیسه های گاز، گاز بیشتری به روده ها اضافه می کنند. بنابراین، کاهش مصرف این نوشیدنی ها به شما کمک می کند تا از عوارض گزش جلوگیری کنید.

۳. کاهش مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی نفخ را افزایش می دهند و هضم را در دستگاه گوارش مختل می کنند. برای جلوگیری از نفخ، باید مصرف این طعم های شیرین را کاهش دهید. این شیرین کننده ها در آب نبات، شکلات و نوشیدنی ها یافت می شوند

۴. مصرف روزانه موز

مصرف منظم موز به دلیل داشتن ترکیبات پتاسیمی به خنثی کردن اثرات سدیم بر روی سیستم گوارشی و جلوگیری از تورم کمک می کند. سایر میوه هایی که پتاسیم را جذب می کنند هویج، زردآلو، تربچه، سیب زمینی و گوجه فرنگی هستند.

۵. مصرف وعده‌های غذایی سبک و پر تعداد

اگر مقدار زیادی غذا بخورید و در عوض مقدار این غذاها را کاهش دهید، به راحتی از شر التهاب خلاص خواهید شد. به این ترتیب می توانید از بسیاری از مشکلات مربوط به دستگاه گوارش از جمله نفخ و درد شکم جلوگیری کنید. بسیاری از غذاها به شما احساس سیری می دهند، اما در عوض استرس بیشتری بر دستگاه گوارش شما وارد می کنند.

۶. استفاده از پروبیوتیک‌ها

لبنیات حاوی پروبیوتیک باکتری های مضر روده و معده را از بین می برد و با باکتری های مفیدی که به هضم غذا کمک می کنند جایگزین می کند.

مرتبط  آجیل را بدون خیساندن مصرف نکنید!‍

۷. مصرف مایعات مناسب

دمنوش های گیاهی و دمنوش های نرم دستگاه گوارش شما را تقویت کرده و از مشکلات نفخ معده جلوگیری می کند. نوشیدن چای بابونه و شربت ذرت می تواند نفخ را بعد از غذا خوردن از بین ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا