بهداشت و سلامت

قاتلان خاموش در کمین شما هستند!

بسیاری از بیماری ها هستند که نیاز به توجه و مراقبت دارند. برخی آنها را “قاتل خاموش” می نامند زیرا علائم آنها می تواند بدتر شود و گاهی منجر به مرگ ناگهانی شود. مجله اینترنتی بنوان در این مقاله به ارائه 6 بیماری خاموش و کشنده می پردازد.

فشار خون بالا

فشار خون بالا امری رایج امروزه است. حدود 50 درصد از بزرگسالان در کشور از فشار خون بالا رنج می برند. علائم آشکار آن شامل سردرد، تنگی نفس، آبریزش بینی، سردرد و درد قفسه سینه است. فشار خون بالا یک بیماری شایع است که در صورت عدم کنترل می تواند کشنده باشد

بیماری عروق کرونر

بیماری عروق کرونر قلب که به عنوان تنگی عروق کرونر یا بیماری قلبی نیز شناخته می شود، یکی از شش بیماری قلبی و مرگ و میر است. این بیماری خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را در بیمار افزایش می دهد. درمان و پیشگیری از این بیماری شامل تغییر سبک زندگی بیمار، مصرف داروها، لاپاراسکوپی، جراحی باز و مراجعه به متخصص قلب برای معاینات منظم می باشد.

دیابت

زمانی که بدن نتواند انسولین کافی تولید کند یا انسولین تولید شده به درستی استفاده نشود، فرد به دیابت مبتلا می شود. علائم در بیماران مبتلا به دیابت شامل نوشیدن مقادیر زیاد مایعات و تشنگی بیش از حد، پرخوری، تکرر ادرار، خستگی مفرط، مشکلات بینایی، کاهش وزن، مشکل در بهبود زخم ها و عفونت های مکرر است. برای درمان دیابت نوع 1، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید، رژیم غذایی خود را کنترل کنید، سیگار را ترک کنید، وزن خود را کاهش دهید و ورزش کنید. داروهایی هستند که باید با نسخه مصرف شوند، مانند انسولین، متفورمین، سیتاگلیپتین و امپاگلیفلوزین.

مرتبط  خواص شگفت‌انگیز هل شما را شوکه می‌کند!

پوکی استخوان

پوکی استخوان یا پوکی استخوان یکی از بیماری های شایع سالمندان است، اما امروزه با توجه به تغییر اقلیم و رژیم غذایی در جامعه، این بیماری به جوانان نیز رسیده است. پوکی استخوان به تدریج ایجاد می شود و در ابتدا هیچ علامتی نشان نمی دهد تا زمانی که شکستگی رخ دهد.

آپنه خواب

آپنه خواب یکی از 6 بیماری خاموش و کشنده است. افراد مبتلا در طول خواب و بیداری دچار اختلالات مکرر در تنفس می شوند. آپنه خود ممکن است مشکل بزرگی نباشد، اما مشکلات آپنه بسیار زیاد و خطرناک است، به همین دلیل شناسایی و درمان آپنه بسیار مهم است.

بیماری کبد چرب

بیماری کبد یکی از بیماری هایی است که امروزه افراد زیادی از آن رنج می برند. اگر فردی 5 تا 10 درصد در کبدش چربی داشته باشد به این معنی است که کبد چرب دارد. سوءتغذیه یکی از علل اصلی کبد چرب است و به دنبال آن مصرف آسپرین و تتراسایکلین و عدم تحرک بدنی به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا