بهداشت و سلامت

اگر این ۹ نشانه را دارید به پزشک مراجعه کنید!

عملکرد اصلی صفرا کمک به تجزیه چربی است. وقتی غذا وارد روده کوچک می شود، کیسه صفرا منقبض می شود. سپس صفرا برای انجام عملکرد گوارشی خود حرکت می کند. با این حال، تغییرات مختلفی می تواند بر این روند تأثیر بگذارد و باعث بیماری شود. علائم سنگ کیسه صفرا را در این مقاله مجله اینترنتی بنوان بخوانید.

علائم احتمالی مشکل کیسه صفرا

برای آشنایی با 9 علامت خطر که ممکن است کیسه صفرا را به خطر بیندازند، ادامه مطلب را بخوانید.

درد شکم

یکی از علائم هشدار دهنده اصلی مشکلات کیسه صفرا درد شکم است. به این نوع درد قولنج صفراوی می گویند. قولنج صفراوی معمولا در قسمت فوقانی شکم و زیر دنده ها احساس می شود. تحقیقات نشان می دهد که این درد اغلب به دلیل انسداد کیسه صفرا به دلیل تشکیل سنگ ایجاد می شود و درد اغلب بعد از یک وعده غذایی زیاد بدتر می شود.

سوء هاضمه

اگر صفرای بیشتری وارد روده نشود، روده ها مسدود یا ملتهب می شوند. هضم غذا را مشکل می کند و باعث نفخ می شود. این بیماری معمولاً بعد از خوردن غذا (به خصوص غذاهای چرب) بروز می کند.

حالت تهوع و استفراغ

یکی از علائم التهاب کیسه صفرا و کیسه صفرا می تواند حالت تهوع و استفراغ ناگهانی باشد. اگرچه علت دقیق این علامت مشخص نیست، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است علت فیستول کوله سیستودئودنال باشد.

مرتبط  درمان‌های خانگی واریس پا+ویدیو

بی اشتهایی

بی اشتهایی می تواند ناشی از یک مشکل کیسه صفرا، مانند التهاب کیسه صفرا یا مجاری صفراوی باشد. از دست دادن اشتها می تواند نشان دهنده بیماری های مختلف باشد، اگر این مشکل برای مدت طولانی ادامه داشت باید با پزشک مشورت کنید.

یرقان

تجمع صفرا در کیسه صفرا می تواند باعث مشکلات کبدی و گوارشی شود که به مرور زمان باعث زرد شدن پوست و سفیدی چشم می شود که به آن یرقان می گویند. همه اینها به این دلیل است که صفرا در خون باقی می ماند و به راحتی به سلول ها و بافت های بدن نفوذ می کند. زردی بعد از جراحی کبد و کلیه نیز می تواند به دلیل آسیب یا نشت مجرای صفراوی ایجاد شود.

تغییرات در ادرار

تغییرات در ادرار معمولا با مشکلات کلیوی مرتبط است، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که این تغییرات می تواند ناشی از بیماری کیسه صفرا نیز باشد. هنگامی که رنگدانه های صفراوی همراه با سنگ جمع می شوند، ادرار زرد یا قهوه ای می شود. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید یا به اورژانس مراجعه کنید.

اسهال

یکی از علل اسهال، سوء هاضمه ناشی از ناراحتی معده است. این علامت معمولاً با تورم و درد شکم همراه است که به تدریج به شکم گسترش می یابد.

تغییر در مدفوع

سنگ های صفراوی مخلوطی از کلسترول، صفرا و بیلی روبین هستند، این مواد سفت می شوند و از هضم جلوگیری می کنند، این سنگ ها می توانند به اندازه ای بزرگ شوند که مجاری را مسدود کرده و رنگ مدفوع را تغییر دهند

مرتبط  این ۵ علامت را برای سلامتی خود جدی بگیرید!

|

تب

اگر تب و سوء هاضمه دارید، می تواند نشانه سنگ کیسه صفرا یا بیماری روده باشد. طبق تحقیقات، تقریبا یک سوم بیماران مبتلا به مشکلات کیسه صفرا این علائم را تجربه می کنند.

نکته تحقیق: برای آشنایی بیشتر با خصوصیات پای مرغ، این مقاله را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا