دکوراسیون داخلی

ایده‌هایی جذاب و دیدنی برای تزیین خانه با آینه

آینه ها علاوه بر اینکه به ما در سازماندهی ظاهرمان کمک می کنند، یک ابزار طراحی عالی برای روشن و مطبوع کردن اتاق هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد ایده های عالی برای تزیین خانه با آینه صحبت کنیم.

روش‌های استفاده از آینه در دکوراسیون خانه

آینه یک ابزار ضروری در هر خانه ای است و به افراد کمک می کند تا قبل از خروج از خانه در صبح ظاهر خود را اصلاح کنند. اما این وسایل که در شکل ها و اندازه های مختلف موجود هستند نقش بسیار ارزنده ای در دکوراسیون منزل ایفا می کنند.از قدیم الایام استفاده از وسایل در دکوراسیون منزل یکی از بهترین راه ها برای ایجاد هر اتاق در خانه بوده است. در خانه، با کمک شیشه، می توانید اتاق را روشن تر، بزرگتر و از نظر بصری دلپذیرتر کنید. یک تصویر زیبا مانند یک اثر هنری در دکوراسیون منزل است.

در اینجا چند ایده برای دکوراسیون منزل وجود دارد که می توانید از آنها الهام بگیرید و خانه خود را زیبا کنید.

زیباسازی فضای خانه

امروزه آینه های مختلفی در شکل ها، اندازه ها و سبک های مختلف تولید می شود که به شما این امکان را می دهد تا سبک زیبایی را به فضای داخلی منزل خود بیاورید و خانه خود را جذاب کنید.

آینه‌های برجسته

می توانید روی دیوار یکی از اتاق ها مانند اتاق خواب از آینه استفاده کنید و هنگام تمیز کردن اتاق، آثار هنری را به خانه بیاورید. آینه به آینه ای گفته می شود که شکل زیبا و جذابی دارد، مثلا می توانید آینه ای با آفتابگیر زیبا روی دیوار خانه و جلوی درب ورودی قرار دهید. با این کار بهترین جلوه را در اتاق خواهید داشت.

جذاب‌ترین آینه‌های دکوری را ببینید

ایجاد تعادل

امروزه توجه مردم به آینه های گردان معطوف شده است. این مارپیچ زیبا نه تنها جذاب و آرامش بخش است، بلکه می تواند در اتاقی پر از اشکال هندسی مختلف هارمونی ایجاد کند. بنابراین، در یک اتاق شلوغ، می توانید با استفاده از آینه دوار، چیدمانی کوچک ایجاد کنید و آرامش را به اتاق بیاورید.

پرفروش‌ترین مدل‌های آینه گرد را ببینید

آینه‌های هندسی

علاوه بر آینه های گرد، آینه هایی با اشکال هندسی دیگر مانند آینه های شش ضلعی یا هشت ضلعی می توانند اتاق را بسیار زیبا جلوه دهند. بنابراین استفاده از این نوع آینه بر روی دیوار بالای میز یا نورپردازی در اتاق جلوه خوبی در اتاق می دهد. علاوه بر این، آنها بسیار زیبا هستند.

محبوب‌ترین آینه‌های چندضلعی را ببینید

آینه‌های دکوراتیو

این آینه ها برای دکوراسیون داخلی ساختمان ساخته می شوند و انواع مختلفی دارند. آینه های دکوراتیو مانند آینه هایی برای تزیین اتاق هستند و شما می توانید از بین مدل های موجود در بازار، آینه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و روی دیوار اتاق خود قرار دهید.

پرفروش‌ترین آینه‌های دکوراتیو را ببینید

آینه‌های رنگی

رنگ های شاد می توانند اتاق را زیباتر کنند. بنابراین بهتر است از آینه های رنگی در دکوراسیون منزل استفاده کنید. البته خرید چندین آینه می تواند گران باشد. می توانید از آینه های اکریلیک استفاده کنید. به راحتی می توانید این آینه ها را برش زده و مطابق طرح و سبک خود بسازید. در عین حال آینه های اکریلیک در رنگ های مختلفی ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به فضای اتاق رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مرتبط  تنها با روزنامه دیوار آویز شیک بسازید +ویدیو

آینه‌های پتینه‌کاری‌شده

پاتینیزه کردن توانایی اشیا و آثار هنری قدیمی است که قدیمی و فرسوده یا آسیب دیده به نظر می رسند. در این روش اشیاء و طبیعت باستانی با رنگ های روشن، تیره و عجیب مانند رنگ پوشش آسیب می بینند. اگر می خواهید سبکی سنتی با اتاقی قدیمی داشته باشید و احساس راحتی کنید، می توانید از پنجره شیشه ای رنگی در اتاقی با دکوراسیون سنتی استفاده کنید. این عینک‌ها به نظر می‌رسند سال‌هاست که وجود دارند.

مبلمان آینه‌ای

می توانید از نوع آینه ای با استفاده از مبلمان و سایر وسایل منزل استفاده کنید. در نتیجه می توانید به دلیل انعکاس نور، خانه را زیبا و در عین حال روشن کنید. . به عنوان مثال قرار دادن چنین سینی روی میز آشپزخانه میز را زیباتر از قبل می کند.

چند نمونه سینی آینه‌ای ببینید

البته اگر وسایل زیادی در اتاق داشته باشید با این نوع مبلمان اتاق را زیباتر خواهید کرد. البته این نوع مبلمان برای رستوران ها بهتر است.

روشن‌تر کردن فضای اتاق

کمبود پنجره باعث می شود حتی در روزهای آفتابی نیز فضای داخلی برخی از خانه ها تاریک به نظر برسد. در بیشتر موارد، امکان گنجاندن پنجره در اتاق ها وجود ندارد. اما با یک آینه می توانید نور مستقیم خورشید را وارد اتاق کنید.
آینه ها می توانند قسمت های تاریک اتاق را روشن تر و وسیع تر کنند. البته اگر آینه را در جای مناسب قرار دهید. با استفاده از روش های زیر می توانید به راحتی به این هدف برسید:

قرار دادن آینه مقابل پنجره

یکی از بهترین راه‌های استفاده از آینه برای وارد کردن نور خورشید به خانه، نصب آینه بر روی دیوار روبروی پنجره خانه است. به عنوان مثال، اگر در اتاق شما تنها یک پنجره کوچک وجود دارد و نور خورشید کمی از آن عبور می کند، با قرار دادن یک آینه در دیوار مقابل، می توانید این نور را به لطف انعکاس آینه دو برابر کنید.

اگر دیواری در جلوی آینه ندارید، آینه ای را روی دیوار کنار آینه قرار دهید تا تصویر پنجره روی آن منعکس شود. این سیستم همچنین نور بیشتری را به اتاق می آورد. همچنین اگر دو پنجره در اتاق دارید، می توانید بین آنها شیشه کامل قرار دهید تا اتاق روشن تر شود. تاریکی برای از بین بردن این تاریکی، آینه ای را نزدیک پنجره قرار دهید تا نور خورشیدی که از پنجره وارد می شود، روی آینه بیفتد و نور تاریکی را که می خواهید در اتاق ایجاد کنید. از آن در اتاق رختکن یا اتاق خواب خود استفاده کنید. آینه را در سمت آفتابی پنجره قرار دهید و آن را مانند خودتان در سمت تاریک خانه نشان دهید. نظافت منزل سبک خاص خود را دارد. قرار دادن چندین آینه بزرگ یا تمام قد به این روش باعث می شود نور خورشید از در عبور کند و دوباره به راهرو و اتاق منعکس شود و اتاق را روشن کند.

پیشنهاد ویژه خرید آینه را ببینید

آینه روی سطوح روشن

اگر دوست ندارید از آینه های بزرگ زیاد برای نورپردازی اتاق خود استفاده کنید، می توانید یکی از دیوارهای اتاق خود را نقره ای یا خاکستری روشن کنید و یک آینه بزرگ و زیبا روی آن قرار دهید. البته به جای یک آینه بزرگ می توانید چند آینه کوچک با قاب های زیبا و متنوع روی دیوار نصب کنید. سطح براق دیوار در آینه منعکس می شود و اتاق روشن تر به نظر می رسد.

مرتبط  با وسایل دور ریختنی دکوری‌های شیک بسازید

اتاق‌های بدون پنجره

اگر اتاق شما بزرگ است و پنجره ندارد و نمی توانید از نور خورشید استفاده کنید، می توانید از آینه در کنار منابع نور مانند لامپ استفاده کنید. مثلاً می توانید روی پنجره یا میز نوعی نورپردازی مثلاً آباژور بگذارید و یک آینه بزرگ پشت آن قرار دهید. بنابراین، نور چراغ دو برابر می شود و اتاق روشن تر می شود.

استفاده از آینه‌های سقفی

این نوع آینه ها معمولاً در سقف قرار می گیرند و به روشنایی محیط اطراف می افزایند. اگر آینه های سقفی نزدیک پنجره های اتاق قرار گیرند، به راحتی نور بیرون را به داخل اتاق منعکس می کنند. البته آینه های سقفی در اتاق های بدون پنجره می توانند نور لوسترها را منعکس کرده و درخشندگی آنها را افزایش دهند.

روشن کردن آشپزخانه تاریک

برای اینکه آشپزخانه‌های کوچک و تاریک کمی روشن‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شوند، می‌توانید دیوار آن‌ها یا بخشی از آشپزخانه را آینه کنید. در واقع در این مورد به جای کاشی از آینه استفاده می شود. آینه هر نوری را منعکس می کند و فضای تاریک آشپزخانه را روشن می کند.

بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک

استفاده از آینه برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک ترفندی است که بسیاری از دکوراتورها از آن استفاده می کنند. اگر اتاق شما کوچک است، می توانید از آینه ها برای بزرگتر نشان دادن اتاق به روش های زیر استفاده کنید:

آینه دیواری

به طور کلی اتاق بدون پنجره کوچک و خسته کننده به نظر می رسد. اما استفاده از آینه باعث می شود اتاق احساسی مانند پنجره داشته باشد. برای این کار یک آینه را روی یکی از دیوارهای اتاق قرار دهید. قرار دادن یک آینه بزرگ یا تمام قد روی دیوار می تواند به هر فضایی بعد ببخشد و آن را بزرگتر نشان دهد. بزرگ . یا می توانید روی دیوار پشت سینک یک آینه نصب کنید. بنابراین، آشپزخانه بزرگتر به نظر می رسد. نظافت آینه آشپزخانه نیز آسان و بی دردسر است، اما مراقب باشید که آشپزخانه را با آینه شلوغ نکنید، جلوه آینه ای دارد و آشپزخانه را درهم و برهم نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر آینه ای روی دیوار دارید، نیازی به نصب آینه دیگری نیست

نصب آینه بالای تختخواب

اگر نگران باریکی اتاق خواب خود هستید، بهترین راه حل این است که یک آینه بالای تخت خود قرار دهید. این آینه باعث ایجاد عمق می شود و اتاق شما را بزرگتر نشان می دهد. البته آینه را روی دیوار بالای تخت نصب کنید نه سقف. اگر چه آینه سقفی برای نور مناسب اتاق ایده آل است، اما برای اتاق خواب مناسب نیست.

آینه کنار آثار هنری

اگر دوست دارید انواع مختلفی از آثار هنری و تصاویر داشته باشید، اتاق شما می تواند در عین حال شلوغ و کوچک به نظر برسد. اما با قرار دادن یک آینه کوچک در سمت کار می توانید یک اتاق کوچک را مرتب کنید تا معمولی و پر از شلوغی به نظر نرسد. درستش کن یا اگر دیوار را رنگ کرده اید، یک آینه کنار آن قرار دهید.

خرید آینه با تخفیف ویژه از دیجی‌کالا

نصب آینه ‌روی در کمد

لباس ها معمولا نیمی از اتاق را اشغال می کنند و آن را کوچکتر نشان می دهند. بنابراین برای بهتر شدن ظاهر اتاق بهتر است آینه ای هم اندازه انباری در درب نصب شود. بنابراین اتاق بزرگتر به نظر می رسد.

اگر نمی توانید یک آینه قدی بخرید، می توانید یک آینه کوچک از فروشگاه بخرید و روی درهای کابینت بگذارید.

مرتبط  عثمانی بهترین مدل میز برای استراحت پاهایتان

باید و نبایدهای استفاده از آینه

در صورت استفاده نادرست از آینه ها، نه تنها جذابیت خود را از دست می دهند، بلکه آزاردهنده نیز می شوند. پس برای تزئین خانه با آینه به نکات زیر توجه کنید:

باید‌ها

۱. از آینه‌های بزرگ در اتاق‌های کوچک استفاده کنید

آینه های بزرگ حس عمق را به فضای اطراف خود می دهند. پس از استفاده از عینک بزرگ نترسید. می توانید یک آینه بزرگ روی دیوار و بالای میز ناهارخوری قرار دهید تا اتاق بزرگتر به نظر برسد، اگر یک لوستر یا گلدان زیبا روی میز داشته باشید، تصاویر آن در آینه و زیبایی میز و ناهارخوری منعکس می شود. . . اتاق دو برابر خواهد شد.

۲. نقطه کانونی به‌وجود آورید

نقطه کانونی دکوراسیون منزل قطعه ای است که به سرعت توجه را به خود جلب می کند. از آینه ها برای ایجاد یک نقطه کانونی در فضایی که در آن قرار گرفته اند استفاده کنید. یک آینه با قرار دادن خانه در موقعیت بهتری می تواند توجه را جلب کند. به عنوان مثال، اگر روی دیوار اتاق رو به در آینه قرار دهید یا رنگ دیوار تیره تر و روشن تر از سایر دیوارهای اتاق باشد، به راحتی می تواند زیبایی را به خود جلب کند.

۳. از قوانین فنگ‌شویی تبعیت کنید

برخی از طراحان داخلی که از قوانین فنگ شویی در کار خود استفاده می کنند می گویند استفاده از آینه در اتاق خواب طبق قوانین فنگ شویی خوب نیست زیرا انرژی تولید می کند و شما را از آرامش باز می دارد. بنابراین برای اینکه در اتاق خواب خوب بخوابید از گذاشتن عینک در اتاق خواب خودداری کنید. بنابراین، هنگام تزئین خانه خود با وسایل، قوانین فنگ شویی را در نظر بگیرید. . . جایی که می توانید تصویر خود را هنگام خواب ببینید. به آن نگاه نکنید

۴. در راهرو و پلکان از آینه استفاده کنید

آینه های کوچک افقی گزینه ای عالی برای راهروها یا پله ها هستند. این آینه ها فضا را بزرگ می کنند و نور از اتاقی به اتاق دیگر عبور می کند.

نباید‌ها

۱. آینه‌ها را بی‌هدف در اتاق‌ها نگذارید

گاهی اوقات می خواهیم با نصب آینه روی دیوار خالی خود را سبک کنیم. اما هنگام نصب آینه بر روی دیوار مراقب باشید، تصویری که منعکس می کند ارزش بازتاب را دارد. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک آینه را در جایی قرار دهید که تصویر چیزی را بدون هیچ هدفی در پشت آن منعکس کند. بهتر است آینه ای نصب شود که نور بیشتری را در اتاق منعکس کند یا تصویر گلدان را در اتاق نشان دهد.

۲. در آشپزخانه و اتاق خواب بیش از حد آینه به‌کار نبرید

همانطور که گفته شد نباید از آینه های زیاد در اتاق خواب استفاده کنید. در عین حال استفاده از آینه های زیاد در آشپزخانه باعث می شود پر و به هم ریخته به نظر برسد.

۳. روی سقف آینه‌کاری نکنید

آینه های سقفی، اگرچه برای نورپردازی اتاق یا بزرگتر کردن آن عالی هستند، اما از مد افتاده اند. در واقع این نوع ظروف شیشه ای در دهه 70 مد بودند و در حال حاضر این نوع تزئینات عمدتاً در میخانه های ارزان قیمت استفاده می شود.

کلام آخر

با استفاده از آینه می توانید تغییرات زیادی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، لطفاً آن را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا