دکوراسیون داخلی

ترفندهای نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

البته هر درختی روش نگهداری مخصوص به خود را دارد، اما به طور کلی نکاتی وجود دارد که باید برای نگهداری از درخت خود رعایت کنید. در این خبرنامه آنلاین بنوان نحوه محافظت از گیاهان آپارتمانی در برابر آب را توضیح می دهیم.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

در اینجا نکاتی در مورد نحوه نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار وجود دارد.

تعویض گلدان

وقتی گیاهان شما در بهار می رسند، در چند ماه اول رشد خواهند کرد. بنابراین، وقت آن است که گلدان ها را عوض کنید تا فضای بیشتری برای رشد و دریافت کود و مواد مغذی به آن ها داده شود. بنابراین گیاه خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا فقط به کود نیاز دارد یا در حال بازگشت است. توجه داشته باشید که کیف جدید نباید بزرگتر از کیف قدیمی باشد.

تغذیه گیاهان از روش‌های نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

در فصل زمستان که گیاهان به خواب می روند، لازم نیست به آنها کود داده شود، زیرا خطر سوختن آنها بسیار زیاد است. اما وقتی بهار می آید، گیاهان شما به انرژی نیاز دارند. می توانید از کود مایع یا جامد استفاده کنید. بهتر است دستورالعمل روی بسته بندی را رعایت کنید و می توانید بیشتر از مقدار توصیه شده از کود استفاده کنید.

مرتبط  این سبزه زیبا را برای عید نوروز بکارید! +ویدیو

هرس کردن گیاه

گاهی گیاهان زمستان را دوست ندارند. بیشتر گیاهان آپارتمانی بومی مناطق گرمسیری هستند و ریتم رشد آنها ممکن است با نگهداری در خانه تغییر کند. برگها ممکن است زرد یا پژمرده شوند. بنابراین فصل بهار زمان مناسبی برای برداشت این مناطق است. با ورود آنها به فصل رشد جدید، اکنون زمان برداشت گیاهان است. این فرش زیبا در خانه دوخته می شود و خانه شما را تزئین می کند! ویدیو را تماشا کنید.

نظافت بهاره از روش‌های نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل بهار

علاوه بر مراقبت از گیاه و قلمه زدن گیاه، باید آن را تمیز کرد تا سطح برگ تمیز باشد تا نور دریافت کند و مشکلی در فتوسنتز و تنفس گیاه ایجاد نشود. دو طرف برگ را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اگر می خواهید این کار را سریع انجام دهید، می توانید آن را مستقیماً زیر دوش نگه دارید تا تمیزی عمیق انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که فشار آب خیلی زیاد نباشد تا به گیاه آسیب نرسانید. (به ساکولنت ها و کاکتوس ها نباید زیاد آبیاری شود.) پس از تمیز کردن برگ ها، آنها را با روغن های مفید مانند روغن چریش بمالید. در این موارد برگها سالم و شفاف هستند.

تغییر جای گلدان بر اساس نیاز به نور و دما

بسته به خانه خود می توانید کمی محل گلدان را تغییر دهید. آیا تا به حال جکوزی نصب کرده اید؟ یا ممکن است لازم باشد کمی دورتر از پنجره حرکت کنید. آیا تا به حال گیاه یشم را در گوشه اتاق قرار داده اید تا گرم و شکوفا شود؟

مرتبط  رنگ مناسب خانه چیست؟ روغنی یا پلاستیکی؟

اکنون زمان رسیدگی به نیازهای گیاهان است. پنجره های جنوبی و غربی در طول روزهای طولانی نور بیشتری دریافت می کنند. از جمله کاکتوس ها و ساکولنت ها. از گرمای شب اجتناب کنید. همچنین می توانید از بالکن چند گیاه بردارید تا آن را بزرگتر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا