پارچه و خیاطی

با معایب پارچه دورس آشنا شوید

وقتی برای خرید لباس به بازار می روید با انواع لباس ها مواجه می شوید. هر کدام از آنها می تواند در نوع خود موثر باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که هر لباسی می تواند معایبی و همچنین مزایایی داشته باشد. اگر قبل از خرید لباس به این ایرادات توجه نکنید ممکن است پس از خرید با مشکل مواجه شوید. یکی از لباس هایی که ممکن است با آن آشنا باشید، لباس دوراس است. این لباس به دلیل ظاهر و تنوع منحصر به فردش در بین خانم ها بسیار محبوب است. زیبایی و کیفیت لباس های دوراس بر هیچکس پوشیده نیست. اما این محبوبیت به این معنا نیست که لباس های دوراس بدون مشکل نیستند. با توجه به استقبال ویژه خانم های شیک پوش از این لباس، می خواهیم مزیت های لباس دوراس را معرفی کنیم.

پارچه دورس چیست و چگونه تولید می شود؟

اگر به پارچه دقت کنید متوجه ضخامت بالای آن خواهید شد. پشت پارچه دارای نخ نازک تری است و با پارچه ضخیم تری پوشیده شده است. نخ پشت پارچه پنبه ای است و پارچه رویه می تواند بین پارچه های مختلف دوراس متفاوت باشد. به عبارت دیگر محدودیتی در انتخاب الیاف پارچه وجود ندارد. یکی دیگر از ویژگی های پارچه دوراس که به راحتی می توانید آن را تشخیص دهید صاف بودن سطح پارچه است. پارچه دورا با استفاده از دستگاه ریسندگی ساخته می شود. جالب است که پارچه دورا بسیار بادوام است و با مراقبت صحیح می توانید دوام این پارچه را افزایش دهید.

مرتبط  با 5 پارچه لوکس و نفیس دنیای مد آشنا شوید + عکس

با کاربردهای پارچه دورس بیشتر آشنا شوید

از پارچه دوراس برای ساخت لباس های مختلف استفاده می شود. دلیل آن کیفیت بالا و تنوع بی نظیر این پارچه است. محبوبیت زیاد این پارچه باعث شده تا برندهای پوشاک هر ساله لباس های زیادی را با این پارچه تولید و به فروش برسانند. این پارچه عمدتا برای دوخت لباس هایی مانند شلوار، هودی، پیراهن، گرمکن، بلوز و لباس ورزشی استفاده می شود. کیفیت بی نظیر این پارچه و همچنین ضخامت و گرمی آن، آن را به انتخابی بسیار مناسب برای روزهای سرد سال تبدیل کرده است. اگر تا به حال از این پارچه استفاده کرده اید، به خوبی می دانید که لباس های ساخته شده با این پارچه می توانند به وفادارترین عضو کمد لباس شما تبدیل شوند. بنابراین مطمئن باشید لباس های دوخته شده با پارچه دوراس تا سال ها کیفیت اصلی خود را حفظ می کنند و آسیب نمی بینند.


توصیه ما: درباره برند Miu Miu بیشتر بدانید

|


معایب پارچه دورس که بهتر است قبل از خرید بدانید

همانطور که قبلا ذکر شد پارچه دوراس باکیفیت ترین پارچه محسوب می شود اما این بدان معنا نیست که این پارچه هیچ عیب و ایرادی ندارد در این قسمت سعی می کنیم شما را از معایب پارچه دوراس کاملا آگاه کنیم پس اگر قصد خرید این پارچه را دارید. ، خواندن این بخش ممکن است به شما کمک کند

|

آبرفت، از معایب پارچه دورس است

یکی از معایب پارچه دورا که هنگام خرید این پارچه باید به آن توجه داشته باشید، احتمال پوسیدگی آن است. همانطور که گفته شد برای ساخت این پارچه از الیاف مختلفی استفاده شده است. جالب اینجاست که همه این پارچه ها ضد آب نیستند. جذب از معایب پارچه نخی است و می تواند بعد از خرید مشکل ایجاد کند. اگر قصد خرید پارچه نخی را دارید بهتر است سایز آن را کمی بزرگتر در نظر بگیرید. ممکن است در هنگام خرید به الیاف پارچه توجه نکنید، اگر الیاف به کار رفته در پارچه را نمی شناسید، قبل از خرید از فروشنده در فروشگاه سوال کنید.

مرتبط  معایب پارچه فوتر که دوخت آن را دشوار میکند

قیمت پارچه دورس

چروک پذیری به نسبت زیاد، از معایب پارچه دورس

چروک شدن یک نکته منفی برای هر ماده ای است. چروک شدن پارچه می تواند استایل کلی شما را خراب کند. به همین دلیل یکی از مهمترین معایب پارچه دوراس اضافه شدن این ماده است. در این تولید نساجی از نخ های پنبه ای استفاده می شود. پارچه‌های نخی در برابر چین و چروک بسیار مقاوم هستند، بنابراین پارچه‌های نخی نیز مستعد چروک شدن هستند. اگر قصد دارید از پارچه نخی برای دوخت لباس استفاده کنید، بهتر است در جاهایی مانند آرنج و زانو از آن استفاده نکنید. در اطراف آرنج و زانو، احتمال جمع شدن لباس اغلب افزایش می یابد.

اتوپذیری سخت برخی از انواع این پارچه

این ویژگی انواع لباس ها را حذف می کند. یکی از معایب پنبه این است که اتوکشی دشوار است. این پارچه ها در طول تولید در معرض دمای بالا قرار می گیرند. بنابراین، چین و چروک هایی که روی این پارچه ظاهر می شوند به راحتی از بین نمی روند و ممکن است نیاز به چندین بار اتو کردن ناحیه چروک شده داشته باشند. همانطور که قبلاً ذکر شد، یکی از معایب پنبه این است که بسیار چروک می شود. بنابراین در صورت انتخاب این پارچه می توانید میزان اتو را افزایش دهید. بیشتر مراقب باشید زیرا اتو کردن بیش از حد ممکن است به پارچه آسیب برساند.

پرزدهی، از مهم ترین معایب پارچه دورس است

عیب عمده و رایج چاپ پارچه، انعطاف پذیری آن است. اگر نادرست شسته شود، پارچه بیرونی می تواند قرص شود. از طرفی همه پارچه های حجاب از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند. بنابراین اگر این پارچه را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، می توانید از کیفیت الیاف آن اطمینان بیشتری داشته باشید. لباس های دارسی که به خوبی تن نمی شوند و از الیاف مرغوب ساخته نشده اند به راحتی پر می شوند و می شکنند.

دیر خشک شدن این پارچه ممکن است شما را خسته کند

لباس های نخی بعد از باران سنگین می شوند و آب را جذب می کنند. پنبه همچنین آب را برای مدت طولانی حفظ می کند. بنابراین نمی توانید پس از شستشو به درستی فشار دهید. بنابراین ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا آب کامل شود.

مرتبط  پارچه پرنس دوگال چیست؟ کاربردها، مراقبت و روش‌های ست کردن

کاهش کیفیت در برابر نور خورشید از معایب این پارچه است

همانطور که قبلا ذکر شد، پارچه Dors بسیار بادوام است. اما باید به خاطر داشته باشید که نور مستقیم خورشید می تواند حتی به بادوام ترین گیاه آسیب برساند. بنابراین بهتر است بعد از شستن لباس ها در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید تا چروک نشوند.

خرید پارچه دورس دو نخ

ممکن است به راحتی بسوزد

می دانید که پنبه به سرعت می سوزد. الیاف اصلی به کار رفته در این پارچه پنبه است. بنابراین احتمال سوختن این ماده بسیار زیاد است. بنابراین یکی از معایب این ماده این است که به راحتی می سوزد.

احتمال کثیفی این پارچه بسیار زیاد است

بله درست است. یک عیب پارچه دوراس این است که به راحتی کثیف می شود. ممکن است تعجب کنید که چرا می خواهید از پارچه محکمی استفاده کنید که به راحتی کثیف می شود. پاسخ روشن است. پنبه به راحتی کثیف می شود. از آنجایی که الیاف اصلی استفاده شده در پارچه پنبه است، کثیف می شود.

گرمای این پارچه زیاد نیست

لباس های نخی خیلی گرم نیستند. دلیل آن این است که پنبه گرما را ضعیف هدایت می کند. بنابراین توصیه می شود در سردترین روزهای سال از لایه هایی مانند روپوش استفاده کنید.

سخن پایانی

همه لباس ها مزایا و معایب خود را دارند. اما جنبه های خوب بسیاری وجود دارد که لباس را به بهترین لباس تبدیل می کند. لباس های دوراس نکات خوبی دارند که شما را متقاعد به خرید این لباس می کند. نکاتی که در مورد معایب لباس های دوراس ذکر شد به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای خرید و استفاده از این لباس بگیرید. منبع: https://textilefashinstudy.com/advantages-and-disadvantages-of-using-cotton-fabric/

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا